خبرگزاری کار ایران

نباید در برزیل زنگ تفریح باشیم؛

پاشازاده: کی‌روش گزینه اول فدراسیون فوتبال باشد

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۱۴

من امیدوارم دولت جدید بودجه خوبی را به ورزش و به‌خصوص فوتبال تزریق كند. من به همه ایرانی‌های عزیز این پیروزی و این صعود را صمیمانه تبریك می‌گویم و امیدوارم بتوانیم در برزیل بازی‌های بسیار خوبی انجام دهیم.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان تاکید کرد که کالوس کی‌روش همچنان باید گزینه اول فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم ملی باشد.

مهدی پاشازاده در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به صعود تیم ملی فوتبال به مسابقات جام جهانی 2014 برزیل، اظهار کرد: من فکر می‌کنم صعود شیرینی بود. از عصر كه به سمت برج میلاد می‌رفتم، موجی از شادی در مردم موج می‌زد. فقیر و غنی، كارگر و كارمند، مدیر و مسئول همه منتظر شنیدن سوت آغاز بازی ایران و كره بودند. خیابان‌ها خلوت شده بود و مردم زیادی خود را به خانه‌ها رسانده بودند تا شاهد دیدار سرنوشت‌ساز در اولسان باشند. سوت آغاز بازی كه به صدا درآمد مردم زیادی چشم از گیرنده‌های خود برنمی‌داشتند. آنها منتظر شادی بزرگی بودند و خوشحالم که این شادی بزرگ تقدیم همه آنها شد.

وی افزود: بازی با کره آنهم در زیمن خودش بازی سختی بود. هرچند نمی‌شود آن را با دیدار ایران و استرالیا در ملبورن مقایسه كرد اما با این وجود این بازی هم حكایت خودش را داشت. بچه‌ها در زمین با تمام وجود بازی می‌كردند تا دروازه‌شان به روی كره‌ای‌ها باز نشود. مهم برای تیم ملی صعود بود و تركیبی كه كی‌روش چیده بود فقط برای حفظ بازی و نباختن بود.

مدافع اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان اظهارکرد: كره‌ای‌ها در بازی روز گذشته تیم برتر میدان بودند. من تابه‌حال ایران را هیچ‌وقت این‌گونه ندیده بودم. می‌توانم با جرأت بگویم كه غیرت ایرانی به داد ما رسید چراكه بازیكنان ایران با تمام غیرتشان در زمین با حریف شانه به شانه می‌شدند. ما همیشه عادت كردیم با سختی و از خودگذشتگی و جانفشانی به نتیجه دلخواه برسیم و این‌بار هم این اتفاق افتاد تا ایران برای چهارمین بار تجربه حضور در جام جهانی را كسب كند.

وی با تاکید بر اینکه ایران باید در جام جهانی زنگ تفریح باشد، ادامه داد: اگرچه ما حالا به جام جهانی رفته‌ایم اما باید یادمان باشد كه به برزیل برای زنگ تفریح نمی‌رویم. فدراسیون فوتبال باید این تیم را بیشتر حمایت كند و امكانات بیشتری را در اختیارش قرار دهد تا بتواند در برزیل اعتباری برای فوتبال ایران كسب كند. البته رسیدن فقط پول نیست بلكه ما باید كارهای بسیار زیادی را انجام بدهیم تا بتوانیم فوتبال خوبی ارائه كنیم.

وی تصریح کرد: این تیم ملی نیاز به بازی‌های تداركاتی بزرگ دارد تا بر تجربه‌اش برای حضور در میدان بزرگی مثل جام جهانی بیفزاید. کی‌روش حالا نیاز به بازیكنانی دارد تا در لیگی پویا به میدان رفته باشند و در اوج آمادگی به تیم ملی بپیوندند. من از دولت جدید و فدراسیون فوتبال می‌خواهم واقعاً به فكر فوتبال ملی باشند. جام جهانی رفتن فقط یك صعود نیست. وقتی تیمی این قابلیت را دارد كه كره جنوبی را در دو بازی رفت و برگشت شكست دهد، این كیفیت فوتبال ما را نشان می‌دهد ولی این كیفیت باید با امكانات و توجه بیشتر ارتقا پیدا كند تا سطح فوتبال ما رشد كند.

پاشازاده گفت: من امیدوارم دولت جدید بودجه خوبی را به ورزش و به‌خصوص فوتبال تزریق كند. من به همه ایرانی‌های عزیز این پیروزی و این صعود را صمیمانه تبریك می‌گویم و امیدوارم بتوانیم در برزیل بازی‌های بسیار خوبی انجام دهیم.

وی با اشاره به عملکرد رضا قوچان‌نژاد در بازی تیم ملی مقابل کره جنوبی اظهارکرد: قوچان‌نژاد به خوبی تفاوت بازیكنی كه در لیگ ایران بازی می‌كند را با بازیكنی كه در اروپا بازی می‌كند نشان داد. او به زیبایی هرچه تمامتر دروازه كره را باز كرد تا نشان دهد چه قابلیت بالایی دارد. من این بازی را، بازی رحمان احمدی می‌دانستم و الحق و انصافاً خیلی خوب و پخته در درون دروازه ایستاد تا كره‌ای‌ها را ناكام كند. همچنین نكونام، سیدجلال حسینی، صادقی و همه بازیكنان عالی بودند تا تیم ایران به جام جهانی صعود كند.

این پیشکسوت فوتبال در پایان در خصوص ابقا یا قطع همکاری فدارسیون فوتبال با کی‌روش هم گفت: اگرچه هنوز معتقدم كی‌روش از نظر فنی چیز خاصی به تیم ما اضافه نكرده، ولی به‌هرحال ما به جام جهانی رفتیم و این مربی زحمت خود را در این سال‌هایی كه سرمربی ایران بوده كشیده و به نظرم ما نیاز به مربی‌ای داریم كه بتواند از لحاظ فنی و تاكتیكی فوتبال ما را ارتقا دهد. معتقدم كی‌روش باید همچنان گزینه اول فدراسیون برای حضور بر نیمكت تیم ملی ایران باشد ولی با این وجود فوتبال ما نسبت به 2 سال قبل هیچ تغییری نكرده و نیاز داریم كه از لحاظ فنی این تیم را ارتقا دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز