خبرگزاری کار ایران

رایزن بازرگانی سفارت افغانستان در ایران:

منطقه آزاد چابهار بهترین فرصت برای بازرگانان افغانی است

asdasd

رایزن بازرگانی سفارت افغانستان در ایران گفت: منطقه آزاد چابهار نقش موثری در تبادلات تجاری و بازرگانی میان ایران و افغانستان ایفا می کند.

چابهار - ایلنا: رایزن بازرگانی سفارت افغانستان در ایران گفت: منطقه آزاد چابهار نقش موثری در تبادلات تجاری و بازرگانی میان ایران و افغانستان ایفا می کند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، عبدالهادی فرهنگ با استقبال از برگزاری نمایشگاه توانمندی های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای معرفی مزیت ها و پتانسیل های این مناطق به سرمایه گذاران و سفرای کشورهای خارجی گفت: نمایشگاهی که در تهران برگزار شد بسیار تخصصی بود و زمینه های سرمایه گذاری در مناطق آزاد به راحتی امکان پذیر شده بود.

وی افزود: افغانستان به دلیل هم جواری با ایران مراودات تجاری و بازرگانی بسیاری با ایران دارد و با رایزنی هایی که با برخی مناطق انجام شد به این نتیجه رسیده ایم که جای کار بیشتری برای سرمایه گذاری در این مناطق وجود دارد و اگر چتر حمایتی برای تجار افغانی باز شود فعالیت آنان در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گسترش بسیاری خواهد داشت چرا که با افزایش سرمایه گذاری دو طرفه میان افغانستان و ایران، راه یابی به بازارهای کشورهای آسیای میانه فراهم خواهد شد.

عبدالهادی فرهنگ تاکید کرد: تجار افغانی علاقه زیادی دارند که در زمینه های نفت، گاز و پتروشیمی در ایران سرمایه گذاری کنند.

وی در پایان به مزیت های منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان اشاره کرد و گفت: این منطقه از درجه اهمیت بالایی بعد از منطقه آزاد چابهار که به نوعی پایلوت فعالیت های تجاری ایران و افغانستان محسوب شده، برخوردار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز