خبرگزاری کار ایران

رئیس شانزدهمین اجلاس عدم تعهد‌ها:/۲

کشورهای عضو برای رسیدن به آرمان‌های خود از ظرفیت جوانان استفاده کنند

جنبش می‌تواند به طور سازمان یافته به سازمان ملل متحد و نهادهای وابسته در زمینه اصلاح تغییر ساختار این چنین اجلاس‌ها و نهاد‌ها کمک شایان توجهی بنمایند.

رئیس جمهور اسلامی ایران گفت: کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با تاسیس نهاد‌ها و سازمان‌هایی که در آن‌ها از ظرفیت جوانان و زنان بهره گرفته شود می‌توانند ما را به اهداف و آرمان‌هایمان نزدیک کنند و باور من این است که تحقق مدیریت جهانی نیز بدون توجه به جوانان امکان پذیر نخواهد بود.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمود احمدی‌نژاد درادامه نشست اجلاس سران عدم تعهد در تهران گفت: ما دارای توانمندی‌های فراوانی هستیم که با مشارکت‌های همگانی و ساز و کارهای لازم می‌توانیم مرجع اداری، سیاسی، صندوق پول و ساختارهای مستقل داشته باشیم و با ابداع روش‌های جدیدی تجارتی و ارز ملی و منطقه‌ای بهترین‌ها را برای ملت‌های خود فراهم کنیم.
رئیس جمهور کشورمان در این اجلاس تصریح کرد: می‌توانیم در صیانت فرهنگی کشورهای خود و برای بالندگی جوانان برنامه‌هایی را در نظر بگیریم و به موقع این برنامه‌ها را به اجرا بگذاریم.
احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه کشورهای جنبش عدم تعهد اهداف بلندی را برای رسیدن به آرمان‌های خود دارند گفت: تاسیس نهاد‌ها و سازمانهایی که در آن‌ها از ظرفیت جوانان و زنان بهره گرفته شود می‌تواند ما را به اهداف و آرمان‌هایمان نزدیک کند و باور من این است که تحقق مدیریت جهانی نیز بدون توجه به جوانان امکان پذیر نخواهد بود.
وی با بیان اینکه امروزه مسئولیت خطیری بر دوش کشورهای جنبش عدم تعهد است گفت: جنبش می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در مناسبات جهانی ایفا کند و این امر محقق نمی‌شود جز زمانی که دبیرخانه موقت برای همکاری‌های لازم در زمینه انجام فعالیت‌های فرهنگی ایجاد شود.
رئیس جمهور اسلامی ایران خطاب به کشورهای عضو جنبش عدم تعهد بیان کرد: جنبش می‌تواند به طور سازمان یافته به سازمان ملل متحد و نهادهای وابسته در زمینه اصلاح تغییر ساختار این چنین اجلاس‌ها و نهاد‌ها کمک شایان توجهی بنمایند.
احمدی‌نژاد تصریح کرد: ملت ایران با تجربیات تاریخی که در طول این سال‌ها در مواجه با مشکلات و سختی‌ها به دست آورده آماده است تا در راستای اصلاح مدیریت جهانی ظرفیت‌های خود را در اختیار دیگر نهاد‌ها و سازمان‌ها قرار دهد.
رئیس اجلاس جنبش عدم تعهد با بیان اینکه امروزه خوشبختانه در نقطه عطف تاریخی قرار داریم تصریح کرد: عمر نظام سلطه امروز رو به پایان است و این نشان دهنده این حقیقت است که کشورهای عضو جنبش عدم تعهد می‌توانند این نظام لجام گسیخته را در یک مسیر روشن و شفاف قرار دهند.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز روز برنامه ریزی برای آرمان‌های جنبش است گفت: ظرفیت جنبش عظیم غیر متعهد‌ها به گونه‌ای است که می‌تواند با رعایت اصول و مبانی و ارزش‌های جنبش برنامه‌هایی را ایجاد کند که خسارت کمتری را به کشورهای دیگر وارد شود.
رئیس جمهور ایران خاطرنشان کرد: خداوند بزرگ به ملت‌ها وعده داده است که به زودی آرمان‌هایشان با ظهور حضرت مهدی عج با همراهی حضرت عیسی تحقق بخشد و آزادی را برای آزادی خواهان مستقر کند.
رئیس اجلاس عدم تعهد در پایان خاطرنشان کرد: دست همه کشورهای عضو جنبش را به گرمی می‌فشارم و نیازمند همکاری گرم آنان هستم و از همین جا به چاوزرئیس جمهور ونزوئلا تبریک می‌گویم و برای او آرزوی موفقیت می‌کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز