خبرگزاری کار ایران

قهرمانی در بازی شهرآورد ۷۶ بهترین قضاوت را داشت

عسکری: هیچ کدام از صحنه های مشکوک، پنالتی نبود

کد خبر : ۴۱۱۵۰

از قهرمانی به دلیل قضاوت خوب قدردانی می کنم. از دو باشگاه تشکر می کنم چرا که شرایط را به گونه ای برای داوران فراهم کردند که بدون حاشیه این دیدار حساس برگزار شد.

رئیس دپارتمان کمیته داوران در خصوص بازی های هفته بیست و سوم لیگ برتر به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش ایلنا، حسین عسکری در خصوص قضاوت دیدار پرسپولیس و استقلال گفت: ضمن احترام به نظر کلیه کارشناسان باید بگویم که تمامی تصمیماتی که در این بازی توسط داور گرفته شد، کاملا درست بود.

وی افزود: من به عنوان ناظر ویژه در این دیدار حضور داشته و صبح امروز نیز فیلم شهرآورد 76 را به دقت بازبینی کردم. در دو صحنه ای که برخی از کارشناسان و عوامل کادر پرسپولیس اعلام کردند، پنالتی بود باید بگویم در صحنه اول که بین نوری و حیدری رخ داد این دو بازیکن شانه به شانه با یکدیگر برخورد کردند و به دلیل عدم تعادل نوری، وی به زمین خورد.

عسكری تاكید كرد:‌ در صحنه دوم نیز بازیکنان با یکدیگر درگیر بوده و اگر خطایی بوده آن خطا مربوط به مهاجم پرسپولیس است نه استقلال. معتقدم این صحنه، صحنه آموزشی بود که دیگر داوران باید به آن توجه داشته باشند. ضمن این که قهرمانی بهترین تشخیص را در این صحنه داد چرا که زاویه دید وی عمود به دو نفر بود و به توسط همین دید توانست به درستی تشخیص دهد.

رئیس دپارتمان کمیته داوران در ادامه بیان کرد: اگر همین اتفاق در محوطه جریمه پرسپولیس رخ می داد و داور مسابقه آن را پنالتی اعلام می کرد عوامل باشگاه همین گونه برخورد می کردند؟ وقتی که در یک صحنه داوری کارشناسان متفاوت، نظرات مختلف می دهند، فیفا تاکید دارد که تصمیم داور صحیح است. سوال دیگر این است که چرا توجهی به نظرات کارشناسانی که پنالتی را تائید نکرده اند، اهمیت داده نمی شود. در هر صورت از قهرمانی به دلیل قضاوت خوب قدردانی می کنم. همچنین از عوامل برگزار کننده این مسابقات، بازیکنان و کادر فنی هر دو باشگاه تشکر می کنم چرا که شرایط را به گونه ای برای داوران فراهم کردند که بدون حاشیه این دیدار حساس برگزار شد.

رئیس دپارتمان داوری در خصوص دیگر بازی های هفته بیست و سوم گفت: در بازی داماش و مس کرمان، برخی کارشناسان معتقد بودند که داور باید پنالتی می گرفت اما تشخیص داور به درستی اعلام شد چرا که بازیکن خود را ماهرانه به زمین زد. همچنین در خصوص حرکت دروازه بان مس که معتقد بودند باید اخراج می شد، داور تصمیم درستی گرفت و حرکت سنگربان مس کرمان اخراج نداشت. در دیگر بازی ها ناظران و نمایندگان گزارش خاصی مبنی بر اعتراض به داوری از سوی کادر فنی تیم ها نداده اند و مشکل خاصی نبوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز