خبرگزاری کار ایران

دایی بازار گرمی می‌کند؛

رویانیان: علی دایی برای 3 سال کفش‌ها را محکم ببندد

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۶۴

گل‌محمدی را آوردیم که وی را بسازیم اما استعفا داد/یحیی کم لطفی کرد/بر مخالفانم درود می‌فرستم/دایی من را قبول نداشته باشد اصلا مهم نیست.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: بررسی‌هایی که من صورت دادم و با توجه به اینکه پرسپولیس بزرگ و پر حاشیه است جمعا علی دایی را مورد قبول قرار دادیم و در جلسه با وی تماس گرفت و به وی اعلام کردم.

محمد رویانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب اظهار کرد: قبل از برگزاری جلسه کمیته فنی به باشگاه راه آهن رفتم و با زنجانی مالک باشگاه راه آهن صحبت کردم و موافقت وی را جلب کردم و در جلسه کمیته فنی هم با وی تماس گرفتم و موافقت خود را اعلام کرد و گفت در صورتی که دایی موافق باشد ما هم موافقیم که در نهایت علی دایی موافقت خود را اعلام کرد.

وی افزود: مسئولین راه‌آهن ناز می‌کنند و من هم باید نازشان را بخرم. پرسپولیس باشگاه بزرگی است و علی دایی هم بزرگ است و الان وقت بازار گرمی است.

رویانیان در پاسخ به این سوال که اگر مربی با باشگاهی قرارداد داشته باشد و برنامه های خود را اعلام کرده باشد چگونه شما با وی قرار داد بستید، اظهار داشت: من که زیاد فوتبالی نیستم. این قرارداد داخلی است و هنوز رسمی نشده است. توافقات صورت گرفته و این توافقات جمعی بوده و باشگاه راه‌آهن و باشگاه پرسپولیس و علی دایی به این توافق رسیده اند و کاملا حرفه‌ای است و هیچ اشکالی ندارد و اگر نام وی دیرتر از بقیه اعلام شده به دلیل این بود که ما سعی داشتیم رضایت وی را جلب کنیم.

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس درخصوص برنامه‌های خود برای سرمربی جدید این باشگاه گفت: دایی آقای گل جهان است و پرسپولیسی است و چرا نباید برای وی سرمایه‌گذاری کنیم و از وی مربی تمام عیار نسازیم. دایی باید 3 سال کفش‌هایش را محکم ببندد. وی به تجربه و علم بیشتری نیاز دارد. من این ریسک را پذیرفته‌ام که بر روی وی سرمایه‌گذاری کنم.

رویانیان درخصوص اینکه چرا ناگهانی به این نتیجه رسید، افزود: انسان وقتی چیزی را می‌فهمد باید سریع عمل کند. ما الان فهمیدیم و باید عمل کنیم. یحیی گل‌محمدی را آوردیم که وی را بسازیم اما او استعفا داد. فشار فراوانی با تکرار، تراژدی همیشگی پرسپولیس شد و من آنقدر ایستادم که نزدیک بود کمرم بشکند. ضمن اینکه گزینه‌های مختلفی را مجبور بودم قبول کنم یکی از بهترین گزینه‌ها را به اسم علی دایی انتخاب کردیم.

وی درخصوص گل‌محمدی گفت: به یحیی گفتم اگر در فینال باختید حق استعفا نداری، من حمایتت می‌کنم اما وی ساعت 4 بامداد استعفا داد، بدون اینکه با من هماهنگ کند. کم لطفی کرد. من روی او سرمایه‌گذاری کرده بودم. دایی شخصیت متفاوتی دارد و اگر من روی وی سرمایه‌گذاری کنم جواب خواهد داد.

رویانیان در ادامه اضافه کرد: باغبان یک نهال می‌کارد به امید اینکه به بار بنشیند اما زرد می‌شود و از بین می‌رود اگر باغبان درستی باشی باید درخت دیگری بکارد. من گل محمدی را کاشتم اما آسیب دید، پس باید به دنبال درختی دیگر مثل علی دایی بروم. آنقدر درخت می کارم تا درختی تنومند در پرسپولیس بوجود بیاید.

رویانیان در مورد اختلافات خود با علی دایی گفت: اختلافم با دایی شخصی بوده است. اختلافات شخصی را در تصمیمات کلان و یک باشگاه نباید ملاک قرار داده شود. بر مخالفانم درود می‌فرستم. دایی من را قبول نداشته باشد اصلا مهم نیست، مهم این است که برای پرسپولیس مفید باشد. قرار نیست برای خودم باند درست کنم و افرادی را که قبول دارم بیاورم. من اتفاقا دوست دارم با مخالفانم کار کنم. بسیار خوشحال می‌شوم. دایی را به عنوان اسطوره فوتبال و مربی خوب قبول دارم. وی چندین سال در پرسپولیس خراب کند اما بعد بتواند آن را آباد کند. اگر هوادارن من را قبول ندارند یک روز در پرسپولیس نمی‌مانم. برای این تیم عقیده و انگیزه دارم.

هشدار رویانیان به یک باشگاه

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس از اقدامات یک باشگاه لیگ برتری در فصل نقل و انتقالات انتقاد کرده و خواستار رسیدگی مسوولان ذیربط شد.

 رویانیان در این باره گفت: متاسفانه یکی از باشگاه‌های لیگ برتری برای جذب سه بازیکن و یک مربی در حال هزینه کردن هشت میلیارد تومان هستند و اقدام به مذاکره و توافق به قیمت دو برابر مبلغ قرارداد سال قبل برخی بازیکنان باشگاه‌های دیگر می‌کنند و برابر پیش بینی اولیه ما هزینه این تیم برای یک فصل چهل میلیارد تومان خواهد بود.

وی افزود: بنده نمی‌دانم  چرا باشگاه پرسپولیس به عنوان پرطرفدارترین تیم فوتبال آسیا برای یک فصل باید دو و نیم میلیارد تومان بودجه دولتی دریافت کند و یک تیم دیگر چهل میلیارد تومان از پول بیت‌المال را هزینه نماید. مگر این تیم از این چهل میلیارد تومان هزینه چقدر توان درآمدزایی دارد؟ این فصل پرسپولیس دو و نیم میلیارد تومان و استقلال سه میلیارد تومان بودجه دولتی دریافت کردند در حالی که پنجاه میلیون هوادار دارند. بدون تعارف از سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و دستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم که به این موضوع رسیدگی کنند که چگونه این تیم از بودجه بیت‌المال این همه دریافتی دارد و پرطرفدارترین باشگاه‌های ایرانی مجموعا پنجم و نیم میلیارد تومان بودجه دولتی دریافت می‌کنند.

رویانیان تصریح کرد: این تیم و این باشگاه با این قراردادها و این مذاکرات بازیکنان تیم‌های دیگر را هوایی می‌کند و دو بازیکن ما را با پیشنهادات سنگین خود تحت فشار قرار داده و بنده همه چیز را خواهم گفت. نشانه‌های فراوانی دارم و در مقابل این بی‌عدالتی سکوت نمی‌کنم. دو باشگاه بزرگ پرسپولیس و استقلال مجموعا پنجم و نیم میلیارد تومان دریافت کرده‌اند اما دستگاه‌های نظارتی چهار ماه است که در ساختمان باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال برای بررسی این بودجه مستقر شده‌اند و امیدوارم آنها وظایف قانونی خودشان را درباره این گونه تیم‌ها انجام داده و آرزو می‌کنم یک نفر پیدا شود و شفاف به مردم بگوید که این تیم چقدر بودجه از بیت‌المال دریافت می‌کند و پرسپولیس و استقلال چقدر؟

رویانیان در ادامه گفت: بنده هشدار می‌دهم و اگر این اقدامات ادامه یابد همه چیز را به مردم خواهم گفت. ما جام را از دست دادیم، باختیم اما بد نیست  بگوئیم این تیم چگونه هزینه می‌کند. بازیکنی که فصل گذشته مبلغ قراردادش 600 میلیون تومان بوده از این باشگاه پیشنهاد یک میلیارد و دویست میلیونی دریافت کرده و 2 بازیکن تیم ما را با مبالغی سنگین و پیشنهاداتی بالاتر از مبالغ فصل گذشته وسوسه می‌کنند. نمی‌دانم واقعا چرا تیم‌های پرطرفدار مجموعا بودجه دریافتی‌شان یک هفتم این تیم هم نیست. چرا چنین اتفاقاتی می‌افتد، چه کسی مسوول است؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز