خبرگزاری کار ایران

عمر البشیر در اجلاس عدم تعهد:

میان مبارزه علیه اشغالگری و مبارزه علیه تروریسم باید تفاوت قائل بود

باید تدابیری برای مبارزه با تروریسم در پیش بگیریم و ازادی و حقوق بشر نباید به آن خدشه وارد شود.

رئیس جمهور سودان با سخنرانی در اجلاس عدم تعهد بر مبارزه با گسترش تروریسم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عمرالبشیر در این اجلاس گفت: نم امروز بیش از هر روز دیگری نیاز به هماهنگی و همکاری دارد، سازمان ملل باید اصلاح شود تا بتواند با شفافیت بیشتری کار کند و ما باید همکاری های بین المللی را برای مقابله با تغییرات آب و هوایی تقویت کنیم.

وی افزود: سودان بر مبارزه با تروریسم تاکید می کند و میان تروریسم و مبارزه علیه اشغالگری بیگانه باید تفاوت قائل بود.باید تدابیری برای مبارزه با تروریسم در ثیش بگیریم و ازادی و حقوق بشر نباید به آن خدشه وارد شود.سودان همیشه از ملت فلسطین و حقوقشان و برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس حمایت کرده است.مساله فلسطین مساله بین المللی است.

رئیس جمهور سودان با اشاره به بحران کشور سوریه گفت: در مورد سوریه از ادامه وضعیت این کشور اظهار تاسف می کنیم.ادامه خشونت راه مناسبی برای پایان بحران نیست.از همه طرف ها می خواهیم که به سمت گفت و گو روی بیاورند و خشونت را متوقف کنیم، سودان به اجرای صلح همه جانبه تعهد دارد که آخرین مرحله آن جدایی سودان جنوبی بود.سودان اولین کشوری بود که سودان جنوبی را به عنوان کشور به رسمیت شناخت.

عمر البشیر تاکید کرد: ما بر اساس حسن و همجواری و به دور از جنگ با سودان جنوبی هستیم.ما آماده همکاری کامل با سودان جنوبی بر اساس روح برادری و برابری و حسن نیت هستیم و معتقدیم صدور نفت سودان جنوبی باید بر اساس قراردادهای میان دو کشور و حسن نیت باشد.سودان جنوبی از شورشیان در دارفور و جنوب کردوان و نیل آبی حمایت کرده است، شورشیان باید سلاح های خود را بر زمین بگذارند.

وی معتقد است: با به کارگیری زور و اشغال در خاک سودان مخالف هستیم و سودان جنوبی نیز باید متعهد به گفت گو باشد. دولت جنوب سودان می تواند از طریق میانجیگری رئیس جمهور افریقای جنوبی به راه حل مسالمت آمیز برسد و مساله عبور نفت و مرزها و برخی مسائل و مشکلات میان دو کشور نیز باید میان دو کشور حل شود.

عمر البشیر در پایان تصریح کرد: مساله آرامش و صلح در دارفور را ما پیگیری می کنیم و از توافقنامه دوحه در دارفور نیز حمایت کامل به عمل می آوریم موافقتنامه باید به مرحله اجرا برسد.صلح در دارفور هدف اصلی ماست.

رییس جمهور سودان تاکید کرد: منطقه دارفور در حال حاضر در ارامش به سر می برد.



نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز