خبرگزاری کار ایران

پس از آغاز مراسم افتتاحیه اجلاس سران عدم تعهد؛

رئیس جمهور مصر رسما ریاست اجلاس را به ایران واگذار می‌کند

در مراسم افتتاحیه شانزدهمین اجلاس سران غیر متعهد‌ها بعد از قرائت قرآن کریم، مقام معظم رهبری به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت و بعد از اتمام سخنرانی ایشان در این جلسه، هیات ‌های حاضردر محل اجلاس بمنظور ادای احترام به روسای فقید جنبش، یک دقیقه سکوت می‌کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، مرسی،‌بان کی مون و رییس جمهور کشورمان سخنرانان مراسم افتتاحیه شانزدهمین اجلاس سران عدم تعهد هستند.

به گزارش ایلنا، در مراسم افتتاحیه شانزدهمین اجلاس سران غیر متعهد‌ها بعد از قرائت قرآن کریم، مقام معظم رهبری به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت و بعد از اتمام سخنرانی ایشان در این جلسه، هیات ‌های حاضردر محل اجلاس بمنظور ادای احترام به روسای فقید جنبش، یک دقیقه سکوت می‌کنند.

محمدمرسی رییس‌جمهور مصر در ادامه به ارائه گزارش از فعالیت‌های این اجلاس در طول سه سال گذشته که کشور متبوعش ریاست جنبش را بر عهده داشت، خواهد پرداخت و سپس مراسم پیشنهاد و انتخاب ایران به عنوان رییس جدید جنبش برگزار می‌شود تا رسما ریاست اجلاس به جمهوری اسلامی ایران واگذار شود.

پس از این مراسم رییس‌جمهور کشورمان در جایگاه ریاست اجلاس به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد سخنران بعدی مراسم افتتاحیه شانزدهمین نشست سران جنبش غیرمتعهد‌ها خواهد بود.

همچنین در این مراسم برخی نمایندگان کشورهای شرکت‌کننده از کشور‌ها و قاره‌های مختلف سخنرانی می‌کنند.

در پایان مراسم صبح شانزدهمین نشست سران جنبش غیرمتعهد‌ها هیات‌های شرکت کننده عکس یادگاری خواهند گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز