خبرگزاری کار ایران

کوثری در گفتگو با ایلنا:

ایران با منطق و استدلال خود باید حق وتو را حذف کند

حضور سران کشورهای عضو جنبش نم در ایران شکست آمریکا و اسرائیل به شمار می‌رود چرا که امریکا و اسرائیل همواره در راستای عدم حضور سران عضو جنبش غیر متعهد تلاش می‌کردند با صحبت‌های دروغ جو داخلی ایران را متشنج جلوه دهند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران باید از این فرصت طلایی بدست آمده به نحو احسن استفاده کند و با تمهیدات مهم و منطق و استنباط‌های اساسی خود کاری کندکه حق وتو در سازمان ملل را لغو کند. 

اسماعیل کوثری در گفتگو با ایلنا در رابطه با برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران گفت: حضور روسای اجلاس نم در تهران نشان دهنده این است که ایران در نزد کشورهای دنیا از جایگاه والایی برخوردار است. 

وی تصریح کرد:حضور سران کشورهای عضو جنبش نم در ایران شکست آمریکا و اسرائیل به شمار می‌رود چرا که امریکا و اسرائیل همواره در راستای عدم حضور سران عضو جنبش غیر متعهد تلاش می‌کردند با صحبت‌های دروغ جو داخلی ایران را متشنج جلوه دهند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: کشور‌های عضو جنبش نم امروز پی برده‌اند که ایران در همه دستاوردهای علمی و عملی به پیشرفت‌های بزرگی نائل شده است و نمی‌توانند ایران را درجامعه جهانی نادیده بگیرند. 

نائب رئیس کمیسیون امئنیت ملی و سیاست خارجی گفت: ایران باید از ریاست خود در اجلاس نم استفاده کند و در طول این سه سال یک نماینده از کشورهای اسلامی و یک نماینده از دیگر اعضای اجلاس نم برای حضور در شورای عالی امنیت انتخاب کند تا این شورا تنها در انحصار تعدادی از اعضا سازمان ملل بخصوص امریکا قرار نداشته باشد. 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز