خبرگزاری کار ایران

محسن رضایی در گفت وگوی تلویزیونی:

ایران نماینده ۱۲۰ کشور در مذاکره با ۱+۵ می‌شود

در شرایطی که کارخانجات آمریکایی سهم قابل توجهی در تخریب محیط زیست دارند شاهدیم که آمریکا، برخی کشور‌ها را به تخریب محیط زیست متهم می‌کند در حالی که جنبش غیرمتعهد‌ها می‌تواند در این رابطه ورود و با همه مصادیق مخرب محیط زیست برخورد عادلانه کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ‌با اعلام اینکه ایران از این پس در مذاکرات با ۱+۵ به عنوان نماینده ۱۲۰ کشور پای میز مذاکره خواهد رفت، گفت‌: فرصت بسیار خوبی برای بازسازی ساختارهای جنبش غیرمتعهد‌ها فراروی ماست و ایران می‌تواند در سه سال آینده جان تازه‌ای به جنبش ببخشد.

به گزارش ایلنا، محسن رضایی در مصاحبه تلویزیونی افزود: ‌ ما به اتفاق دیگر کشورهای عضو می‌توانیم بر اساس منطق و به دور از شعار زدگی، ‌مظاهر بی‌عدالتی و تجاوز به حقوق ملت‌ها را فهرست و در بیانیه اجلاس بیان کنیم.
وی گفت: در اجلاس‌های گذشته جنبش غیرمتعهد‌ها بر لزوم بازسازی جنبش تاکیدات فراوان شده اما هیچ‌گاه این موارد اتفاق نیفتاده است و در اجلاس پیش رو می‌توان اهداف جنبش در قرن ۲۱ را بازتعریف کرد.
رضایی افزود: ‌جنبش غیرمتعهد‌ها نیازمند پرچمداری است که عاری کردن همه جهان از سلاح‌های هسته‌ای را پیگیری کند و اگر چنین نیرویی در سه سال آینده ساماندهی شود امریکا و برخی کشور‌ها دستشان را بالا خواهند برد و باید پاسخ دهند که چرا این همه زرادخانه ایجاد کرده‌اند.
وی گفت: ‌در شرایطی که کارخانجات آمریکایی سهم قابل توجهی در تخریب محیط زیست دارند شاهدیم که آمریکا، برخی کشور‌ها را به تخریب محیط زیست متهم می‌کند در حالی که جنبش غیرمتعهد‌ها می‌تواند در این رابطه ورود و با همه مصادیق مخرب محیط زیست برخورد عادلانه کند.
رضایی با اشاره به اینکه این اجلاس برای ایران هم می‌تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد، افزود: ‌برای نمونه در حاشیه اجلاس می‌توانیم رایزنی‌های خوبی با مصر داشته باشیم و در این زمینه گشایشی ایجاد کنیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت ‌: در این اجلاس می‌توانیم تحریم‌ها و ظلمی را که بر ما وارد می‌شود کاهش دهیم.
رضایی افزود: ‌ اگر چه ایجاد پول مشترک میان کشورهای عضو جنبش شدنی نیست، اما در زمینه بانک، بیمه و بازار مشترک می‌توان گام‌های فراوان برداشت.
وی گفت: ‌ با توجه به حضور ۲ هزار خبرنگار در ایران باید از این فرصت بهترین بهره را برد تا این خبرنگاران ضمن آشنا شدن با واقعیات ایران بتوانند فضای جهان را به سمت ایران سوق دهند.
رضایی گفت: ‌ایران از این پس در مذاکرات با ۱+۵ به عنوان نماینده ۱۲۰ کشور پای میز مذاکره خواهد رفت و اگر چه پیش از این هم مطرح کرده‌ایم، اما با قوت بیشتری از این پس می‌توانیم درباره خلع سلاح هسته‌ای وارد عرصه شویم

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز