خبرگزاری کار ایران

لیگ از حساسیت خاصی برخوردار است؛

زندی: کمیته داوران قضاوت محسن‌ ترکی را بررسی کند

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۳۳

امیدواریم فدراسیون فوتبال تمهیدات لازم را برای شکوفایی و اشتباهات این جامعه میسر سازد و پیش از این باشگاه‌های خصوصی از جمله باشگاه راه‌آهن از لحاظ مادی و معنوی دچار خسارت نشود.

مدیر تیم فوتبال راه‌آهن از کمیته داوران فدراسیون فوتبال در خواست کرد قضاوت محسن ترکی در مسابقه راه‌آهن مقابل استقلال را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش ایلنا، رستم زندی درباره قضاوت محسن ترکی در بازی استقلال راه آهن گفت: پس از اینکه یدالله جهانبازی در مسابقه راه آهن و سایپا از اعلام 2 صحنه پنالتی مسلم به سود راه آهن چشم پوشی کرد و بازیکن خطاکار سایپا را نیز اخراج نکرد در دو هفته متوالی از سوی کمیته داوران ظاهرا مورد تشویق قرار گرفت و مسابقه پخش زنده نفت تهران و پرسپولیس را نیز عهده‌دار شد. این بار ترکی در یک مسابقه مهم در 6 صحنه از دادن اخطار خودداری کرد و قانون 12 قوانین بازی را به صراحت زیر پا گذاشت و شاید باشگاه راه‌آهن گزارشگر تلویزیونی و مردم علاقه‌مند تصور بر این پیدا کردند در قانون تغییری حاصل شده که داور به بازیکنان خطاکار استقلال اخطار نمی‌دهد و حتی داور می‌توانست عمران‌زاده را در پی خطاهای دقیقه 79 و 86 اخراج کند که این کار را هم نکرد.

وی افزود: اشتباهات دیگر تیم داوری از عدم هماهنگی کمک داور اول و داور مسابقه در دقیقه 37 رخ داد که کمک داور خطای مهاجم(استقلال)را اعلام کرد اما داور خطای مدافع(بازیکن راه آهن)را اعلام می‌کند در حالیکه این عمل در بیرون از خط طولی اتفاق افتاد و قانون صراحتا می‌گوید برای اعلام خطا محل تخلف باید داخل زمین باشد و در صحنه اخراج بهزاد غلامپور باید ببینیم چه خطایی روی بازیکن استقلال اتفاق افتاده که داور به سود استقلال اعلام خطا می‌کند و اعتراضات نیمکت را موجب می‌شود.

مدیر راه آهن تأکید کرد: حالا که مسابقه تمام شده از سازمان لیگ و کمیته داوران تقاضا داریم که ضمن بازبینی فیلم مسابقه دیروز استقلال و راه آهن پاسخگوی این اشتباهات مسلم باشند تا لیگ امسال که از حساسیت خاصی برخوردار بوده و هفته های پایانی می‌تواند سرنوشت تیم‌ها را در جدول تعیین کند را داوران به خوبی قضاوت کنند، کما اینکه باشگاه راه آهن برای جامعه داوری احترام خاصی قائل بوده و اعتقاد دارد قضاوت یک امر حساس و سنگین در میادین ورزشی بوده که امیدواریم فدراسیون فوتبال تمهیدات لازم را برای شکوفایی و اشتباهات این جامعه میسر سازد و پیش از این باشگاه‌های خصوصی از جمله باشگاه راه‌آهن از لحاظ مادی و معنوی دچار خسارت نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز