خبرگزاری کار ایران

باید به هر نحوی کریمی را منصرف کنیم؛

پیوس: گل‌محمدی باید از پرسپولیس برود

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۷۶

متاسفانه یحیی گل‌محمدی با همه احترامی كه برایش قائلم در حد سرمربی‌گری پرسپولیس نبود. به نظرم بهتر بود او برای پخته شدن ابتدا به عنوان دستیار در این تیم فعالیت می‌كرد.

کاپیتان اسبق تیم فوتبال پرسپولیس تاکید کرد که این تیم فصل آینده باید لیگ را با مربی غیر از یحیی گل‌محمدی آغاز کند.

فرشاد پیوس در گفت و گو با ایلنا با اشاره به شکست پرسپولیس در فینال جام حذفی اظهارکرد: قبل هر چیز می خواهم یك عذرخواهی به جای مدیران و كادر فنی پرسپولیس از هواداران پر شمار این تیم و مردم عزیز ایران بكنم. آنها گویا عذرخواهی بلد نیستند ولی من عذرخواهی از مردم و هواداران را وظیفه خودم می دانم. به لحاظ فنی در بازی فینال دو تیم شناخت خوبی از هم داشتند. پرسپولیس تا دقیقه 25 خوب بود و حتی از حریفش هم پیش افتاد اما در ادامه سپاهان بازی را در اختیار گرفت و برتری‌اش را هم به پرسپولیسی‌ها تحمیل كرد. من فكر می‌كنم سپاهان در اغلب دقایق بازی در تمام پست‌ها بهتر بود. این تیم خط هافبك بسیار خوبی در حضور نویدكیا، ابراهیمی و پاپی داشت و در خط حمله‌ هم محمدرضا خلعتبری دائما خط دفاع پرسپولیس را اذیت می‌كرد. این در حالی است كه خط دفاع ما دائما از توپ‌های بلند استفاده می‌كرد و تقریبا خط هافبك را از كار انداخته بود و در خط فوروارد هم تعویض كریم انصاری‌فرد تقریبا خیال مدافعان سپاهان را راحت كرده بود.

وی ادامه داد: یحیی در این بازی اصلا روز خوبی نداشت و نشان داد در حضور 100 هزار نفری هواداران نمی‌تواند تصمیمات خوبی بگیرد. او در دیدار با سپاهان تعویض‌های بسیار بدی انجام داد و متاسفانه كسی هم روی نیمكت این تیم نبود كه به یاری‌اش بیاید. تعویض زودهنگام كریم انصاری‌فرد و بازی دادن 90 دقیقه‌ای به رضا حقیقی ناآماده و مهم تر از همه تعویض كریمی همه و همه باعث شد سپاهان لحظه به لحظه به فتح جام نزدیك و نزدیك‌تر شود.

پیوس با انتقاد از عملکرد کادر فنی پرسپولیس در این دیدار خاطرنشان کرد: اگر بگویم یحیی روز یكشنبه به تعویض‌های بدش باخت اغراق نكرده‌ام. من فكر می‌كنم گل‌محمدی دوست داشت بازی به وقت‌های اضافه كشیده شود و در آنجا شانس خود برای موفقیت را امتحان كند ولی او توجه نكرد كه بسیاری از بازیكنانش توان بازی 120 دقیقه‌ای را نداشتند.

وی در پاسخ به این سوال که گل‌محمدی را در حد سرمربی‌گری پرسپولیس می‌دانید، گفت: موضوع سپردن پرسپولیس به ژوزه مانوئل از ابتدای این فصل اشتباه بود و همان موقع ما گفتیم بهتر است یك مربی با تجربه ایرانی هدایت این تیم را به عهده بگیرد ولی متاسفانه كسی توجه نكرد. پس از آن سپردن نیمكت پرسپولیس به یحیی دومین اشتباه بزرگ رویانیان بود كه دائما هم به اشتباه خود اصرار داشت. امروز وقتی می‌خواهند كیفیت یك تیم را بسنجند به كادر فنی و مدیران آن نگاه می‌كنند. متاسفانه یحیی گل‌محمدی با همه احترامی كه برایش قائلم در حد سرمربی‌گری پرسپولیس نبود. به نظرم بهتر بود او برای پخته شدن ابتدا به عنوان دستیار در این تیم فعالیت می‌كرد.

کاپیتان اسبق پرسپولیس در ادامه به انتقاد از رویانیان و کادر مدیریتی این باشگاه پرداخت و افزود: بی شك در مورد پرسپولیس، رویانیان بیش از گل‌محمدی مقصر است. چون همیشه این مدیرعامل یك باشگاه است كه سیاست گذاری می‌كند و هدایت تیمش را به یك مربی كه می‌خواهد می‌سپارد. متاسفانه محمد رویانیان به خاطر اینكه ورزشی نیست و درك صحیحی هم از حواشی و تحولات فوتبال ندارد، ضربات بزرگی را به پرسپولیس وارد كرده. به نظرم مشكل بزرگ این مدیر این بود كه چون فكر می‌كرد پول خوبی به پرسپولیس آورده پس خوب هم كار كرده. در حالی كه مدیریت فقط پول آوردن و خوب هزینه كردن نیست. یك مدیر فوتبالی قبل از هر چیز باید فوتبال را بشناسد و بداند چه كسی را در كجا استفاده كند. نكته تاریك دیگر مدیریت او این بود كه اصلا اعتقادی به مشاوران ورزشی نداشت و دائما سعی می‌كرد با دوستان بیرونی‌اش مذاكره كند. رویانیان با انتخاب شیرینی به عنوان سرپرست پرسپولیس خیلی چیز‌ها را به همه ثابت كرد.

وی در پاسخ به این سوال که چه پیشنهادی برای پرسپولیس فصل بعد دارید، اظهارکرد: اینكه چه كسی می‌آید و چه كسی می‌رود خیلی مهم نیست. نكته مهم این است كه هر چه زودتر تكلیف برای فصل بعد روشن شود. اگر همین مدیران قرار است بمانند باید هرچه سریع تر با یك مربی بزرگ به توافق برسند و فضا را برای كار او و انتخاب بازیكنان مورد نیاز پرسپولیس آماده كنند. البته این حرف من به معنی حذف کامل یحیی نیست. مدیران پرسپولیس می‌توانند او را به عنوان یكی از اعضای كادر فنی خود در كنار سرمربی جدید به كار گیرند.

پیوس در ادامه به خداحافظی مهدوی‌کیا در بازی پرسپولیس و سپاهان اشاره کرد و گفت: برخوردی كه با مهدی در جریان فینال شد به نظرم خیلی تلخ‌تر از شكست پرسپولیس بود. او بازیكن با اخلاق و بزرگی بود كه این چنین وداعی حقش نبود. اتفاقا مهدوی‌كیا یكی از بازیكنانی است كه شخصا ارتباط بسیار نزدیكی با او دارم. یك روز قبل از فینال با هم صحبت می‌كردیم. به او گفتم چرا اینقدر برای خداحافظی در فینال جام حذفی اصرار داری كه در جوابم گفت:«خیلی خسته شدم. به شدت تحت فشارم و می‌خواهم یك باره همه چیز را تمام كنم.» متاسفانه آقایان خیلی مهدی را اذیت كردند و به نظرم برخوردی ناجوانمردانه با او داشتند.

وی در رابطه با خداحافظی ناگهانی علی کریمی هم از دنیای فوتبال تصریح کرد: كریمی هم یكی از بزرگان پرسپولیس است. به نظرم او نیز در جریان فینال خیلی اذیت شد و حتما ناملایماتی دیده. مدیران پرسپولیس باید هرچه سریع تر با او وارد صحبت شده و این بازیكن را از خداحافظی منصرف كنند. او بازیكنی است كه در زمین مسابقه هر كاری می‌كند و خداحافظی برای كریمی خیلی زود است.

این پیشکسوت پرسپولیس در پایان به قهرمانی استقلال در لیگ برتر اشاره کرد و گفت: واقعا به استقلال برای این قهرمانی تبریك می‌گویم. آنها این فصل برای كسی كری نخواندند و فقط به فكر مدیریت تیم خود بودند و به حق‌شان هم رسیدند. مدیران این باشگاه با همه مشكلاتی كه داشتند به خوبی همه حواشی و مشكلات را مدیریت كردند و به نظرم قهرمانی حق آنها بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز