خبرگزاری کار ایران

تحلیل مجید جلالی از دربی هفتاد و ششم؛

احتمال تساوی دربی ضعیف است/ هر دو تیم شانس دارند

asdasd
کد خبر : ۳۹۹۱۹

به نظرم اگر این بازی به میانه زمین کشیده شود استقلال برنده آن خواهد بود ولی اگر بازی روی دروازه ها باشد این پرسپولیس است که شانس بیشتری خواهد داشت. البته قضاوت در مورد نتیجه این بازی بسیار سخت است.

مجید جلالی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با تحلیل شرایط دربی هفتاد و ششم پایتخت گفت: همیشه قیاس و یا تحلیل ما در این رابطه آن چیزی است که از گذشته این دو تیم تا به امروز می بینیم. پرسپولیس در این فصل علی رغم همه نوساناتی که داشته از زمان حضور یحیی "حس بازی" پیدا کرده و به نظرم بازیکنان این تیم درک بهتری از بازی دارند.

وی ادامه داد: آنها به واسطه تاثیر یحیی گل محمدی به خوبی تشخیص می‌دهند برای رسیدن به پیروزی چقدر باید بدوند، چقدر تلاش کنند و یا با چه روندی در بازی ظاهر شوند. مجموعه این فعالیت‌ها می شود "حس بازی" که بسیار مهم است. نکته مهم دیگر درمورد این تیم این که از زمان حضور یحیی به عنوان سرمربی، پرسپولیسی‌ها با روش 2-4-4 بازی می‌کنند که بسیار منطبق با آن هستند.

این کارشناس فوتبال کشور با اشاره به تیم فوتبال استقلال هم گفت: استقلال تیم پرمهره و باتجربه ای است. آنها خوب می دانند چگونه حریف را به خود مشغول کرده و سپس ضربه کاری خود را با به ثمر رساندن یک گل به حریف خود بزنند و حتی از گل زده‌شان به خوبی دفاع کنند. بازی آنها در شیراز، اصفهان و حتی انزلی به خوبی به ما نشان داد که استقلال فشار تیم حریف را بسیار خوب کنترل می کند.

وی تصریح کرد: از تمام این تحلیل ها بر می آید که اگر بازی به میانه های بازی کشیده شود، شرایط استقلال بسیار بهتر خواهد بود و می تواند حتی برنده بازی باشد اما اگر بازی به دروازه های دو تیم نزدیک شود و مهاجمان پرسپولیس فرصت نزدیک شدن به دروازه استقلال را داشته باشند این سرخ پوشان پایتخت هستند که در بخش حمله قابلیت های بسیار بالایی دارند و می توانند حریف خود را با مشکل مواجه کنند. با این تفاصیل به نظر احتمال مساوی شدن دربی هفتاد و ششم پایتخت بسیار ضعیف است، ضمن اینکه هواداران هم باید انتظار یک بازی فیزیکی و درگیرانه را از دو تیم شاهد باشیم.

مجید جلالی در ادامه به احتمال غیبت علی کریمی در این بازی اشاره کرد و گفت: همانطور که در قبل گفتم اگر بازی به وسط زمین کشیده شود با توجه به غیبت علی کریمی، عادل کلاه کج و حتی مهدی مهدوی کیا این خط هافبک استقلال است که موفق عمل خواهد کرد. پرسپولیسی ها حتی در بازی با داماش وقتی وسط زمین را در اختیار حریف خود گذاشتند، به شدت تحت فشار قرار گرفتند به همین خاطر احساس می کنم خط هافبک پرسپولیس روز سختی را در  پیش رو خواهد داشت مگر اینکه یحیی بتواند چند نیروی انرژیک خود را در این پست به کار گیرد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا مباحث چند روز اخیر در مورد سید مهدی رحمتی تمرکز این دروازه بان را برای دربی به هم نریخته گفت: به نظرم موضوع رحمتی یک موضوع ریشه دار است که ما از آن اطلاعی نداریم. شما ببینید وقتی مهدی رحمتی در مصاحبه اش اعلام می کند شاید در آینده چند وقتی در خدمت تیم ملی نباشم و بلافاصله کی روش اعلام می کند که تا من هستم رحمتی جایی در تیم ملی ندارد نشان از قدیمی بودن این بحث دارد که ما از جزئیات آن خبر نداریم.

جلالی ادامه داد: به نظرم رحمتی دروازه بان باتجربه ای است که حرف خود را با قدرت باید در زمین مسابقه بزند. او باید تمرکزش را بیش از این کند و با عملکرد خوب خود حرفش را اثبات کند.

وی در رابطه با عدم گلزنی موفق استقلالی ها در لیگ امسال هم گفت: استقلال تیمی است که هدف اولش نخوردن گل است و این فاکتور خواه یا ناخواه در امر گلزنی این تیم را با محدودیت هایی مواجه خواهد کرد.

این کارشناس فوتبال کشورمان همچنین در پاسخ به این سوال که آیا شرایط احساسی این بازی تاثیر منفی بر کیفیت آن نخواهد گذاشت گفت: این که ما بگوییم در دربی بازی های خوب ندیده ایم شاید یک نگاه بسته باشد. نکته ای که در این مورد باید به آن اشاره کرد این که ما کلا در لیگ، بازی خوبی نمی بینیم و معدود بازی هایی هستند که مثل بازی سایپا و پرسپولیس یا ذوب آهن استقلال زیبا از آب در می آید. نکته دیگر در مورد افت کیفیت بازی ها این که متاسفانه اغلب تیم های ما فیزیکی و درگیرانه بازی می کنند و این روش بازی افت کیفیت بازی حریف را سبب می شود. علاوه بر این ما به عنوان مثال در بازی ملوان و استقلال 45 خطا را می بینیم در حلی که استاندارد تعداد خطا در بازی های حرفه ای دنیا 17 خطاست.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه در یک نگاه کلان شانس پیروزی کدامیک از این دو تیم را بیشتر می بینید گفت: در مجموع استقلال در شرایط کنونی باتجربه تر است و حتی در برخی پست ها هم نیروهای دونده تری دارد. به نظرم اگر این بازی به میانه زمین کشیده شود استقلال برنده آن خواهد بود ولی اگر بازی روی دروازه ها باشد این پرسپولیس است که شانس بیشتری خواهد داشت. البته قضاوت در مورد نتیجه این بازی بسیار سخت است.

جلالی در پایان تحلیل خود در رابطه با شرایط کادرفنی دو تیم را نیز این گونه اعلام کرد: در بحث کادر فنی هم استقلالی ها با تجربه تر هستند ولی در عین حال می توان پرسپولیسی ها را جسورتر دانست. این یک تقابل بین روحیه احتیاط آمیز از سوی امیرقلعه نویی و یک روحیه جسور از سوی یحیی گل محمدی است که باید دید تقابل این دو به چه شکل خواهد بود. البته هر دوی این مربیان در کسوت بازیگری این بازی را تجربه کردند اما یحیی گل محمدی این اولین تجربه ای است که به عنوان سرمربی در این جدال سنتی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز