خبرگزاری کار ایران

مروری بر رفتار سردار سرخ‌ها؛

رویانیان؛ مدیری که عاشق حاشیه‌های فوتبال شد!

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۸۳

محمد رویانیان یک بار دیگر حاشیه ساز شد تا تمرکز پرسپولیس را از بین ببرد.

محمد رویانیان یک بار دیگر حاشیه‌ساز شد تا تمرکز پرسپولیس را از بین ببرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در طول دوران مدیریت خود در این مجموعه بزرگ و پرطرفدار ثابت کرده نه تنها از جنس فوتبال نیست، بلکه سواد لازم فوتبالی را برای اداره تیمی مثل پرسپولیس را هم ندارد و اشتباهات او باعث شده تا پرسپولیس همواره در کانون حاشیه قرار بگیرد.

شیرین‌کاری سردار

حضور سعید شیرینی روی نیمکت پرسپولیس به عنوان سرپرست این تیم بزرگ، به گفته بسیاری از بزرگان و اهالی فوتبال نوعی دهن‌کجی به پیشکسوتان باشگاه بود. شیرینی که هیچ سابقه فوتبالی در کارنامه‌اش دیده نمی‌شود نمی‌دانیم با کدام متر و معیار توانست مجوز حضور روی نیمکت سرخ‌پوشان را از رویانیان بگیرد اما حضور او که قرار بود به طور موقت سرپرست پرسپولیس باشد تا همین لحظه ادامه داشته و شیرینی همچنان وظایف خود را در این مجموعه انجام می‌دهد. شیرینی به حدی اطلاعات فوتبالی‌اش زیاد است که در اولین حضورش در یک بازی رسمی و در جلسه هماهنگی قبل از مسابقه از مسئولان سازمان لیگ بیش از 3 برگه تعویض خواسته بود چون معتقد بود مربی آنها یعنی مانوئل ژوزه تازه به پرسپولیس آمده و هنوز آشنایی چندانی با بازیکنانش ندارد و شاید بخواهد بیش از 3 تعویض انجام دهد!

داستان مضحک آب‌های مسموم!

دیدار رفت پرسپولیس و سپاهان در لیگ دوازدهم در اصفهان برای اهالی فوتبال به یاد ماندنی شد. بازیکنان پرسپولیس در این دیدار حالت عادی نداشتند و در نیمه دوم شاهد نمایش خنده‌داری از ستاره‌های میلیاردی پرسپولیس در زمین بودیم. در پایان بازی و در رختکن این تیم همه درازکش افتاده بودند و استاد شیرینی هم برای اینکه از غافله عقب نماند به شکل جالبی وانمود کرد از آب‌های مسمون درون رختکن در بین دو نیمه نوش جان کرده است. وقتی رویانیان کنار تیمش نیست و نمی داند درون رختکن پرسپولیس چه اتفاقاتی رخ می‌دهد چگونه می‌تواند در مورد مسائل روز فوتبال درست اظهارنظر کند؟

اعتراف به لنگی‌ بودن!

در آرشیو ناجا اطلاعاتی موجود است که حکم بر استقلالی بودن سردار سرخ‌پوشان می‌دهد. همین پیش زمینه را وقتی در کنار اظهارنظر جنجالی او در فصل گذشته و زمان حضورش در زورخانه می‌گذاریم متوجه می‌شویم که رویانیان تا چه حدی احترام باشگاه و هوادارانش را دارد. رویانیان آن روز اعلام کرد ما لنگی هستیم و همین اظهارنظر باعث شد هواداران تیم رقیب یعنی استقلال حسابی از خجالت طرفداران پرسپولیس درآیند و آنها را مورد هجمه عظیمی قرار دهند. رویانیان یا تاریخ پرسپولیس را نمی‌داند یا می‌داند و اینگونه رفتار می‌کند تا ثابت کند هر چند به ظاهر سنگ هواداران پرسپولیس را به سینه می‌زند اما اصالت استقلالی‌اش را فراموش نکرده است.

کل‌کل با فتح‌اله‌زاده

محمد رویانیان از زمان حضورش در پرسپولیس تا امروز درگیری‌های لفظی زیادی با فتح‌اله‌زاده به راه انداخت، دعواهایی که هیچ کمکی به پرسپولیس نکرده و فقط حاشیه جدیدی برای این تیم پرطرفدار ایجاد کرده، البته سردار در این مدت همواره با مدیران فدراسیون هم درگیر بوده تا پرسپولیس از این بابت هم لطمه بخورد. کسی که تمام توانش روی دعوا و درگیری با مدیران استقلال و فدراسیون است چگونه می‌تواند روی کارهایش در پرسپولیس به درستی تمرکز کند؟

زبان غیرفوتبالی

ماه‌ها از زمان حضور رویانیان در پرسپولیس گذشت، اما او هنوز یاد نگرفته چگونه با زبان فوتبال با مخاطب‌شان صحبت کند. رویانیان در مواجهه با اهالی فوتبال همواره از موضع قدرت و برتری صحبت می‌کند انگار که سردار در مقابل مشتی سرباز جوان ایستاده و به آنها امر و نهی می‌کند، اما اینجا فوتبال است سردار. فوتبال زبان خاص خودش را دارد و باید یاد بگیری با اهالی آن چگونه حرف بزنی.

عشق مصاحبه

سردار عزیز؛ لازم نیست در مورد هر چیزی اظهارنظر کنی. سردار اگر دستی بر آتش فوتبال داشت، تکلیف چه بود؟ رویانیان در ماه های اخیر سفری به ایتالیا داشت و با مدیران باشگاه میلان مراوده دارد و بهتر است از دوستان و همکاران جدید ایتالیایی‌اش رفتار حرفه‌ای را یاد بگیرد. رویانیان تحقیق کند تا متوجه شود رئیس باشگاه میلان که از دوستان جدیدش محسوب می‌شود سالی چند بار مصاحبه می‌کند؟ آیا کسی مثل سیلویو برلوسکونی مثل سردار سرخ‌پوشان هر روز و در مورد هر مساله‌ای صحبت می‌کند؟ نه سردار، بروید تحقیق کنید تا متوجه شوید مدیران باشگاه‌های بزرگ نهایتا سالی یک یا دو بار حرف می‌زنند و فقط در مورد مسائل مهم و سیاست‌های کلان باشگاه اظهارنظر می‌کنند نه اینکه در مورد هر مساله‌ای صحبت کنند.

عدم حضور در استادیوم

رویانیان کمتر در استادیوم و کنار پرسپولیس دیده شده، در حالیکه در باشگاه‌های بزرگ اتفاقات دیگری می‌افتد و مثلا مدیران باشگاه‌ها در تمام بازی‌های تیم‌شان در استادیوم حاضر هستند. رویانیان وقتی کنار تیمش نیست و نمی‌داند در مجموعه تحت هدایتش چه اتفاقاتی رخ می‌دهد چگونه می‌تواند مدیریت درستی در پرسپولیس داشته باشد؟

برخوردهای احساسی

مدیر یک باشگاه بزرگ نباید برخوردهای احساسی داشته باشد اما رویانیان که مدعی است حدود 3 دهه کار مدیریتی کرده چنین هنری را ندارد. رویانیان در برخورد با هواداران تیم و در مواجهه با سوالاتی که در مورد علی کریمی شده اظهارنظرهای جنجالی کرده و وقتی می‌بیند این صحبت‌ها خیلی سریع در رسانه‌ها مطرح شده و برای او گران تمام می‌شود مجبور شده حرف‌هایش را تکذیب کند. در بحث فوتسال پرسپولیس هم سردار احساسی عمل کرد و وقتی بحث تبانی این تیم جدی شد این تیم را منحل کرد، فارغ از اینکه بداند تیم جزو اموال شخصی‌اش نیست که اینقدر راحت در موردش تصمیم بگیرد بلکه تیم فوتسال پرسپولیس هم مثل فوتبال متعلق به هواداران است و سردار حق ندارد به این راحتی و در کمترین زمان ممکن در موردش تصمیم بگیرد.

ریخت و پاش در بازار نقل و انتقالات

فصل گذشته و در روزهایی که رویانیان تمام ستاره‌های لیگ را با قراردادهای میلیاردی و پورشه و بنز جذب می‌کرد، دنیا به کامش بود اما امروز سردار ناراحت است. ناراحت است چرا یک باشگاه صنعتی به بازیکنان او پیشنهاد 7/ 1 میلیاردی داده است. کسی نیست از مدیر عامل پرسپولیس بپرسد چطور وقتی فصل گذشته انصاری‌فرد را با مبلغی نجومی از چنگ استقلالی‌ها ربود، کسی حتی علی فتح‌اله‌زاده که دنبال این بازیکن بود حق اعتراض نداشت، اما امروز که یک باشگاه صنعتی به بازیکنان پرسپولیس پیشنهاد 7/ 1 میلیاردی داده اعتراض می‌کنی؟ فصل گذشته سیدجلال حسینی و محسن بنگر با چه رقمی وارد پرسپولیس شدند که حتی سپاهان هم نتوانست آنها را حفظ کند؟ لطفا به این سوال پاسخ دهید سردار. راستی نتیجه این همه ریخت و پاش شما در فصل گذشته چه بود و پرسپولیس چه افتخاری به دست آورد؟

فلج‌کردن فجر!

رضا حقیقی ستون اصلی فجر سپاسی بود و رویانیان به واسطه همان بودجه سنگینی که در اختیار دارد، او را در نیم فصل به خدمت گرفت تا فجر سپاسی جوان و بی ادعا فلج شود و تا آستانه سقوط به لیگ یک پیش برود و اگر همان امتیازات کسب شده در نیم فصل اول نبود چه بسا امروز شاهد حضور این تیم خوب جوان و دوست داشتنی در لیگ یک بودیم اما فجر سپاسی با تمام مشکلات جنگید و در لیگ برتر ماند.

تحقیر مهدوی‌کیا

محمد رویانیان همواره و در ظاهر حرف از تقدیر و تجلیل از بزرگان و اسطوره‌های پرسپولیس می‌زند اما وقتی پای عمل می رسد داستان کاملا برعکس می‌شود درست مثل بحث بازی خداحافظی مهدوی‌کیا از فوتبال که همگان می‌دانند چه اتفاقاتی پیرامون این مساله به وجود آمد و در نهایت مهدوی‌کیا به بدترین شکل ممکن از فوتبال خداحافظی کرد تا به جای تقدیر شایسته از کاپیتان پرسپولیس او را تحقیر کنند و با خاطره‌ای بسیار بد از فوتبال برود که مطمئنا این افتخار هم در کارنامه سردار سرخ‌پوش ثبت خواهد شد.

رفتار غیر حرفه‌ای درباره کریمی

اشتباه رویانیان بر سر جذب یعقوب کریمی باعث شد این بازیکن جوان و آینده‌دار سر از سپاهان درآورد. یعقوب کریمی دلش با پرسپولیس بود اما رفتار غیرحرفه‌ای باشگاه سرخ‌پوش پایتخت باعث شد مدیران نفت تهران اجازه حضور او در پرسپولیس را صادر نکنند تا این بازیکن آینده‌دار و سطح بالا سر از سپاهان درآورد. مدیران سپاهان در این ماجرا کاملا حرفه‌ای عمل کردند و به جای مذاکره با بازیکنی که قرارداد دارد با باشگاه نفت تهران وارد مذاکره شدند و او را جذب کردند.

جنگ زرگری با سپاهان

رویانیان طی هفته‌های گذشته جنگ زرگری را با سپاهان راه انداخته است. همین مسائل باعث شد در نهایت تابش به عنوان قائم مقام باشگاه سپاهان واکنش نشان داده و در مصاحبه‌ای اعلام کند: «رویانیان توهم زده است». این اظهارنظر هم باعث تحقیر رویانیان شد و هم هواداران پرسپولیس که این روزها مجبورند به دلیل کارهای مدیرعامل باشگاه محبوب‌شان شاهد چنین اتفاقات زشت و تحقیرآمیزی در گستره پرسپولیس باشند.

و بالاخره... ام المصائب!

بزرگترین اشتباه رویانیان در هفته‌های اخیر اظهارنظر او در مورد علی کریمی بود. در روزهایی که اکثر هواداران پرسپولیس پیگیر سرنوشت کریمی در تیم محبوب‌شان هستند، رویانیان اعلام کرد کریمی را به پرسپولیس راه نمی‌دهد چون او ام‌المصائب است و با همه مربیان مشکل داشته و تیم را به هم می‌ریزد. این اظهار نظر جنجالی با واکنش تند و صریح هواداران پرسپولیس در شبکه‌های مجازی همراه شد تا رویانیان مجبور شود خیلی سریع مصاحبه‌اش را تکذیب کند و اعلام کند از آن سایتی که این خبر را روی خروجی‌اش گذاشته شکایت می‌کند و بعد هم بیانیه داد که باشگاه پرسپولیس به دنبال تخریب علی کریمی نیست. این اولین بار نبود که ژرویانیان حرف‌هایش را تکذیب می‌کند چرا‌که او عنان و اختیار زبانش را ندارد و بارها با نگارنده مطالب مصاحبه‌های تند و آتشین کرده و چند دقیقه بعد تماس گرفته و حرف‌های جنجالی‌اش را حذف کرده چراکه مدعی شده در حالت عصبانیت حرف زده و به صلاح نیست آن حرف‌ها منتشر شده و رسانه‌ای شود. رویانیان اما این بار اشتباه بزرگی را مرتکب شده چون علی کریمی از آن دسته آدم‌هایی است که اگر از یکی یک چک بخورد تا دو چک نزند راحت نمی‌نشیند. بهتر است رویانیان سرنوشت آجرلو در استیل آذین را در ذهن خودش مرور کند تا متوجه شود چه سرنوشتی در انتظارش خواهد بود...

گزارش: مهدی نوری

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز