خبرگزاری کار ایران

یاد و خاطره سیروس قایقران گرامی داشته شد

کد خبر : ۶۰۵۲۸

پانزدهمین سالگرد درگذشت اسطوره فوتبال ایران زنده یاد سیروس قایقران در ˝ کلویر ˝ بندرانزلی برگزار شد.

پانزدهمین سالگرد درگذشت اسطوره فوتبال ایران زنده یاد سیروس قایقران در ˝ کلویر ˝ بندرانزلی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، پانزدهمین سالگرد کاپیتان فقید تیم ملی واسطوره تیم فوتبال ملوان، سیروس قایقران راس ساعت ۱۶ دیروز در مسجد شهدای کلویر بر سر مزار آن مرحوم برگزار شد.

در ابتدا مراسم، یگان موزیک نیروی دریایی با نواختن سرود ملی آغازگر مراسم بود و بعد آن امام جمعه بندرانزلی حجت الاسلام والمسلمین موسوی در شروع سخنرانی خود به یاد کردن از اسطوره تیم ملی در بازی های پکن شد.

در این مراسم حضور پور شور مردم در کنار حضور چهره های سر شناس از جمله محمد احمدزاده، جاسم ویشگاهی، نصرت ایراندوست، بهمن صالح نیا، اسپندار، فردین معصومی، پژمان نوری، مازیار زارع، جواد شیرزاد، سردار رویانیان، پیشکسوتان سپیدرود رشت و بعضی بازیکنان و مسئولان تیم ذوب آهن قابل ذکر است.

سیروس قایقران فرزند زکریا اول بهمن ماه ۱۳۴۰ در محله " کلویر " بندر انزلی به دنبال آمد و از همان دوران کودکی به فوتبال در زمین های خاکی کلویر روی آورد و با استعداد درخشان خود در تیم فوتبال منتخب آموزشگاه ها پذیرفته شد.

وی در سن ۱۶ سالگی موفق شد به عنوان یکی از مهرهای اصلی در تیم های نوجوانان و جوانان ملوان استعدادهای خود را به نمایش بگذارد و با مهارت های منحصر به ‌فرد، ملوان را به قهرمانی باشگاه های گیلان برساند.

سیروس در سال های ۵۷ تا ۶۳ افتخارات زیادی را برای ملوان و گیلان به ارمغان آورد مانند 2 گلی که به پرسپولیس زد و یا گل زیبایی که وارد دروازه تیم منتخب مازندران کرد. سیروس در سال ۱۳۶۳ به تیم ملی دعوت شد و در سال ۶۶ تنها فوتبالیست شهرستانی بود که بازوبند کاپیتانی تیم ملی ایران را به بازوان خود بست. در سال ۶۷ در جام ملت های آسیا در قطر، تیم ملی ایران با رهبری سیروس به مقام سومی دست یافت و در سال ۶۹ تیم ایران را با گل های زیبای پس از ۲۰ سال به قهرمانی در بازی های آسیایی پکن رساند.

در ادامه فعالیت ورزشی سیروس به الاتحاد پیوست و بعد از مدتی بازی در قطر، دوباره به تیم اول خود ملوان بازگشت و این تیم را قهرمان جام حذفی و راهی مسابقات آسیایی کرد. سیروس در سال ۷۲ به عنوان بازیکن و سپس مربی به تیم کشاورز تهران پیوست و نتایج قابل توجهی بدست آورد.

وی سپس به تیم دسته دومی مسعود هرمزگان پیوست و مدتی در آنجا مشغول به مربیگری شد. در اوایل سال ۷۷ که وی برای تعطیلات نوروز همراه خانواده‌ به انزلی آمده بود، در بازگشت و در حالی که همراه فرزند، همسر و برادر همسر خود عازم تهران بود در حوالی امامزاده هاشم با کامیون خاور تصادف کرد که منجر به فوت وی و فرزند او شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز