خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع عالی خلق کره در اجلاس عدم تعهد:

ملت ما درسایه رهبری جدید در آرامش به سر می برد

مارشال کیم جونگ اون سعی می کند از صلح و ثبات در شبه جزیره کره حمایت کند، زندگی ملت ما را بهبود بخشد و تمامی مردم کشور ما پشت سر مارشال کیم جونگ اون قرار گرفته و ما در تلاش برای رسیدن به قله پیشرفت هستیم.

رئیس مجمع عالی خلق کرده با سخنرانی در اجلاس سران عدم تهد، مسیر کشورش را مسیر رسیدن به استقلال توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مستقر در ستادخبری اجلاس سران عدم تعهد، کیم یونگ نام در این مراسم ضمن تبریک به ایران و تشکر از مصر گفت: از سران کشورهای عضو به خاطرابراز تاسف از مرگ رهبرمان تشکر می کنم و باید بگویم او در راه سرافرازی و خوشبختی ملت مان تا آخرین لحظه تلاش کرد.

وی افزود: ملت ما در سایه رهبری جدید در آرامش به سر می برد.مارشال کیم جونگ اون سعی می کند از صلح و ثبات در شبه جزیره کره حمایت کند. وی تلاش می کند زندگی ملت ما را بهبود بخشد.سیاست استقلا ل را در کشورمان را در پیش گرفته است.تمامی مردم کشور ما پشت سر مارشال کیم جونگ اون قرار گرفته و ما در تلاش برای رسیدن به قله پیشرفت هستیم.

کیم یونگ نام درباره اهمیت جنبش عدم تعهد گفت: رهبر ما اهمیت زیادی برای جنبش نم قائل است و برای ارتقای آن تلاش می کند.آرمان تاریخی جنبش کماکان به قوت خود باقی است و ما سعی می کنیم به اهداف اسلاف ما دست پیدا کینم.پایگاه های نظامی در نقاط مختلف جهان ایجاد شده و مشکلات زیادی بوجود آورده اند.برخی قدرت ها تلاش می کنند در امور داخلی کشورها حمایت کنندواین جنبش باید جایگاه خود را تقویت کند.

هیئت جمهوری خلق کره معتقد است که این جنبش بر این مسائل متمرکز شود و کشورهای عضو باید از استقلال کشورها حمایت کنند و ماباید سیاست بی طرفی را در روابط بین المللی حفظ کنیم چرا که نقض حاکمیت کشورهای باعث نا آرامی در کشورهامی شود و بی ثباتی در کل منطقه را به همراه دارد.

وی تاکید کرد: وطیفه ما این است که از حق حاکیمت کشورها حمایت کرده و از سیاست های خودسرانه مقابله کنیم.و با استفاده از زور و نقض حاکمیت کشورها به بهانه مبارزه با تروریسم مقابله می کنیم و در همین راستا اعمال فشارها و تحریم ها علیه ایران و سوریه باید حذف شود.

کیم یونگ نام در تشریح وظایف کشورهای عضو نم گفت: کشورهای عضو باید به همبستگی با یکدیگر اهمیت دهند.حفظ وحدت برای حیات جنبش عدم تعهد بسیار مهم است.باید از منافع کشورهای دیگر اهمیت قائل شویم.اختلاف نظرهایی میان کشورهای عضو وجود دارد ولی باید روی اقدامات جمعی تمرکز کنیم.باید از همدیگر حمایت کنیم و از تشتت جلوگیری کنیم.آمریکا و غربی ها اخیرا سعی کردند کشورهای مستقل را منزوی کنند از طریق سیاست های خیره سرانه.

رئیس مجمع عالی خلق کره درادامه سخنانش تصریح کرد: سازمان ملل و محصوصا شورای امنیت باید اصلاح شود.امروز شبه جزیره کره به کانون تنش درجهان تبدیل شده و ممکن است در هر لحظه در این منطقه جنگ رخ دهد.آمریکا تلاش کرده است که کل جزیره را به کنترل خود درآورد.آمریکا به شدت ما را تحت فشار قرار داده و سیاست های خصمانه خود را علیه ما ادامه داده است.

کیم یونگ نام در پایان گفت: ما تا زمان عقب نشینی آنها از سیاست های خصمانه شان با آنها مقابله می کنیم. وضعیتی که آمریکا به وجود آورده نشان می دهد که سیاست های ما درست بوده است وما داریم از خودمان دفاع می کنیم.

وی تصریح کرد: کره جنوبی باید با سیاست های خصمانه آمریکا مقابله کنند زیرا هدفش ضربه زدن به مردم کل شبه جزیره است.مسولان کره جنوبی دارند نمک به زخم شبه جزیره کره می زنن دما به دنبال وحدت دو کره و صلح برای ملت خودمان هستیم.امیدوار هستیم که به چنین هدفی برسیم و از کرامت و سربلندی ملت خودمان دفاع کنیم.

امیدواریم که از دولت و ملت کره شمالی حمایت کنید.و کره شمالی نیز از اهداف حنبش نم حمایت می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز