خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه ویتنام در نشست عدم تعهد:

صلح و امنیت مهمترین اولویت جنبش عدم تعهد است

باید تلاش کنیم عدم استفاده از زور و تهدید و عدم مداخله در کشورهای دیگر را رعایت کرده و به اصول منشور سازمان ملل و قوانین بین الملل احترام بگذاریم.

وزیر خارجه ویتنام در نشست صبح امروز با تقدیر از میزبانی تهران، ابراز امیدواری کرد که آرمان‌های جنبش عدم تعهد در سایه ریاست ایران بر این جنبش محقق شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «فان بین مین» در سخنرانی خود گفت که از آخرین اجلاس تا کنون جامعه بین الملل تلاش‌های زیادی انجام داده و هدف ما این است که چندجانبه گرایی را نهادینه کرده و سعی کنیم از تغییرات منفی به ویژه تغییرات آب و هوایی بکاهیم.

وی ادامه داد: جنگ‌های کنونی نه تنها صلح و امنیت را به مخاطره انداخته‌اند بلکه در بسیاری از موارد حاکمیت بسیاری از کشور‌ها را نیز تهدید می‌کنند. ویتنام مانند اعضای دیگر نم و همانطور که در سند اشاره شده، معتقد است که در حال حاضر عدم برابری تجاری وجود دارد و بسیاری از کشور‌ها تلاش می‌کنند عقاید خود را تحمیل کنند.

فان بین مین ادامه داد: سال گذشته پنجاهمین سالگرد تاسیس نم را جشن گرفتیم و دستاوردهای آن حاکی از قدرت این جنبش است. اولویت‌های ما همچنان صلح و امنیت است. باید تلاش کنیم عدم استفاده از زور و تهدید و عدم مداخله در کشورهای دیگر را رعایت کرده و به اصول منشور سازمان ملل و قوانین بین الملل احترام بگذاریم.

وی همچنین گفت: تاریخ نشان داده است که صلح تنها از طریق تلاش‌های صادقانه و مذاکره به وجود می‌آید. در این راستا باید با هماهنگی کامل برای ایجاد فرصت‌های برابر تلاش کنیم.

وزیر خارجه ویتنام در ادامه سخنان خود گفت که از حق فلسطین برای تعیین سرنوشت خود و داشتن کشور مستقل حمایت کرده و از تحریم‌های اعمال شده علیه کوبا انتقاد می‌کنیم.

فان بین مین افزود که ویتنام بعد از ۲۵ سال موفق شد پیشرفت‌های زیادی داشته باشد ولی بیماری، بحران اقتصادی و غذایی پیشرفت‌های ما را کند کرده است. با این وجود برای حفظ ثبات اقتصادی تلاش‌های شجاعانه‌ای انجام داده و توانسته‌ایم تورم را مهار کنیم. در این مسیر همواره تلاش کرده‌ایم که استقلال، صلح و توسعه را سرلوحه سیاست‌های خارجی خود قرار دهیم.

وی در ادامه گفت که موفق شده‌ایم میزبان اجلاس روابط ویتنام و آمریکای لاتین باشیم و اجلاسی نیز درباره روابط با آفریقا برگزار کرده‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز