خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر امور خارجه مصر:

ایران پرچمدار خوبی برای جنبش عدم تعهد خواهد بود

ما مطمئن هستیم در حال حاضر که ریاست این جنبش به ایران واگذار می‌شود ایران پرچم جنبش را به خوبی حمل کرده و موفقیت این جنبش را ادامه خواهد داد.

 معاون وزیر امور خارجه مصر ضمن تحویل ریاست نشست وزیران جنبش عدم تعهد گفت: ما مطمئن هستیم در حال حاضر که ریاست این جنبش به ایران واگذار می‌شود ایران پرچم جنبش را به خوبی حمل کرده و موفقیت این جنبش را ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون وزیر امور خارجه مصر در ابتدای سخنان خود حادثه زلزله اخیر را به مردم و دولت ایران تسلیت گفته و از دولت ایران به دلیل برگزاری منظم اجلاس قدردانی نمود.

وی با تاکید بر شعار اجلاس مبنی بر «صلح پایدار در سایه مدیریت مشترک جهانی» گفت: این شعار نشانگر این مطلب است که جنبش به دنبال یک مدیریت مشترک جهانی در گرو همکاری تمام دولت‌ها می‌باشد.

رمزی عزالدین رمزی با اشاره به مسئله فلسطین یادآور شد: فلسطین در قلب جنبش عدم تعهد قرار داشته و امیدواریم فلسطین بتواند دولت مستقل خود را به پایتختی بیت المقدس تشکیل دهد.

وی در ادامه افزود: مصر ریاست جنبش عدم تعهد را با امانت داری به دست گرفت و ما مطمئن هستیم که در حال حاضر که ریاست این جنبش به ایران واگذار می‌شود ایران پرچم این جنبش را به خوبی حمل کرده و با موفقیت آن را ادامه خواهد داد.

معاون وزیر امور خارجه مصر از آخوند‌زاده به دلیل اینکه توانست با موفقیت سند نهایی را بررسی و نهایی نماید تشکر و قدردانی کرده و در ادامه افزود: امیدواریم در سراسیر دنیا شاهد صلح دائم باشیم و شعار جنبش توسط اعضا آن محقق شود.

وی افزود: برای صلح دائم باید به جوانب اقتصادی و سیاسی اجتماعی پرداخته شود تا بتوانیم چشم اندازی که ملت‌ها انتظار آن را دارند محقق کنیم و با تحقق صلح و اتخاذ راه‌های درست می‌توان مدیریت جهانی را انجام داد.

عزالدین رمزی با اشاره به نقش مجامع بین المللی در مدیریت جهانی افزود: مجامع بین الملل باید دموکراتیک‌تر وجهان شمول‌تر باشند و سازمان ملل باید قائده تعامل سیاسی گسترده تری را اتخاذ کند.

وی در پایان ضمن واگذاری ریاست جنبش عدم تعهد به جمهوری اسلامی ایران گفت هم اکنون ریاست جلسه را به آقای صالحی می‌سپارم و امیدوارم ایشان در وضعیت کنونی جهان در مدیریت این جنبش موفق باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز