خبرگزاری کار ایران

روی کی‌روش فشار زیادی بود؛

نکونام: باید شروع جدیدی برای جام جهانی داشته باشیم

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۴۱

بعد از باخت لبنان کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد که به جام جهانی صعود کنیم و روی کی‌روش هم فشار زیادی بود، به همین دلیل در پایان مسابقه آن واکنش را نسبت به نیمکت کره‌ای‌ها نشان داد.

کاپیتان تیم ملی فوتبال صعود ایران را به جام جهانی را به همه مردم ایران تبریک گفت.

به گزارش ایلنا، جواد نکونام پس از پیروزی مقابل تیم فوتبال کره‌جنوبی اظهار کرد: خدا را شکر که بچه‌ها کمک کردند تا مردم ایران خوشحال شوند. بعد از سختی‌های سال 2006 امیدوارم که این صعود یک شروع تازه و جو تازه‌ای را برای پیشرفت و حرکت رو به جلوی فوتبال ایجاد کند و شادی‌ها ادامه داشته باشد.

وی درباره اینکه با پیروزی پر گل ازبکستان احتمال داشت با تساوی ایران صعود ایران به مخاطره بیفتد، گفت: ما این مساله را می‌دانستیم و دیروز هم در کنفرانس خبری آن را مطرح کردیم. می دانستیم که ممکن است ازبکستان بتواند با تفاضل گل به پیروزی برسد. همان طور که دیدید در نیمه دوم ازبکستان در فاصله چند دقیقه‌ دو گل زد و اگر نمی‌بردیم صعودمان سخت می‌شد.

نکونام ادامه داد: با برنامه و برای برد به میدان رفته بودیم. با برنامه دفاع می‌کردیم و قصد داشتیم در ضد حملات به گل برسیم که خوشبختانه با زحمتی که بچه‌ها کشیدند سختی‌ها در آخر به شادی تبدیل شد. برنامه مان این بود که عقب بنشینیم و فوتبال بسته ای را انجام دهیم، چون می‌دانستیم کره‌ای‌ها با وجود بازیکن شماره "18" و کاپیتانشان روی توپ‌های مستقیم و بلند قصد به گل رسیدن را دارند. در این یک هفته‌ روی نقاط قوت و ضعف کره‌جنوبی کار کرده بودیم و این تیم را کاملا می‌شناختیم.

کاپیتان تیم ملی همچنین درباره واکنش کارلوس کی‌روش در پایان مسابقه، گفت: کره‌ای‌ها در این چند روز جو سنگینی را علیه ما به راه انداخته بودند و خبرنگارانشان هر روز صحبت‌ها و کُری‌های بازیکنان و مربیانشان را به ما می‌گفتند. آنها در رختکن تیم ملی و زمین مسابقه خود عکس‌های بزرگی از مربی‌شان و صحبت‌های او را به زبان کره‌ای نصب کرده بودند.
نکونام ادامه داد: طبیعی بود که با جوی که کره‌ای‌ها به راه انداخته بودند کی‌روش آن طور خوشحالی کند. البته اتفاق خاصی نیفتاد و فوتبال است و جنگ روانی. در این مدت کی‌روش خیلی زحمت کشید و محکم پای تیم ملی ایستاد.

وی اضافه کرد: بعد از باخت لبنان کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد که به جام جهانی صعود کنیم و روی کی‌روش هم فشار زیادی بود، به همین دلیل در پایان مسابقه آن واکنش را نسبت به نیمکت کره‌ای‌ها نشان داد. حتی چند بازیکن دیگر هم به سمت نیمکت کره‌ای‌ها رفتند و خوشحالی کردند.

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران گفت: همان طور که قلب شما با ما بود، دعا و قلب تمام مردم ایران هم همراه ما بود و بچه ها با تمام وجود بازی کردند و نشان دادند که ایرانی‌ها مرد روزهای سخت هستند. باید از کسانی که در این مدت تیم ملی را حمایت کردند و به خصوص رسانه‌ها که قبل از بازی با قطر حمایت‌هایشان شروع شد تشکر کنم. دست منتقدانی را هم که انتقاد مفید و سازنده‌ای داشتند را می‌فشارم. باید از این به بعد زندگی و شروع جدیدی برای جام جهانی داشته باشیم. حتی همه مردم و حتی تدارکات تیم هم در این پیروزی سهیم هستند. خوشحالم که نام ایران جزو 32 تیم برتر فوتبال دنیا قرار گرفت.

کاپیتان تیم ملی در پاسخ به اظهارات پیروانی و طباطبایی مبنی بر اینکه نقش کاپیتان در این چنین رویدادهایی بسیار مهم و موثر است، اظهار کرد: شما بزرگ و پیشکسوت ما هستید و همیشه از ما حمایت کرده اید. بازیکنان سرمایه های ملی هستند در حق شما بیشتر از ما جفا شد. ما و مردم زحمات شما را فراموش نمی‌کنیم. خدا را شکر می‌کنم که در نهایت تلاش بازیکنان به ثمر نشست و سربلند از زمین بیرون آمدیم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز