خبرگزاری کار ایران

آردها را بیخته، الک‌ها را آویخته‌ام؛

شمس: با سیاسی‌بازی، فوتسالی‌ها را ساکت کردند/حاضریم برای استقلال بجنگیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۹۷

کفاشیان قبلا قول داده بود فوتسال را تا سطح معاونت ارتقا دهد ولی متأسفانه این فقط یک بازی‌سیاسی بود/ دیگر حاضر نیستیم زیر نظر فدراسیون فوتبال کار کنیم/قهرمانی در کرواسی را به فهیمه زارعی اهدا می‌کنم.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال بار دیگر از فدراسیون فوتبال و به خصوص کمیته فوتسال انتقاد و تاکید کرد همچنان برای استقلال فوتسال از فوتبال خواهد جنگید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تیم فوتسال زیر 16 و 18 سال بهزیستی به نمایندگی از کشورمان در تورنمنت بین‌المللی در کشور کرواسی حضور یافته بود موفق شد با کسب عنوان قهرمانی به کشور بازگردد تا نشان دهد فوتسال ایران حتی در چنین سطحی نیز می تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. در این بین حسین شمس تلاش زیادی برای جمع و جور کردن چنین تیمی از بین بچه‌های بهزیستی داشته که ماحصل آن تشکیل تیمی بود که در دو رده سنی به کرواسی اعزام شد و در مصاف با چند تیم اروپایی موفق ظاهر شد.

صبح چهارشنبه تیم اعزامی ایران به کشور برگشت و در فرودگاه امام‌ خمینی(ره)، حسین شمس نخستین شخصی بود که خبرنگاران او را در احاطه خود گرفتند تا درباره رهاورد این سفر سوالات مختلفی را با وی مطرح کنند.

حسین شمس که به شدت از قهرمانی تیم فوتسال فرزندان‌مهر ایران در کرواسی شادمان بود با تبریک این قهرمانی به همه فرزندان بهزیستی گفت: خوشبختانه بهزیستی سرمایه‌گذاری خوبی در همه مقاطع سنی داشته و ما از سنین 11 تا بزرگسال در حال حاضر در فوتسال تیمداری کرده‌ایم که می‌تواند آینده خوبی را رقم بزند.

وی متذکر شد: امیدوارم این تلاش‌های بهزیستی به چشم اهالی فدراسیون فوتبال بیاید و آنها از چنین فعالیت‌هایی حمایت لازم را داشته باشند چراکه فوتسال می‌تواند پیشرفت خیلی زیادی در ایران داشته باشد و حتی در سطحی مانند بهزیستی نیز فوتسالیست‌های خوبی را شناسایی کرده‌ایم.

سرمربی سابق تیم ملی خاطرنشان کرد: متأسفانه گوش شنوایی در فدراسیون حرف‌های ما را نمی‌شوند و کسی ما را تحویل نمی‌گیرد. من به دوستان فدراسیونی توصیه می کنم از استعدادهای بچه‌های بهزیستی در فوتسال استفاده کنند. ما دو - سه بازیکن خوب در این تیم داریم که حتی می توانند در تیم‌های ملی فوتسال نیز بازی کنند.

شمس با اشاره به برنامه‌های مفصل بهزیستی در رشته‌های مختلف افزود: خوشبختانه سازمان بهزیستی کارهای زیادی را در همه رشته‌های ورزشی در دست انجام دارد. ما شهریورماه مسابقات فرزندان مهر ایران را در پیش داریم که می‌تواند میدان بزرگی برای ورزشکاران تحت پوشش باشد.

وی تأکید کرد: بهزیستی همچنین به دنبال ساختن تیم‌های حرفه‌ای خواهد بود که امیدواریم با این اقدامی که در دست انجام است ورزش بهزیستی را از بن بست خارج کنیم. همین که تیمی از بهزیستی به مسابقات بین‌المللی اعزام شد نشان دهنده خروج ورزشکاران تحت پوشش بهزیستی از بن بست است.

شمس در پاسخ به سوالی در مورد احساسش از قهرمانی تیم اعزامی بهزیستی در رقابت‌های کرواسی گفت: من از این افتخاری که کسب شد بسیار شادمان هستم. شاید این بهترین و شیرین‌ترین اتفاقی بوده که برای من افتاده چراکه شادی بزرگی را به خانواده بهزیستی هدیه کردیم. حتی قهرمانی‌های بسیاری که در آسیا با تیم ملی بزرگسال داشتم به این اندازه من را خوشحال نکدره بود. من از بابت این اتفاق خیلی خوشحالم ولی امیدوارم مورد حمایت قرار بگیرند و در همین نقطه متوقف نشود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از این تیم در بزرگسالان پرسپولیس بهزیستی نیز استفاده خواهید کرد، خاطرنشان کرد: ما در صددیم در پروسه‌ای 5 ساله بازیکنان آزاد خود را از تیم پرسپولیس بهزیستی خارج کنیم و همین بچه‌ها جایگزین آنها خواهند شد.

شمس در پاسخ به این سوال که شنیده شده تیم پرسپولیس بهزیستی منحل شده، گفت: نه این تیم منحل نشده، ما به دنبال شرکت در لیگ برتر بودیم که متأسفانه فدراسیون همکاری لازم را با ما انجام نداد و نگذاشت این تیم در لیگ برتر شرکت کند با این حال ما ناامید نیستیم و در لیگ یک حضور پیدا خواهیم پیدا کرد تا بتوانیم با ارائه بازی‌های خوب جواز حضور در لیگ برتر را نیز کسب کنیم. البته من شنیده‌ام چند تیم لیگ برتری مشکلاتی را دارند که به همین دلیل شاید تیم ما بتواند جایگزین یکی از این تیم‌ها در لیگ برتر شود و اگر چنین اتفاقی نیافتاد ما در همان لیگ یک به تلاش‌مان برای صعود به لیگ برتر ادامه خواهیم داد.

شمس با تقدیر از حمایت امیر قلعه‌نوعی و کریم باقری از تیم پرسپولیس بهزیستی متذکر شد: من از این دو عزیز بسیار تشکر می‌کنم که ما را مورد حمایت خود قرار دادند. من مطمئنم با پتانسیلی که بچه‌های تیم دارند و تلاشی که انجام خواهد شد و حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد بتوانیم در صحنه اول فوتسال کشور حضور یابیم.

وی در مورد نقش خود در تیم پرسپولیس بهزیستی نیز گفت: من احتمالا به عنوان مدیرعامل این باشگاه حضور خواهم یافت.

شمس در واکنش به این سوال که آیا تمایلی به سرمربیگری در لیگ برتر ندارید، افزود: من دیگر آردها را بیخته و الک‌ها را آویخته‌ام. از من دیگر گذشته و امیدوارم بتوانم در مدیریت این تیم نقش خوبی را ایفا کنم.

وی در ادامه با انتقاد از سرپرست کمیته فوتسال افزود: متأسفانه فوتسال ایران امروز در دست کسانی است که "استخوان‌خرد کرده" فوتسال هستند و ما دیگر محلی از اعراب نداریم. دیگر کسی ما را نمی‌شناسد و این آدم‌ها را می‌شناسند. من متأسفم که آنها خود را به فوتسال تحمیل کرده‌اند یا با قلدربازی می‌خواهند در این رشته بمانند ولی امیدوارم وزیر جدید ورزش به فکر فوتسال باشد و این رشته را به اهلش بسپارد چراکه فوتسال رشته‌ای است که می‌تواند برای ایران افتخارات زیادی را به ارمغان بیاورد.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال در واکنش به این سوال که آیا از کفاشیان توقع دارید اقدامی در زمینه سپردن سکان هدایت فوتسال به دست فوتسالی‌ها انجام دهد، گفت: کفاشیان قبلا قول داده بود فوتسال را تا سطح معاونت ارتقا خواهد داد ولی متأسفانه این فقط یک بازی سیاسی بود که اهالی فوتسال را ساکت کنند ولی ما به دنبال مستقل کردن فوتسال خواهیم بود و حاضریم برای این هدف بجنگیم. من به عنوان سرباز کوچک فوتسال می‌خواهم حق خورده شده این رشته را بگیرم.

وی همچنین با اشاره به احضار فهیمه زارعی بازیکن تیم ملی فوتسال بانوان که انتقاداتی را متوجه فدراسیون کرده بود به کمیته انضباطی، افزود: این بدترین نوع رفتار با کسی است که برای کشورمان افتخار آفرینی کرده است. تیم بانوان نایب قهرمانی آسیا می‌شود ولی به جای پاداش به بازیکنان تیم در مقابل انتقادات‌شان آنها را به کمیته انضباطی دعوت می‌کنند. من قهرمانی فوتسال بهزیستی را در تورنمنت کرواسی به فهیمه زارعی تقدیم می‌کنم و معتقدم دعوت او به کمیته انضباطی هیچ چیزی از ارزش‌هایش کم نمی‌کند.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال در واکنش به سوالی در مورد لغو اردوی تیم ملی فوتبال در پرتغال گفت: «هر دم از این باغ بری می‌رسد». مردم توقع دارند فوتبال ما دچار تحولی اساسی شود، آن هم در سالی که ما جام‌جهانی را در پیش داریم ولی متأسفانه آن چیزی که می‌بینیم نشانه‌ای از تحول در آن دیده نمی‌شود. من به عنوان کسی که سال‌ها در فوتسال بوده‌ام حرفم این است که فوتسال باید از زیر چتر فوتبال خارج شود. ما دیگر حاضر نیستیم زیر نظر فدراسیون فوتبال کار کنیم و دنبال فدراسیونی مستقل برای فوتسال هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز