خبرگزاری کار ایران

نماینده ویژه AFC:

مشهد انتخاب درستی برای میزبانی نونهالان آسیا است

کد خبر : ۶۳۴۶۳

من شهرهای دیگر ایران را نیز دیده ام اما با استقبال گرم این شهر، احساس می كنم انتخاب مشهد کار درستی بوده است.

نماینده عراقی كنفدراسیون فوتبال آسیا حاضر در رقابت های قهرمانی نونهالان در منطقه آسیای مرکزی، مشهد را بهترین انتخاب برای میزبانی این مسابقات دانست.

به گزارش ایلنا، شامل کامل در نشست خبری با موضوع رقابت های فوتبال نونهالان آسیا، گفت: AFC برگزاری این مسابقات را به فدراسیون فوتبال ایران واگذار كرد و این فدراسیون نیز مشهد را به عنوان میزبان این رقابت ها معرفی كرد.

وی با اشاره به استقبال AFC از این انتخاب، افزود: من شهرهای دیگر ایران را نیز دیده ام اما با استقبال گرم این شهر، احساس می كنم انتخاب مشهد کار درستی بوده است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات فوتبال نونهالان آسیا با شركت 46 تیم در 8 گروه 5 یا 6 تیمی افزود: در منطقه آسیای مرکزی که رقابت های آن از سوم اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می شود تیم های ایران، تركمنستان، قرقیزستان، پاکستان، سریلانكا و هند حضور دارند که تیم سریلانکا به علت مشكلات مالی از این مسابقات انصراف داده است.

شامل كامل ادامه داد: از هر گروه یك تیم به مرحله نهایی صعود می کنند و این مرحله از مسابقات که هنوز تصمیمی در خصوص کشور میزبان آن اتخاذ نشده، سال 2014 برگزار می شود.

وی تصریح کرد: من مطمئن هستم كه همه چیز برای برگزاری این رقابت ها بر اساس استانداردهای AFC مهیاست که تحقق این امر به برگزاری مسابقات رده های سنی بالاتر در مشهد كمك می كند.

نماینده ویژه كنفدراسیون فوتبال در رقابت های قهرمانی نونهالان آسیا در منطقه آسیای مرکزی با تشكر از رسانه ها برای انعكاس اخبار این مسابقات به داخل و خارج از كشور ایران گفت: انعكاس اخبار این مسابقات برای AFC بسیار اهمیت دارد و به برگزاری باکیفیت آن کمک می کند.

در ادامه این نشست ناظر داوری اعزامی از كنفدارسیون فوتبال آسیا به این رقابت ها نیز گفت: 8 داور جوان از كشورهای نپال، بوتان، مالدیو و افغانستان این رقابت ها را قضاوت خواهند كرد.

حسین غضنفری ادامه داد: حضور این داوران جوان و مستعد در افزایش سطح کیفی داوری آنان موثر خواهد بود.

وی با بیان اینكه بعد از هر مسابقه جلسه ای برای بررسی عملكرد داوران برگزار خواهد شد، افزود: این امر اشتباهات احتمالی را به حداقل می رساند تا هم داوران جوان و هم بازیكنان نونهال از این مسابقات سود ببرند.

نماینده تام الاختیار فدراسیون فوتبال كشور و دبیر كل اجرایی مسابقات فوتبال نونهالان قهرمانی آسیا در منطقه آسیای مرکزی نیز در این نشست خبری با اشاره به تمایل استان های فارس و كرمان و تبریز برای میزبانی این مسابقات، گفت: خراسان رضوی سابقه ورزشی دیرینه ای در تمامی رشته های ورزشی در سطوح بین المللی دارد و میزبانی این مسابقات با هدف آزمودن توانایی های شهر مشهد برای برگزاری رقابتهایی در سطح استانداردهای روز فوتبال صورت گرفت.

اصغر سهمی با اشاره به تلاش های بی وقفه ستاد اجرایی این مسابقات برای میزبانی مطلوب، اظهار داشت: خط كشی ورزشگاه بر اساس استانداردهای جهانی صورت گرفته، دروازه ها تعویض شده است و ورزشگاه آماده برگزاری این مسابقات می باشد.

وی با اشاره به بعد مسافت تا ورزشگاه ثامن الائمه(ع) درخصوص تمهیدات اندیشیده شده برای انتقال تماشاچیان، افزود: در مكاتبه با 47 مدرسه فوتبال و اداره کل آموزش و پرورش استان، فراخوان از نوجوانان علاقه مند انجام شده و در چندین نقطه از شهر مشهد با هماهنگی اتوبوسرانی سرویس دهی و انتقال تماشاچیان انجام خواهد شد ضمن اینکه برای تماشاچیان ایرانی نیز بلوز، كلاه و پرچم متحد تهیه شده است.

وی با اشاره به حضور ستاد پذیرش از تیم های شركت كننده در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد مطابق قوانینAFC افزود: با همكاری و مساعدت مدیركل فرودگاه های استان، راهنمائی و رانندگی و نیروی انتظامی تمهیدات لازم برای انتقال مطلوب اعضای تیم ها و نمایندگان AFC به محل اسكان و برگزاری مسابقات انجام شده است.

سهمی ادامه داد: با هماهنگی های انجام شده با اورژانس مشهد تیم پزشكی در زمان مسابقات در محل برگزاری و همچنین به صورت شبانه روزی در محل اسكان تیم ها خدمت رسانی می کند.

وی در خصوص حضور بازیكنان مشهدی در تیم ملی فوتبال نونهالان بیان کرد: در لیست اولیه اعلامی از سوی فدراسیون نام 26 نفر وجود داشت و هیچ بازیكن خراسانی در این لیست نبود اما با رایزنی های هیات فوتبال خراسان رضوی 4 بازیكن در حال حاضر در اردو حضور دارند.

سهمی با اشاره به پخش مستقیم این مسابقات از شبكه استانی سیمای خراسان رضوی عنوان كرد: مكاتبات برای پخش مستقیم این مسابقات از شبكه جهانی ورزش و 3 سیما انجام شد كه به دلیل پر بودن جدول زمانبندی برنامه های این شبكه ها، با این درخواست موافقت نشد.

دبیركل اجرایی مسابقات فوتبال قهرمانی نونهالان آسیای مركزی با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه این رقابت ها در صورت مساعد بودن آب و هوا در آرامگاه فردوسی مشهد، افزود: در صورت نامساعد بودن شرایط جوی، سالن شهید بهشتی برای برگزاری این مراسم در نظر گرفته شده است.

وی اضافه كرد: این مراسم از ساعت 19:30 دقیقه روز دوم اردیبهشت ماه با حضور مقامات كشوری و لشگری و مسوولان فدراسیون فوتبال كشور و نمایندگان AFC در این مكان برگزار خواهد شد.

وی در خصوص برنامه برگزاری این رقابتها گفت: رقابتها از ساعت 14 روز سه‌شنبه 3 اردیبهشت ماه با دیدار تیم‌های تركمنستان و قرقیزستان در ورزشگاه ثامن‌الائمه(ع) مشهد آغاز می‌شود و ساعت 17 همین روز تیم ملی نونهالان كشور به مصاف هند خواهد رفت.

سهمی ادامه داد: روز دوم رقابتها، در بازی اول تیم‌های پاكستان و تركمنستان به مصاف یكدیگر خواهند رفت و تیم‌های هند و قرقیزستان برگزارکننده بازی دوم این روز خواهند بود.

وی با اشاره به استراحت تیم‌ها در روز سوم این مسابقات افزود: در روز جمعه 6 اردیبهشت‌ماه نیز تیم‌های قرقیزستان و پاكستان از ساعت 14 به مصاف یکدیگر می روند و تیم ملی ایران نیز دیدار دوم خود را از ساعت 17 این روز در مقابل تركمنستان انجام خواهد داد.

دبیركل اجرایی رقابتهای فوتبال قهرمانی نونهالان آسیا عنوان كرد: تیم‌ها در روز شنبه 7 اردیبهشت ماه نیز استراحت خواهند كرد در روز یكشنبه 8 اردیبهشت مسابقات با دیدارهای ساعت 14 تیم‌های پاكستان و هند و ساعت 17 قرقیزستان و ایران ادامه می یابد.

سهمی گفت: در روز پایانی مسابقات فوتبال قهرمانی نونهالان آسیا نیز تیم‌های هند و تركمنستان از ساعت 14 باهم دیدار می کنند و تیم ملی ایران نیز باید از ساعت 17 به مصاف تیم ملی نونهالان پاكستان برود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز