خبرگزاری کار ایران

شاهزاده بن طلال در اجلاس عدم تعهد:

منطقه ما در سایه جنگ های زیادی است

من از ایران تشکر می کنم زیرا اعلام کرده که مساله امروز ما مساله کرامت انسان است/ در این منطقه غنی از انرژی مشکل امنیتی را داریم و کشورها نمی توانند در مورد کرامت انسانی به نتیجه برسند/ما باید صندوق بزرگ پولی درست کنیم چرا این منطقه ندارد.

فرزند پادشاه اردن با حضور در اجلاس عدم تعهد در تهران سخنرانی کرد.

به گزارش ایلنا، حسن بن طلا در اجلاس عدم تعهد در تهران گفت: اردن بر شرکت در این نشست ها اصرار دارد و همچنین بر حاکمیت قانون در سطح ملی و بین المللی همواره تاکید داشته است. اینجا یک کنفرانس بین المللی است بنابراین من با تمام احترامی که به زبان عربی دارم ترجیح می دهم به انگلیسی صحبت کنم.

وی افزود: من مایلم پیشنهاد کنم در اینجا که ما با گردن بنهیم به قوانین و قواعدی و اسناد حاوی این قوانین و قواعد.ما باید بیاییم اسناد را به اسناد اجلاس خودمان اضافه کنیم چرا که ما نمایندگی تمامی قاره های جهان را برعهده داریم. ما مهم نیستیم بلکه چهار میلیارد نفر مهمند که ما نماینده آنها هستیم.

حسن بن طلا  خاطرنشان کرد: من مشکلاتی از دوران کودکی دارم.به من نگاه نکنید به چهار میلیارد نفر نگاه کنید که می خواهند از حقوق آنها دفاع کنید.موضوع های ما عام هستند و نه خاص آنچه در نم صحبت کردیم. منطقه ما در سایه جنگ های زیادی است.اگر سلاح های کشتار جمعی مورد استفاده قرار گیرد هم استفاده کننده و هم کسی علیهش استفاده می شود نابود می شوند.

شاهزاده اردنی در خصوص صلح پایدار گفت:من از ایران تشکر می کنم زیرا اعلام کرده که مساله امروز ما مساله کرامت انسان است. در این منطقه غنی از انرژی مشکل امنیتی را داریم و کشورها نمی توانند در مورد کرامت انسانی به نتیجه برسند.ما باید صندوق بزرگ پولی درست کنیم چرا این منطقه ندارد.ما در مورد اهمیت صندوق اقتصادی وقتش رسیده است که ایجاد کنیم.17درصد از کل اوارگان جهان مسلمانند ولی ما برای آنها چه کار داریم می کنیم؟

حسن بن طلا  خاطرنشان کرد: زکات،من از همه شما می خواهم زکات را احیا کنیم تا بتوانیم لبخند را بر چهره یمنی ها و سومالیایی ها بیاوریم.مساله دوم امنیت انسانی است.ایران همواره به عنوان بزرگترین میزبان  پناهندگان مطرح بوده است.

شاهزاده اردنی یادآور شد: پناهندگان موجود در ایران بود بسیار زیاد هستند و این امر خود می تواند یکی از عوامل بر هم زننده ثبات کشورها باشد.بنابراین ما باید شاخص های مشترک جهانی را معرفی کنیم.ما برای مجمع جهانی مهاجرت کار کردیم.من می خواهم به نم بگویم باید به مساله مهاجرت بپردازیم و مسئله دیگر نیز مهاجرت مغزهااست که باید بررسی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز