خبرگزاری کار ایران

جنبش غیرمتعهدها تجاوز اسرائیل به حریم هوایی سوریه را محکوم کرد

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۷۵

در اثر حملات رژیم اسرائیل، تخریبهای گسترده ای در برخی تاسیسات متعلق به نیروهای نظامی سوریه و در مناطق مسکونی نزدیک آن بوجود آمده و باعث کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از نظامیان و غیر نظامیان گردیده است.

جنبش غیرمتعهدها از شورای امنیت سازمان ملل درخواست نمود تا به مسوولیت‌های خود در قبال تجاوز هوایی رژیم اسرائیل علیه سوریه عمل کند.

به گزارش ایلنا جنبش غیرمتعهدها با صدور بیانیه ای اقدام تجاوزکارانه رژیم اسرائیل علیه سوریه را محکوم کرد و آن را نقض آشکار اهداف و اصول منشور ملل متحد خواند.

جنبش غیرمتعهدها در این بیانیه که توسط مرکز هماهنگی این جنبش در نیویورک صادر شده است، ضمن محکوم نمودن اقدام رژیم اسرائیل در تجاوز به حریم هوایی سوریه و حمله به تاسیسات این کشور، از شورای امنیت سازمان ملل در خواست کرد تا اقدامات ضروری را برای جلوگیری از تکرار آن به عمل آورد.

مرکز هماهنگی غیرمتعهدها تاکید کرد: در اثر حملات رژیم اسرائیل، تخریبهای گسترده ای در برخی تاسیسات متعلق به نیروهای نظامی سوریه و در مناطق مسکونی نزدیک آن بوجود آمده و باعث کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از نظامیان و غیر نظامیان گردیده است.

جنبش عدم تعهد خاطر نشان کرد: این جنبش اقدام رژیم اسرائیل را نقض آشکار قوانین بین المللی، تجاوز به حاکمیت سوریه و نقض اصول و اهداف منشور ملل متحد می داند.

مرکز هماهنگی جنبش غیرمتعهدها همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا به مسوولیت‌های خود در محکوم نمودن این تجاوز رژیم اسرائیل علیه سوریه عمل کند و اقدامات ضروری را برای جلوگیری از تکرار این گونه حملات به عمل آورد.

جنبش غیرمتعهدها همچنین از شورای امنیت سازمان ملل درخواست نمود تا رژیم اسرائیل را به خاطر اقدام به تجاوز و عواقب آن به واسطه اجتناب از بدتر شدن شرایط در منطقه از جمله احتمال ایجاد جنگ گسترده منطقه‌ای که صلح و امنیت بین المللی را تهدید کند، وادار به پاسخگویی نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز