خبرگزاری کار ایران

واکنش تند کی‌روش به سرمربی کره:

چوی مایه شرم و ننگ فوتبال کره است/ برای او پیراهن ازبکستان می‌خرم

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۹۵

رای مربیان بین‌المللی چوی مایه شرم است هر چند که تأکید می‌کنم این مساله ربطی به فدراسیون کره و هیچکدام از بازیکنان این تیم ندارد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در واکنش به اظهارات چوی تاکید کرد که برای سرمربی کره پیراهن ازبکستان می‌خرم تا هنگام بازی با ایران آن را به تن کند.

به گزارش ایلنا، کارلوس کی‌روش در نشست خبری گفت: در دو بازی گذشته مقابل قطر و لبنان قدم‌های مثبت و رو به جلویی برداشتیم. دو برد به دست آوردیم که دو قدم رو به جلو برد و اکنون قسمت آخر مسابقه است و باید آن را پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: آرزو می‌کنم هر 4 تیمی که در روز آخر با یکدیگر مسابقه دارند بهترین نقش را ایفا کنند و با تمام قوا به میدان بروند. قطعاً ازبکستان، کره و قطر تمام تلاش خود را انجام خواهند داد و ایران هم بهترین تلاشش را انجام می‌دهد تا به جام جهانی صعود کنیم.

کی‌رشوش متذکر شد: 10 متر آخر از 100 متر این مسابقه باقی مانده است که بسیار شفاف است. هیچ شکی نیست که با توجه به امتیازاتی که باید کسب کنیم تمام تلاش خودمان را انجام خواهیم داد و می‌خواهیم بازی خوبی انجام دهیم. همانطوری که از زمان حضورم در تیم ملی این کار را انجام داده‌ایم فقط یک چیز در ذهنمان است و آن رسیدن به پیروزی است.

سرمربی تیم ملی با بیان اینکه بازی با کره سخت‌ترین مسابقه در مرحله مقدماتی جام جهانی است ولی ذهنیت ما این است که بیشترین تلاش خود را انجام دهیم تا به هدفمان برسیم، افزود: هیچ شکی ندارم که هنگام ترک ایران قلب 76 میلیون ایرانی همراه و حامی ما خواهد بود و ما هم نهایت تلاش خود را می‌کنیم تا 76 میلیون ایرانی را خوشحال کنیم. در بازی با لبنان رو به جلو و تهاجمی بازی کردیم و فکر می‌کنم تمام هواداران ایرانی به عملکرد بازی ایران در بازی دیروز افتخار کنند زیرا آنها تمام تلاش خود را انجام دادند.

کارلوس کی‌روش در ادامه خاطرنشان کرد: من چوب جادویی نداشتم اگر هر حس ناامیدی به وجود آمد به‌دلیل اشتباه اصحاب رسانه بود و شما مقصر آن هستید به این دلیل که همواره پیغام اشتباه را رسانده‌اید. یک روز تقاضای بازی دوستانه می‌کنید تا به بازیکنان جوان بازی برسد و وقتی که این فرصت داده می‌شود شما آنها را می‌کشید.

وی یاداور شد: مقابل عمان در ساعت 5 بعد از ظهر و گرمای 40 درجه به میدان رفتیم، 99‌درصد دوستان حاضر در اینجا اگر دمای دفترشان 40 درجه باشد به خانه خود می‌روند، تعدادی جوان را کنار هم قرار دادیم و شما آنها را تخریب کردید. چه اتفاقی افتاد؟ هواداران پیغام اشتباه گرفتند، شما سؤال پرسیدید به همین خاطر اظهارنظر صادقانه کردم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد اظهارنظر سرمربی کره جنوبی که گفته از ایران خوشش نمی‌آید، عنوان کرد: خوشحالم این سؤال را مطرح کردید. در این برهه 4 تیم کره، ازبکستان، قطر و ایران نتایج‌شان در مسابقات تأثیرگذار است. باید بدانیم که به جای 4 گزینه 5 گزینه داریم و آقای چوی سرمربی کره که از ایران خوشش نمی‌آید هم وجود دارد.

وی همچنین با بیان اینکه بسیار شفاف پاسخ او را می‌دهم و می‌خواهم رسانه‌های بین‌المللی پیغام من را به او برسانند، افزود: مطالبی که چوی می‌گوید به این معناست که او در دیدار با ازبکستان به اندازه کافی سخت تلاش نکرده است و کره با تمام وجود در این مسابقه به میدان نرفته است. او در این مطلب می‌گوید همان‌طور که به عنوان مربی وظیفه داریم بهترین عملکرد را داشته باشیم آنها چنین کاری نکردند. او مایه ننگ و شرم بازیکنان کره است، او مایه شرم و ننگ فوتبال کره جنوبی است.

کی روش همچنین متذکر شد: او به مربیان فوتبال و هواداران ایران احترام نمی‌گذارد، او گله‌مند است که در ایران برخورد خوبی با کره نشده است در حالیکه ما بهترین امکانات را در اختیارشان گذاشتیم، وقتی 5 مرغ داریم اگر مقابل کسی که از گرسنگی رنج می‌کشد یک بال قرار دهیم این اتفاق معنایی ندارد اما اگر یک ران داریم و آن را با آن فرد تقسیم می‌کنیم او باید تشکر کند.

سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: به عقیده من سرمربی کره حق دارد صحبت کند و نظرش را بگوید اما حق بی‌احترامی به فوتبال ایران را ندارد. آخرین کلام من این است که او قبل از رسیدن کاروان ایران به کره باید از هواداران و فوتبال ایران و همچنین هواداران کره عذرخواهی کند.

وی افزود: مطمئنم او دیگر احترامی که بازیکنان کره برایش قائل بودند را ندارد. بسیار خوشحال هستم و می‌خواهم قبل از دیدار مقابل کره جنوبی پیراهن ازبکستان را خریداری کنم و به او هدیه بدهم. امیدوارم شجاعت این را داشته باشد تا هنگام بازی با ایران پیراهن ازبکستان را تن کند. برای مربیان بین‌المللی چوی مایه شرم است هر چند که تأکید می‌کنم این مساله ربطی به فدراسیون کره و هیچکدام از بازیکنان این تیم ندارد.

کی روش تاکید کرد: برای هواداران و بازیکنان کره احترام قائل هستیم. مطلب آخری که می‌خواهم عنوان کنم و شما از آن اطلاع ندارید این است که ما در بوسان بازی می‌کنیم و طبق قوانین فیفا فاصله تا فرودگاه بسیار زیاد است. با همکاری خوبی که بین فدراسیون ایران و کره وجود داشت ایران به بوسان پرواز می‌کند. این شخص که بعضی‌ها لقب مربی بر او گذاشتند و چنین حرفی را گفته باید از سوی فدراسیون کره مجبورش کنند که از تیم ملی ایران تا قبل از سفر به کره عذرخواهی کنند یا راه دیگری که او دارد این است که می‌تواند از سمت خود استعفا دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز