خبرگزاری کار ایران

ورزش ما هنوز سنتی اداره می‌شود؛

آذری: بزرگترین اشتباه عباسی قبول کردن وزارت ورزش بود

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۸۷

اگر حسن روحانی هم در دولت آینده همین روش را ادامه بدهد به جایی نمی‌رسیم و از این چیزی که هستیم بیشتر نمی‌شویم.

مدیرعامل سابق باشگاه ذوب آهن اصفهان گفت: در این مدتی که محمد عباسی وزیر ورزش بوده، چیز خاصی از وی ندیدم.

سعید آذری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: چیز خاصی از محمد عباسی در این مدتی که وزیر ورزش بوده، ندیدم نه پیشرفتی در پروژه‌های ورزشی داشتیم و نه طرح خاصی که ورزش ما را متحول کند. برای مدیری که برنامه داشته باشد 2 سال مدت زیادی است و اعتقادم این است که عباسی خیلی قوی‌تر از اینها می‌توانست کار کند.

وی ادامه داد: پیروزی‌های امروز بچه‌های ما حاصل توانمندی آنها و فدراسیون آنهاست، مثل والیبال که داورزنی و یزدانی‌خرم سال‌ها کار کردند و برنامه بلندمدت داشتند تا به اینجا رسیدند. فوتبال هم اگر به جام جهانی صعود کرده ربطی به برنامه‌ریزی وزارت ورزش نداشت. در المپیک هم هیچ‌کدام از مدال‌های ما را عباسی به حساب فعالیت خودش نگذارد چون وقتی آمد، بچه‌های المپیکی ما شکل گرفته بودند و در غالب خودشان بودند. عباسی وقتی می‌تواند مدعی باشد که ما غیر از 3 رشته کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو مدال المپیک بگیریم. البته شما احسان حدادی را هم جدا کنید چون او یک پدیده و استثنای خدادادی است و ما اگر در بقیه رشته‌ها مدال گرفتیم یعنی پیشرفت کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: ورزش ما هنوز به شکل سنتی اداره می‌شود و هیچ حرفی برای گفتن در سطح اول دنیا نداریم. تا وقتی ورزش ما توسط غیرمتخصص‌ها اداره شود همین است. جالب است اینکه همین غیرمتخصص‌ها بعدا مدعی هم می‌شوند که اگر ما نبودیم ورزش به همین جا هم نمی‌رسید.

مدیرعامل سابق باشگاه ذوب‌آهن در پاسخ به این سوال که بزرگترین اشتباه عباسی در وزارت ورزش چه بود؟ گفت: بزرگترین اشتباه عباسی این بود که وزارت ورزش را قبول کرد. کسی که تخصص ندارد نباید کاری را قبول کند، مثل اینکه من را رئیس سازمان انرژی اتمی بگذارند؛ وقتی بلد نیستم چرا باید قبول کنم؟ اگر حسن روحانی هم در دولت آینده همین روش را ادامه بدهد به جایی نمی‌رسیم و از این چیزی که هستیم بیشتر نمی‌شویم.

وی متذکر شد: الان 86 سال است ما ورزش داریم اما در این مدت یک نفر نبوده که در این مملکت قهرمان و تحصیلکرده ورزش باشد و سکان ورزش ما را به دست گرفته باشد. ببینید در باشگاه‌های ما چه کسانی مدیر هستند؟ هر کسی رفیق خودش را آورده یا به جایی وصل است که مدیر می‌شود و نتیجه‌اش همین حال و روزی است که اکنون داریم.

آذری در پایان گفت: برای انتخاب وزیر جدید ورزش باید شاخصه‌های وزیر ورزش را در نظر بگیریم. وزیر ورزش جدید ایران اول باید متخصص ورزش باشد، یعنی همین شعارهایی که حسن روحانی داد و گفت تخصص‌گرایی می‌کنم. وزیر ورزش باید در رشته مدیریت ورزش تحصیلات عالیه داشته باشد و در بالاترین سطح ورزش یعنی المپیک یا جهانی قهرمان شده باشد و درد ورزش را حس کند و شاخصه‌های استاندارد و روز ورزش دنیا را بداند که با توجه به این فاکتورها خیلی‌ها را داریم که می‌توانند وزیر ورزش ایران شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز