خبرگزاری کار ایران

حامد کرزای در نشست عدم تعهد:

نظم اقتصادی جهان باید بر مبنای عدالت و دموکراسی باشد

افغانستان از ورود اخضر الابراهیمی به مسئله سوریه استقبال می کند و ما از همه جناح های درگیر جنگ می خواهیم در راه حل بحران و مذاکره برای آن تلاش کنند.

رئیس جمهور افغانستان با سخنرانی در اجلاس عدم تعهد، خواستار فعالیت بیشتر جنبش عدم تعهد در زمینه مدیریت مشترک جهانی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مستقر در ستادخبری اجلاس سران عدم تعهد، حامد کرزای در این مراسم با ابراز همدردی با مردم سوریه به دلیل شرایط بحرانی این کشور گفت: افغانستان از ورود اخضر الابراهیمی به مسئله سوریه استقبال می کند و ما از همه جناح های درگیر جنگ می خواهیم در راه حل بحران و مذاکره برای آن تلاش کنند.

رئیس جمهور افغانستان از تلاش جنبش عدم تعهد برای اصلاح ساختار نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان و همچنین اصلاح ساختار بانک بین‌المللی پول استقبال کرد و گفت: ساختار سازمان ملل باید به شکلی اصلاح شود تا بتواند در برابر تهدیدات علیه صلح و امنیت مبارزه کند.

وی افزود: با گذشت 51 سال از تاسیس جنبش عدم تعهد زمان آن رسیده است که نظم اقتصادی جهانی را به نحوی شکل دهیم که بر مبنای عدالت و دموکراسی باشد.

کرزای معتقد است: امروز در نتیجه تلاش های 10 ساله، مردم ما توانایی این را پیدا کردند که امنیت کشورشان را حفظ کنند و در مسیر توسعه پیش بروند، به طوریکه در سال 2014 خروج نیروهای ناتو از افغانستان پایان خواهد یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تروریسم را مانع جدی فراروی صلح و ثبات منطقه دانست و گفت: شکست تروریسم و رفع تهدیدات، مستلزم تسریت مساعی منطقه ای و بین‌المللی است. در سال های اخیر افغانستان وارد همکاری های درازمدت با چند کشور شده است اما این موافقتنامه ها هیچ گونه تاثیر منفی در قبال تعهدات منطقه ای نخواهد داشت همچنین افغانستان به تعهد خود در قبال مخالفان مسلح پایبند است.

کرزای ادامه داد: ما باور راسخ داریم که نابودی تروریسم به روابط کشورها بستگی دارد و از مذاکرات مثبت خود با افغانستان در این رابطه استقبال می کنیم. همه مردم حق دارند از آزادی بهره مند شوند مردم افغانستان همیشه نگران اشغال فلسطین هستند و از تشکیل دولت فلسطین حمایت می کنند.

رئیس جمهور افغانستان با اظهار همدردی ملت افغانستان با مردم سوریه به دلیل بحران فعلی این کشور گفت: ما از همه جناح های درگیر در جنگ می خواهیم تا برای راه حل و مذاکره در مورد این وضعیت تلاش کنند. همچنین افغانستان از ورود اخضر الابراهیمی به مسائل سوریه استقبال می کند.

وی گفت: ما براین باور هستیم که جنبش عدم تعهد ظرفیت مدیریت جهانی را دارد این اجلاس فرصت را فراهم می کند تا راهی برای رسیدن به هدف فوق الذکر تامین شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز