خبرگزاری کار ایران

در برنامه ۹۰ شب گذشته رخ داد؛

کری‌خوانی سرخابی‌ها/ پرسپولیس دربی را برد!

asdasd
کد خبر : ۳۹۷۹۸

سوال نظر سنجی برنامه دوشنبه شب 90 به شانس پیروزی استقلال و پرسپولیس مربوط بود که در پایان آن پرسپولیس با 49 درصد در برابر 40 درصد استقلال از شانس بیشتری برای پیروزی در دیدار روز جمعه برخوردار بود.

تیم فوتبال پرسپولیس با 49 درصد آرا دربی هفتاد و ششم پایتخت را از استقلال برد.

به گزارش ایلنا، سوال نظر سنجی برنامه دوشنبه شب 90 به شانس پیروزی استقلال و پرسپولیس مربوط بود که در پایان آن پرسپولیس با 49 درصد در برابر 40 درصد استقلال از شانس بیشتری برای پیروزی در دیدار روز جمعه برخوردار بود.

شروع برنامه با صحبت های سیدمهدی رحمتی و دلایل خداحافظی او از تیم ملی همراه بود. دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال تهران با اشاره به اینکه با مصاحبه کی‌روش درستی تصمیم‌اش به یقین تبدیل شده، تاکید کرد که عددی نیست که برای تیم ملی ناز کند.

سید مهدی رحمتی در خصوص دلایل کناره گیری خود از تیم ملی اظهار داشت: بابت این تصمیم خیلی ناراحت هستم اما باید بگویم بازی در تیم ملی رویای من بوده است.

وی افزود: همه می دانند که در طول 5- 6 سال گذشته حتی یک بازی را از دست نداده و فشار جسمی زیادی را تحمل کردم اما در این بین طعنه های زیادی را می شنیدم اما یک سری عوامل دست به دست هم داد تا تلخ ترین تصمیم زندگی ورزشی خود را بگیرم.

رحمتی تاکید کرد: در مصاحبه خود اعلام کردم که مدتی در خدمت تیم ملی نیستم اما عده ای از کلمه احتمالا من به نتیجه مورد علاقه خود رسیدند. با این وجود و علیرغم اظهار نظر غیر منصفانه کی‌روش از ایشان تشکر می‌کنم و برای تیم ملی در ادامه راه آرزوی موفقیت می کنم.

دروازه بان تیم استقلال در ادامه صحبت های خود گفت: در این دو روز تمامی اظهار نظرهای کارشناسان را شنیدم ولی از یک سری مسائل تعجب کردم. عده ای می گفتند از ترس دانیال داوری کنار کشیده ام و برخی من را متهم به ناز کردن و کلاس گذاشتن متهم کردند. اما من خودم را مدیون مردم ایران می دانم و به خدا قسم می خورم که به خاطر رقابت با هیچ شخص دیگری این حرف ها را نزده و این تصمیم را نگرفتم.

رحمتی ادامه داد: 5 سال نیمکت نشین میرزاپور بودم و یک سال هم در کنار رودباریان در تیم ملی ذخیره بودم اما هنوز با این عزیزان در ارتباط هستم. از روزی که دروازه بان اول تیم ملی شدم 10 برابر تمرین می کنم و در همین اردوهای پیشین تیم ملی با همبازیانم تمرین و رقابت کردم اما از اینکه تلخ ترین تصمیم زندگی ورزشی ام را گرفتم خوشحال نیستم و باید بگویم بالاجبار این کار را انجام داده و دلایل محکمی برای این کار دارم. اگر مردم دلایل من را بدانند به من حق می دهند ولی اجازه دهید پس از صعود تیم ملی به جام جهانی حرف هایم را بزنم.

دروازه بان تیم استقلال گفت: مهدی رحمتی عددی نیست که ناز کند و هر زمان که تیم ملی نیاز داشته باشد مثل یک سرباز در خدمت تیم ملی خواهم بود. من نه از رقابت عادلانه هراس دارم و نه اینکه لوس شده ام، چرا که خودم را سرباز مملکتم می دانم.

وی در خصوص اینکه تصمیمش مصادف با دعوت دانیال داوری به تیم ملی شده است و در پاسخ به این سوال که بدون اینکه با کی روش مشورت کند چنین تصمیمی گرفت، چطور انتظار داشت حمایت شود، گفت: من در برنامه تلویزیونی قسم خورد و خودم را مدیون مردم کردم که این مسائل در تصمیم من نقشی نداشته است. مگر در این 5 سال با هیچکس رقابت نکردم؟ برای این تصمیم دلیل دارم و خواهش می کنم از دیدگاه خود قضاوت نکنید اما مصاحبه کارلوس کی روش دلایل کناره گیری من را به یقین تبدیل کرد. اختلافی با کسی نداشتم. حرف نزده را می‌توان همیشه زد اما یک سوال دارم. اگر شما تصمیم بگیری برنامه‌ات را تعطیل کنی، مدیر شبکه سه از شما دلیل این تصمیم را نمی پرسد و به شما می گوید خداحافظ؟ من از کی روش واقعا تشکر می کنم چون او با امصاحبه خود دلایل من را به یقین تبدیل کرد. باز هم می گویم من از رقابت عادلانه هراسی ندارم، چه با یک دروازه بان چه با هزار دروازه بان دیگر.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اختلاف نظر او با کاپیتان تیم ملی در این تصمیم نقش داشته است گفت:من صحبتی درباره این مسئله ندارم.

رحمتی در ادامه صحبت های خود با اشاره به همسایگی خود با سرمربی تیم ملی گفت: ما فقط چند طبقه با هم فاصله داریم و خیلی ها می آیند اینجا و می روند.کی روش یک روز در حضور امید نمازی حرف خوبی زد.او به من گفت اگر من و تو می توانستیم راحت و بدون واسطه و بدون حضور شخص سوم صحبت کنیم خیلی راحت همه چیز را به یکدیگر می گفتیم اما افسوس می خورم زبان اسپانیایی، انگلیسی و پرتغالی بلد نیستم! وگرنه خودم همه چیز را با او مطرح می کردم.

وی تاکید کرد: دلایل تصمیم فراتر از این صحبت هایی است که در این دو روزه شنیدم و در جامعه مطرح شده است. در حال حاضر هم تیم ملی نیاز به آرامش دارد و هم استقلال، شما اجازه بدهید بحث ها باز نشود.

وی در خصوص دربی 76 گفت: همه چیز دست خدا است، ما تلاش می که کنیم بازی تماشاگر پسندی انجام دهیم بقیه دست خدا خواهد بود.

رحمتی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود همین شرایط را تحمل می کرد و تا پایان مسابقات مقدماتی در اردوها می ماند گفت:خدا شاهد است که 5-4 ماه است این شرایط را تحمل کردم.

با این حال بخش هیجان انگیز این برنامه واکاوی اتفاقات پیرامونی دربی مهر ماه سال 1378 بود که طی آن دو تیم در شرایطی به تساوی بدون گل رسیدند که پرسپولیس با اخراج اسماعیل حلالی و نادر محمدخانی موفق شد 9 نفره استقلال را متوقف کند. اظهار نظری که قبلا استقلالی ها داشتند و اعلام کرده بودند به آنها توصیه شده بازی را مساوی درآوردند سوژه مصاحبه با برخی پیشکسوتان این باشگاه و سعید فائقی معاون وقت سازمان تربیت بدنی شد.

رضا حسن زاده، محمدرضا مهدوی، علی لطیفی و نصرالله عبداللهی از جمله افرادی بودند که در مورد شرایط استقلال در آن بازی صحبت کردند. در این میان حسن زاده و لطیفی با قاطعیت بیشتری از این موضوع صحبت و تاکید می کردند که بین دو نیمه به آنها اعلام کرده اند که نیمه دوم رعایت کنند تا بازی مساوی شود.

این پیشکسوت استقلال در شرایطی تاکید داشت که هیچدام از بازیکنان این تیم در خط حمله حضور پیدا نمی کردند و تنها فرهاد مجیدی به سمت دروازه پرسپولیس می رفت که همان لحظه تصاویر آن بازی پخش و مشخص شد این تصاویر با حرف های حسن زاده 180 درجه تفاوت دارد چرا که در آن تصاویر حتی جواد زرینچه مدافع استقلال هم درون محوطه جریمه پرسپولیس بود و برای مهاجمان پرتعداد این تیم توپ ارسال می کرد.

نصرالله عبداللهی هم که سرپرست وقت تیم فوتبال استقلال بود تاکید کرد سعید فائقی بین دو نیمه در گوش او گفته که به بازیکنان بگوید به خاطر جوی که در استادیوم وجود دارد رعایت بیشتری کنند تا بازی ختم به خیر شود. البته عبداللهی هیچ اشاره ای به اینکه فائقی گفته باشد کاری کنید بازی مساوی شود، نکرد.

سعید فائقی معاون وقت سازمان تربیت بدنی هم در مورد اتفاقات آن روز گفت: من درگوش آقای عبداللهی گفتم با توجه به شرایط حاکم در ورزشگاه و اتفاقاتی که رخ داده کمی مراعات کنند اما نگفتیم بازی را مساوی کنند. با آقای پروین هم صحبت کردم که تیمشان را از زمین بیرون نکشند.

پس از این اظهار نظر پیشکسوتان استقلال که از نظر افشین پیروانی غیرمنصفانه بود، این پیشکسوت پرسپولیس روی خط آمد و با انتقاد از صحبت های پیشکسوتان استقلال برای آنها کری خواند و گفت پرسپولیس بازی های حماسی زیادی را از استقلال برده که 6 تای سال 52 و همین دربی 9 نفره و پیروزی فصل گذشته با 10 نفر در 10 دقیقه از جمله آنهاست. استقلالی ها نتوانستند آن بازی را ببرند و حالا این مسائل را مطرح می کنند.

هرچند علیرضا منصوریان روی خط تلفنی برنامه آمد تا در مورد صحبت های پیروانی توضیحاتی ارائه کند اما عملا نتوانست پاسخی به وی بدهد. در ادامه هم تصاویری از پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس پخش شد که سعید شیرینی و علی شوری دو سرپرست سرخابی ها به خاطر اینکه یکدیگر را نمی شناسند به درگیری و مجادله لفظی پرداختند و فردوسی پور هم به کنایه گفت: وقتی می خواهیم با شرینی صحبت کنیم باید پنج دقیقه اول را به تعریف و تمجید از رویانیان اختصاص دهیم و بعد برویم سراغ اصل مطلب!

ادموند بزیک مهاجم پیشین پرسپولیس و ادموند اختر مهاجم پیشین استقلال مهمانان حضوری برنامه بودند که به مرور خاطراتشان از حضور در دربی های پایتخت و گلزنی در این دیدار پرداختند. ضمن اینکه تصایری از گلزنی های این دو مهاجم ارمنی پخش شد. بزیک در بخشی از صحبت هایش گفت که شاید کریمی به دربی برسد اما بعد آن را تصحیح کرد و گفت واقعا مصدوم است.

پخش گزارشی از وحید مظاهری بازیکن پیشین تیم های پاس و فولاد که دچار نارسایی کلیوی شده از بخش های دیگر برنامه نود بود که طی آن مظاهری از مسئولان و کسانی که بدهکار وی هستند خواست تا دین شان را ادا کنند و طلب های او را بدهند تا بتواند هزینه های درمانش را تامین کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز