خبرگزاری کار ایران

دهقانی در شورای امنیت:

برخورد دوگانه آفت مبارزه با تروریسم است

کد خبر : ۳۷۷۳۸

جنبش عدم تعهد اقدامات کنونی برای مقابله با تروریسم در عرصه بین المللی را ناکافی می داند و خواستار تحرک بیشتر جامعه بین المللی در این رابطه است.

سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در جلسه شورای امنیت این سازمان که برای بررسی « رویکرد جامع مقابله با تروریسم » برگزار شده بود، به نمایندگی از جنبش عدم تعهد تاکید کرد: جنبش عدم تعهد اقدامات کنونی برای مقابله با تروریسم در عرصه بین المللی را ناکافی می داند و خواستار تحرک بیشتر جامعه بین المللی در این رابطه است.
به گزارش ایلنا، غلامحسین دهقانی سفیر و معاون نماینده دائم کشورمان تصریح کرد: افزایش همکاریهای چند جانبه کشورها تحت نظارت سازمان ملل، می تواند به عنوان موثر ترین ابزار برای مقابله با تروریسم بین المللی عمل نماید و در این چارچوب جنبش عدم تعهد برگزاری یک کنفرانس بین المللی سران کشورها تحت نظارت سازمان ملل برای بررسی و اجرای پاسخ مشترک به تروریسم و اشکال مختلف ان را پیشنهاد می کند.

غلامحسین دهقانی سیاسی کاری و برخورد دوگانه در امر مقابله با تروریسم را از جمله آفتهای مبارزه قاطعانه با تروریسم عنوان کرد و افزود: اسناد مصوب مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل زمینه های لازم را برای همکاری بین المللی در امر مقابله با تروریسم فراهم می کند.

سفیر و معاون نماینده دائم کشورمان افزود: هیچگاه تروریسم نباید با تلاشهای مردم تحت استعمار،حاکمیت بیگانه و یا اشغال خارجی که در جهت تعیین حق سرنوشت و کسب آزادیهای ملی خود فعالیت می کنند،یکسان قلمداد شود. جنبش عدم تعهد استفاده از زور علیه مردمی که برای رهائی از اشغال خارجی تلاش می کنند را به عنوان بدترین نوع تروریسم محکوم می نماید.

غلامحسین دهقانی توجهات را به ارتباط بین جرائم سازمان یافته بین المللی از جمله پولشوئی و تامین مالی تروریسم جلب و برمقابله هماهنگ با اینگونه تهدیدات تاکید کرد.

سفیر و معاون نماینده دائم کشورمان در پایان لزوم تلاش در جهت مقابله با تروریسم در چارچوب اصول و اهداف منشور ملل متحد و احترام کامل به استقلال،حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها را خاطر نشان ساخت و اضافه کرد: جنبش عدم تعهد از تلاشهای ملی،منطقه ای و بین المللی در جهت مقابله با تروریسم حمایت می نماید.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز