خبرگزاری کار ایران

وینزورجان:

ایران پتانسیل میزبانی جام ملت‌ها را دارد

کد خبر : ۶۶۸۹۸

رقابت‌های جام ملت‌های آسیا معیار و فاکتورهایی که دارد بسیار بسیار با لیگ قهرمانان آسیا فرق می‌کند.

رئیس دپارتمان مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا ابراز امیدواری کرد ایران بتواند با ارتقای امکانات زیرساختی ورزشگاه‌هایش میزبان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در سال 2019 شود.

به گزارش ایلنا، گفت‌وگوی وینزورجان را با سایت رسمی فدراسیون فوتبال آورده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

کارگاه برگزاری مسابقات تهران را چطور ارزیابی کردید؟

خیلی خوب بود. کارگاه بسیار خوبی در 3 روز برگزار شد. سه شنبه شب هفته گذشته که در بازی استقلال ایران و الریان قطر حضور داشتم شاهد توانایی خوب مدیران ایرانی برگزاری رقابت‌ها بودم. قوانین به خوبی اجرا شد و ایران نشان داد که پتانسیل میزبانی‌های بزرگ را دارد.

کشورهای زیادی مثل ایران میزبانی جام ملت‌های2019 را می‌خواهند. آیا ایران می‌تواند میزبان جام ملت‌ها شود؟

قبل از اینکه به سوال شما پاسخ بدهم می‌خواهم بگویم من از برگزاری رقابت‌ها و اجرای قوانین مسابقات لیگ قهرمانان آسیا راضی هستم و همانطور که گفتم ایران نشان داد پتانسیل میزبانی‌های بزرگ را دارد. اینکه شما پتانسیل بالایی داشته باشید با اینکه در حال حاضر بتوانید میزبان رقابت‌ها باشید، خیلی فرق می‌کند. رقابت‌های جام ملت‌های آسیا معیار و فاکتورهایی که دارد بسیار بسیار با لیگ قهرمانان آسیا فرق می‌کند.

ایران سال گذشته میزبان رقابت‌های نوجوانان آسیا بود و AFC از میزبانی ایران تقدیر کرد.

گزارش هایی که به دست ما رسید بسیار خوب بود. البته باید بگویم معیارهای این میزبانی هم با جام ملت‌ها فرق دارد. جام ملت‌های آسیا یک متر و معیار بسیار متفاوتی دارد و شما باید در این 4 سال کارهایی انجام بدهید که بتوانید میزبانی را بگیرید. باید چند شهر مهم و بزرگ کشورتان را برای برگزاری بازی‌ها تجهیز کنید. ورزشگاه‌های شان باید طبق معیارهای کنفدراسیون فوتبال آسیا باشد. همانطور که گفتم ایران در صورت اینکه بتواند معیارها و فاکتورهای مورد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا را اجرا کند میزبان جام ملتها خواهد شد.

مهمترین معیار از دید کنفدراسیون چیست؟

ببینید، بودجه هنگفتی باید برای میزبانی هزینه کنید. در واقع باید نهادهای بسیاری چه خصوصی و چه دولتی پشتوانه میزبانی جام ملتهای آسیا قرار بگیرند. من نمی‌توانم بگویم کدام معیار مهم است اما در کل ورزشگاه‌های‌تان را باید تجهیز کنید. ورزشگاه آزادی یک ورزشگاه زیباست که البته به کمی بازسازی نیاز دارد. آنطور که خبر دارم ایران ورزشگاه‌های خوبی در سال‌های گذشته ساخته است. معیارهای مختلفی داریم اما در کل می‌توانم بگویم که هر کشوری تلاش بیشتری کند می‌تواند میزبانی رقابت‌ها را بگیرد.

شما مدرس و مشاور فیفا هستید و درAFC دپارتمان مسابقات را زیر نظر دارید. می‌توانید چند انتقاد از شما داشته باشیم.

همیشه از انتقادها استقبال می‌کنیم.

چرا در برنامه‌ریزی به تقویم فیفا توجه نمی‌کنید؟ مثلا رقابت‌های نوجوانان جام‌جهانی با مقدماتی جوانان آسیا همزمان شده بود و اگر فدراسیون فوتبال ایران در جلسه کمیته مسابقات این مورد را تذکر نمی‌داد، تاریخ عوض نمی‌شد؟

ما که عوض کردیم.

انتظارها این بود که بازی‌های جوانان به پس از جام‌جهانی موکول شود...

انتظار جابجایی از نظر ما بی مورد بود، چون رقابت‌ها در دوره رده سنی متفاوت است.

اما ممکن است برخی بازیکنان 17 ساله تیم‌های نوجوانان در تیم‌های جوانان حضور پیدا کنند...

این برای توسعه فوتبال پایه مناسب است اما تجربه ما نشان داده این مورد در اکثر اوقات اتفاق نمی‌افتد.

در هر حال اگر رقابت‌ها فاصله زیادی داشت فدراسیون‌هایی که در جام جهانی نوجوانان تیم دارند، می‌توانستند تمرکز بیشتری هم روی جام جهانی و هم روی رقابت‌های نوجوانان آسیا داشته باشند.

نظر شما جالب است و در سال آینده آن را لحاظ می‌کنیم.

یکی از پلی‌آف‌های جام جهانی با یک روز از رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا همزمان شده است...

تاریخ آن را عوض می‌کنیم. شما خیلی دقیق هستید.

بالاخره شما هم برنامه‌ریز هستید.

ما هم برنامه‌های فشرده‌ای داریم و امیدواریم کشورها درک کنند چه مسابقاتی در سال برگزار می‌شود و هر کدام تقویم خاصی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز