خبرگزاری کار ایران

حسین عسگری:

امیدوارم رویانیان جوابگوی اظهارات غیرمنطقی خود باشد

کد خبر : ۵۰۲۲۳

دو آفسایدی که به اشتباه گرفته شد، نمی توانست در نتیجه بازی تاثیر گذار باشد.

حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری درباره نحوه قضاوت داوران دیدارهای انجام شده لیگ برتر توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، وی درباره قضاوت داوران در مسابقات پنچ شنبه و جمعه گفت: بازی های پنج شنبه مشکل خاصی نداشتند و در دو بازی دیروز تیم های فولاد- پیکان و سایپا- ذوب آهن هم بر اساس ناظر داوری مشکل خاصی وجود نداشته است.

عسگری درباره قضاوت صالحی در دیدار آلومینیوم و پرسپولیس هم گفت: قبل از تشریح و آنالیز صحنه های دیدار پرسپولیس و آلومینیوم لازم است بگویم امیدوارم مدیرعامل باشگاه پرسپولیس جوابگوی اظهارات کذب و غیرمنطقی خود به فدراسیون فوتبال باشد. همانگونه که قبلا و بارها اعلام کرده ایم به هیچ عنوان احساسی برخورد نکرده و برای ارائه توضیحات صبح امروز در دپارتمان داوران فیلم بازی را به صورت ثانیه به ثانیه و کامل توسط گروه آنالیزو کارشناسی مورد بررسی و بازبینی قرار دادیم و مشخص شد که به جز دو مورد کلیه تصمیمات تیم داوری برابر قانون به اجرا گذاشته شد.

وی در توضیح صحنه ها گفت: در ارتباط با مواردی که پرسپولیس مدعی شده به غلط داور تصمیم گرفته، لازم است اشاره کنم در دقیقه 57 کمک داور اول بازی، حسن کامرانی فر به درستی خطای بازیکن شماره 20 را که با بدن و دست خود بازیکن حریف را هل می دهد، می گیرد که مورد اعتراض سرمربی پرسپولیس قرار می گیرد که داور به درستی به علت رفتار غیرمسئولانه سرمربی تیم و تخلفی که انجام داده وی را از زمین اخراج می کند.

معتقدم در دقیقه 88 کریم انصاری فرد قبل از تصاحب توپ در شرایط آفساید، توپ را کنترل می کند که کمک داور دوم تشخیص آفساید نمی دهد و با درگیری با حریف صاحب توپ می شود که داور خطای او را اعلام می کند و بازهم مورد اعتراض شدید کمک مربی پرسپولیس قرار می گیرد و در نهایت منتج به اخراج کمک مربی می شود. چنانچه کمک داور آفساید اول را اعلام کرده بود اتفاقات بعدی رخ نمی داد.

عسگری ادامه داد: دردقیقه 53 داور به نفع پرسپولیس یک اشتباه می کند و حقیقی حریف را با دست می زند که اعلام خطا نمی شود. در دقیقه 64 رضایی با خطا صاحب توپ می شود که بازهم داور خطای او را تشخیص نمی دهد البته باید در مورد دو آفساید اشتباه که کمک داور دوم مرتکب شده بگویم در دقیقه 76 برای غلامرضا رضایی به اشتباه آفساید اعلام می شود ولی مهاجم پرسپولیس تلاش خود را انجام داده و حرکت کرده و به توپ ضربه هم می زند که توپ به اوت رفته است پس موقعیتی از این تیم گرفته نشده است. در دقیقه 86 انصاری فرد در فاصله 20 متری دروازه صاحب توپ شده که مدافعان دیگری درکنار او بودند و می توانستند مانع از ادامه حرکت و خلق موقعیت خطرناک او شوند لذا این نمی تواند موقعیت تک به تک باشد.

وی در پایان گفت: حال این دو آفسایدی که به اشتباه برای پرسپولیس گرفته شد، تعیین کننده نتیجه بازی است یا پنج موقعیت بسیار خوبی که تا دقیقه 20 مهاجمان پرسپولیس، موفق به گلزنی نشدند؟ آیا این بازیکنان به طور عمد و آگاهانه این اشتباهات را انجام داده اند یا این که آنها به طرفداری از تیم حریف گل نزده اند؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز