خبرگزاری کار ایران

با کشتی آزاد کاری ندارم؛

رسول جزینی: چوپان دروغگوی کشتی فرنگی شده‌ام!

asdasd
کد خبر : ۴۳۲۷۹

به کرات نسبت به شرایط نامناسب موجود در اردو اعتراض کرده‌ام و الان هم باید بگویم با توجه به اینکه امکانات لازم را نداشتیم و همین طور بحث ذیق وقت در کل نه شرایط کشتی‌گیران خوب نیست.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان از شرایط حاکم براردوی ملی پوشان به شدت گلایه مند است.

به گزارش ایلنا، رسول جزینی از بسیاری از مسائل پیرامون کشتی فرنگی گلایه کرد. این درد و دل سرمربی جدید کشتی فرنگی را در ذیل می‌خوانید.

در آستانه جام جهانی وضعیت کشتی‌گیران رضایت‌بخش است؟

به کرات نسبت به شرایط نامناسب موجود در اردو اعتراض کرده ام و الان هم باید بگویم با توجه به اینکه امکانات لازم را نداشتیم و همین طور بحث ذیق وقت در کل نه شرایط کشتی گیران خوب نیست.

چرا؟

به خاطر اینکه کشتی‌گیران از آمادگی ذهنی و مسائل انگیزشی خراب هستند. با کشتی آزاد کاری ندارم شاید رسول خادم دست و بالش باز است، ضمن اینکه آزاد کاران در مسابقات لیگ کشتی مبالغ خوبی را از تیم های باشگاهی خود دریافت کردند اما در فرنگی از این خبرها نبود به همین دلیل کشتی گیران آزاد از لحاظ مالی ساپورت بودند اما فرنگی کاران چنین شرایطی فراهم نبود.

یعنی وضعیت کشتی فرنگی بسیار سردرگم است؟

بعد از رفتن محمد بنا پا در هوا هستیم زمان زیادی را از دست داده ایم و کشتی آزاد در مسابقات جام جهانی تهران باید جور کشتی فرنگی را بکشد و انتظارات دوستداران این رشته را برآورده کند. اما هیچ انتظاری از فرنگی نداشته باشند.

پس خیلی فداکاری کردید در چنین شرایطی سرمربیگری را پذیرفتید؟

وظیفه بود. تکلیف شد مسائل شخصی که نبود منافع ملی در میان بود. کشتی گیران در حال حاضر تمرینات خود را پیگیری می کنند اما از نظر روحی شرایط خوبی ندارند. ما همواره سعی کردیم با حداقل امکانات حداکثر استفاده را از کشتی گیران ببریم اما الان آن حداقل ها را هم نداریم.

مگر چه شده که اینگونه حرف می‌زنید؟

بسیاری از کشتی‌گیران متاهل هستند اما ماه‌هاست حقوق نگرفته اند. ما هم در بین بچه‌ها به چوپان دروغ‌گو تبدیل شده ایم. آقای خطیب قول می دهد اما عملی نمی شود. البته خود او هم از جاهای دیگر قول می گیرد و آنها هم به قول های خود عمل نمی کنند. در راستای همین مشکلات گویا بشیر باباجان زاده هم قصد دارد اردو تیم ملی فرنگی را ترک کند یکی – دو ملی پوش هم شرایط مشابه او را دارند.

به عنوان سرمربی تیم ملی نمی‌خواهید جلوی رفتن آنها را بگیرید؟

مانده ام با چه رویی بروم با آنها صحبت کنم. حنایم دیگر پیش آنها رنگی ندارد تا الان هم اگر در اردو مانده اند به خاطر ما است.

چرا از سوی وزارت ورزش به وضعیت ورزش کشتی رسیدگی نمی‌شود؟

باید توجه داشته باشید کشتی با سایر رشته‌های ورزشی فرق دارد کشتی در المپیک 6 مدال گرفته که 3 تا از آن طلا است نمی‌توان این رشته را با سایر رشته‌ها مانند فوتبال مقیاس کرد. شخص مسئول همه بودجه ورزش را ریخته به فوتبال بعد با آن همه هزینه می‌روند به لبنان می‌بازند. در حالیکه کشتی بارها پرچم کشورمان در یک کشوری که از نظر سیاسی به شدت با آن مشکل داریم به اهتزاز در می‌آورند با این مشکلات روبرو است. انگار نه انگار که اتفاقی افتاده است. باید به این موضوع اذعان کنم کسانی که برای ورزش تصمیم می‌گیرند به طور کامل متخصص نیستند، کامل که چه عرض کنم نصفه هم متخصص نیستند. گویی کشتی را نمی‌شناسند.

اما رییس جمهور نظر ویژه‌ای روی ماندن محمد بنا داشت؟

واقعاً نمی‌دانم یا خود رییس جمهور نسبت به این موضوع بیخیال بود یا مشغله کاری باعث شده به طور دقیق از امور با خبر نباشند اما کسانی که عوامل پایین‌تر رییس جمهور بودند باید شرایط برای ادامه همکاری محمد بنا مهیا می‌کردند. به هر حال در کشتی آنچه که به جایی نرسد فریاد است. واقعاً خودمان هم مانده این چه کار کنیم فحش بدهیم.

چرا ورزش اول کشور با چنین مشکلاتی مواجه است؟

بدبختی اینکه وقتی بد کار کرده‌ایم محمد بنا می‌نشیند در اتاقش دعا می‌کند و جادو می‌کند تا در نهایت تیم ملی کشتی فرنگی صاحب عنوان و جایگاه خوبی در جهان شود در حالیکه به هیچ‌وجه اینطور نیست و باید سال‌ها زحمت کشید. مانند کشاورز که در وهله نخست باید بذرافشانی کند تا بعد از مدتی برداشت کند ضمن اینکه تمامی امور مانند کود و آب هم به موقع باید داده شود. اگر این کارها را نکردی چطور انتظار محصول داری؟ ما هم در کشتی فرنگی استعداد داریم اما اگر رسیدگی نکنیم مانند زمین مناسب کشوری است که اگر رها کنیم خشک خواهد شد.

مدتی پاسخ تماس‌های خبرنگاران را نمی‌دادید؟

مدتی بود با رسانه‌ها صحبت نمی‌کرد اما دیدم ما هر چی حرف نمی‌زنیم آنها هم(وزارت ورزش و فدراسیون کشتی) هم هیچ حفی نمی‌زنند، ضمن اینکه حرف‌های ما تکرار مکررات است یک موضوعی را هم بیش از حد بگویم لوث می‌شود.

با توجه به غیرت کشتی‌گیران فرنگی و دانش فنی شما امیدواریم در جام جهانی شاید نتایج قابل قبولی باشیم.

امیدی نیست، شاید خدا کمک کرد و معجزه‌ای رخ دهد، چراکه دیگر وقتی هم نمانده تا ما بتوانیم کاری انجام دهیم وقت در این مدت کوتاه مسئولان ورزش کشور می‌توانند با دادن روحیه از لحاظ انگیزه کشتی‌گیران شارژ کنند اگر هم این کارها را هم نکنند از ته مانده کشتی چیزی به دست نمی‌آید. الان دستمان کاملاً خالی است هیچ‌کدام از فرنگی‌کاران المپیکی در اردو نیستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز