خبرگزاری کار ایران

مقدماتی جام‌جهانی۲۰۱۴-تهران؛

گلباران لبنان در آزادی؛ ایران امیدوارتر از همیشه

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۰۶

این دیدار در نهایت با نتیجه 4 بر صفر به سود ملی پوشان ما به پایان رسید. جواد نکونام بهترین بازیکن این بازی لقب گرفت.

4 گل خلعتبری، قوچان‌نژاد و نکونام بارقه‌های امید را در دل هواداران تیم ملی فوتبال کشورمان زنده کرد تا بتوانیم چهارمین حضور خود را در جام‌جهانی تجربه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در دومین دیدار از گروه A رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی عصر امروز در حضور حدود 90 هزار هوادار، تیم ملی کشورمان از ساعت 20 مقابل لبنان صف آرایی کرد که در پایان این دیدار با نتیجه 4 بر صفر به سود ملی‌پوشان ما به پایان رسید تا هواداران فوتبال بیش از پیش به صعود تیم ملی به جام‌جهانی امیدوار شوند.

علی کفاشیان، هادی آیت‌اللهی، امیدوار رضایی و شهاب‌الدین عزیزی خادم، عزیزالله محمدی و حیدر بهاروند، محمدرضا عارف، مارکار آقاجانیان، مهدی پاکدل، سید جواد هاشمی، ناصر شفق، سعید شیرینی، مهدی تاج، ابراهیم آشتیانی از حاضرین در جایگاه ویژه ورزشگاه آزادی بودند و بازی را به تماشا نشستند.

نیمه نخست:

این بازی با برتری محسوس تیم ملی کشورمان در دقایق ابتدایی بازی همراه بود ولی بازیکنان ما نتوانستند از موقعیت‌ها استفاده کنند. خسرو حیدری در دقیقه 25 موقعیتی عالی را در سمت راست دروازه لبنانی‌ها برای خلعتبری مهیا کرد که ارسال تند و تیز این بازیکن از قوچان‌نژاد عبور کرد تا موقعیتی مناسب برای رسیدن به گل نخست بازی از دست برود.

در دقیقه 33 ضربه خلعتبری را عباس حسن با پا دفع کرد تا موقعیتی عالی از چنگ مهاجم ریزنقش ما برود.

در دقیقه 36 شوت سنگین بازیکن لبنان را رحمان احمدی به خوبی مهار کرد.

در دقیقه 39 بالاخره قفل دروازه لبنانی‌ها باز شد و محمدرضا خلعتبری دروازه عباس حسن را باز کرد. خلعتبری توپی را که در پشت محوطه جریمه از جباری دریافت کرده بود به درون محوطه آورد و چندین بازیکن لبنانی را از پیش رو برداشت و به زیبایی دروازه این تیم را باز کرد

در دقیقه46 جواد نکونام گل دوم را هم به ثمر رساند تا موجی از شادی را در ورزشگاه مملو از تماشاگر آزادی ایجاد کند. کرنر کوتاه ملی‌پوشان ایران و ارسال زیبای خسرو حیدری را نکونام با ضربه‌ سری زیبا به گل دوم تبدیل کرد تا خوشحالی را به جمع هواداران فوتبال کشورمان بیاورد. این دیدار با نتیجه 2 بر صفر در نیمه نخست به پایان رسید.

نیمه دوم:

ملی‌پوشان کشورمان نیمه دوم را طوفانی شروع کردند. رضا قوچان‌نژاد در همان دقیقه اول نیمه دوم دروازه لبنان را با ضربه‌ای دقیق با پای چپ برای سومین بار باز کرد تا ملی‌پوشان ما 3 بر صفر از لبنان پیش بیفتند.

در دقیقه 47 ملی‌پوشان ما می‌توانستند چهارمین گل را نیز به ثمر برسانند ولی این موقعیت به راحتی از دست ما رفت.

در دقیقه 50 لبنانی‌ها موقعیتی مناسب را در درون محوطه جریمه ما پیدا کردند که البته با بی‌دقتی بازیکن لبنانی این موقعیت به راحتی از دست رفت تا نتیجه بازی همچنان 3 بر صفر به سود ما باشد.

در دقیقه 52 رضا قوچان‌نژاد صاحب موقعیتی عالی در محوطه جریمه شد که البته شوت چپ پای این بازیکن مشهدی‌الاصل از کنار دروازه عباس حسن به خارج رفت تا نفسی به راحتی بکشد.

در دقیقه 55 لبنانی‌ها موقعیت خوبی را در درون محوطه جریمه ما ایجاد کردند ولی ضربه بازیکن لبنانی به مدافع ما برخورد کرد و رحمان احمدی توپ را را درازکش دریافت کرد. در این صحنه بازیکن لبنان احساس مصدومیت کرد که بازیکنان ما توپ را به بیرون زدند. البته جواد نکونام در این صحنه برخوردی نیز با بازیکنان لبنانی داشت که با مداخله داور ژاپنی این دیدار مشکل حل شد.

در دقیقه 74 لبنانی باز هم صاحب موقعیت مناسبی شدند که البته این فرصت را هم رحمان احمدی به خوبی از این تیم گرفت تا ناکامی‌های آنها ادامه داشته باشد.

در دقیقه 83 ملی‌پوشان کشورمان صاحب موقعیتی عالی شدند ولی نکونام این موقعیت را هدر داد. خلعتبری شوتی را به سمت دروازه عباس حسن شلیک کرد که این دروازه‌بان توپ را درازکش دفع کرد و توپ برگشتی را نکونام نتوانست به تور دروازه این تیم بدوزد و با بی دقتی به بیرون زد.

در دقیقه 85 رضا قوچان‌نژاد می توانست دومین گل خود و چهارمین گل ایران را به ثمر برساند که شوت این بازیکن ریز نقش طول خط دروازه لبنانی‌ها را طی کرد و به بازیکنان لبنانیرسید.

در دقیقه 86 نکونام چهارمین گل را نیز وارد دروازه لبنان کرد. نکونام از پشت محوطه جریمه با ضربه‌ای فنی و دقیق موفق شد برای چهارمین بار دروازه عباس حسن را باز کند.

در دقیقه 90 نکونام می‌توانست شب خوب خود را کامل کند تا هت‌تریکی تماشایی به نامش ثبت شود ولی شوت سنگین کاپیتان تیم ملی کشورمان راهی به دروازه لبنان پیدا نکرد و به اوت رفت.

این دیدار در نهایت با نتیجه 4 بر صفر به سود ملی‌پوشان ما به پایان رسید. همچنین جواد نکونام بهترین بازیکن این بازی لقب گرفت.

ملی‌پوشان ما هم اکنون با 13 امتیاز در رده دوم جدول گروه A جای گرفته‌اند. ازبک‌ها نیز با شکست امروز مقابل کره با 11 امتیاز در جایگاه سوم قرار دارند. کره جنوبی هم 14 امتیازی است و به تنهایی در صدر این گروه قرار دارد.

ملی‌پوشان کشورمان در آخرین دیدار خود در مرحله مقدماتی سه‌شنبه 28 خرداد از ساعت 16:30 در اولسان به مصاف کره‌جنوبی خواهند رفت تا بتوانند با امتیازگیری از کره‌ای‌ها جواز صعود مستقیم به جام‌جهانی را کسب کنند. ازبک‌ها نیز در دیداری همزمان به مصاف قطری‌ها خواهند رفت.

تست دوپینگ احمدی و ‌نوری

رحمان احمدی و محمد نوری دو بازیکن تیم ملی کشورمان در پایان این بازی تست دوپینگ دادند.

ترکیب تیم ملی ایران: رحمان احمدی، پژمان منتظری، سید جلال حسینی، خسرو حیدری، هاشم بیک‌زاده (احسان حاج‌صفی در دقیقه‌80)، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری (غلامرضا رضائی در دقیقه‌ 70)، مسعود شجاعی (محسن مسلمان در دقیقه‌ 69)، محمدرضا خلعتبری، رضا قوچان‌نژاد.

ترکیب تیم ملی لبنان: عباس حسن، حسن ماهر، موتاز جنیدی، عباس احمد عطوی، حسن چایتو (نادر مطری در دقیقه‌1+45)، حسن معطوک، محمد شمص، حمزه سلامت (نور منصور در دقیقه‌ 76)، فیض شمیس، محمد کجک (محمد عطوی در دقیقه‌ 67).

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز