خبرگزاری کار ایران

دوستی‌مهر:

جام‌جهانی، محل آزمون و خطا نیست

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۹۹

جام جهانی محل آزمون و خطا نیست و ما باید قدرت فوتبال پایه ایران به رخ جهانیان بکشیم.

سرمربی تیم ملی زیر17 سال درباره آخرین وضعیت تیم ملی به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش ایلنا، علی دوستی‌مهر در این باره گفت: در اردویی که داشتیم و دیروز به پایان رسید دو بازی خوب مقابل تیم قدرتمند عراق انجام دادیم. همانطور که می‌دانید عراق سال‌هاست سرمایه‌گذاری خوبی روی فوتبال پایه‌اش دارد و با توجه به اینکه شرایط میزبانی را در کشورش ندارد، اردوهایش را به کشورهای اروپایی می‌برد و مثل اینکه آنها از فرانسه به تهران آمده بودند.

وی ادامه داد: تیم جوانان این کشور هم به جام جهانی صعود کرده که نشان می‌دهد فوتبال این کشور در حال رشد است. با توجه به اینکه اردوی آلمان ما لغو شده و در واقع به تاخیر افتاده بود، توانستیم از فرصت استفاده کنیم و دو بازی مقابل عراق در تهران را برنامه‌ریزی کنیم.

دوستی‌مهر درباره بازی با عراق گفت: هر دو بازی سخت بود و تیم عراق یک تیم فیزیکی و جنگنده بود و روی زمین بسیار خوب کار می کردند. من در هر دو بازی هدفم استفاده از همه بازیکنان بود و دو ترکیب متفاوت را به زمین فرستادم تا همه بازیکنانم را محک بزنم. کار هم به شیوه‌ای بود که ما سعی کردیم در هر دو بازی روش‌هایی که تمرین می‌کنیم را مرور کنیم. دو سال پیش در عراق و در ورزشگاه دهوک در رقابت‌های مقدماتی آسیا و در یک ورزشگاه پر از تماشاگر عراقی، یک گل از عراق پیش افتادیم ولی در نهایت بازی یک بر یک به پایان رسید. همان زمان من گفتم ایران وعراق در جام جهانی نوجوانان 2013 امارات حاضر خواهند بود چراکه عراق را تیم خوبی دیدم.

سرمربی تیم ملی زیر17 سال ادامه داد: در هر حال، در اردویی که داشتیم، صبح و بعد از ظهر تمرین کردیم تا برای بازی مقابل عراق آماده باشیم. مهدی مهدوی‌کیا هم در کنار ما بود و تمرین کرد و بازیکنان از تجربیات وی به خوبی استفاده می‌کنند و حضورش کنار تیم‌ ما یک موهبت و فرصت برای بازیکنان نوجوان است. من فکر نمی‌کنم در هیچ کدام از کشورهایی که در جام جهانی نوجوانان حضور دارند، یک بازیکن بزرگ مثل مهدوی‌کیا کنارشان باشد.

دوستی‌مهر در پایان گفت: ما به بازی‌های دوستانه زیادی احتیاج داریم. امیدوارم تا جام‌جهانی بتوانیم حداقل در 3 تورنمنت خارجی شرکت کنیم و با تیم‌های قدرتمند از آمریکا، اروپا و آفریقا بازی داشته باشیم. امیدوارم فدراسیون فوتبال و کمیته جوانان با تلاش‌های‌شان بتوانند مقدمات حضور پر قدرت تیم ملی در جام‌جهانی را فراهم کنند. جام جهانی محل آزمون و خطا نیست و ما باید قدرت فوتبال پایه ایران به رخ جهانیان بکشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز