خبرگزاری کار ایران

معاون رییس جمهور:

حرکتهای بسیار خوبی در منطقه آزاد چابهار انجام شده است

asdasd

معاون رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: تاکنون حرکت های خوب و جدیدی در چابهار انجام شده وهمه مسؤولان استانی و کشوری موظفند به رشد و توسعه منطقه آزاد چابهار کمک نمایند.

چابهار - ایلنا: معاون رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: تاکنون حرکت های خوب و جدیدی در چابهار انجام شده وهمه مسؤولان استانی و کشوری موظفند به رشد و توسعه منطقه آزاد چابهار کمک نمایند.

به گزارش روابط عمومی، حمید بقایی در بازدید از منطقه آزاد چابهار در جمع معاونین و مدیران این سازمان با اشاره به وحدت شیعه و اهل تسنن در این منطقه گفت: بر اساس مبنایی که امام راحل (ره) در ایام پیروزی انقلاب بنا نهادند تفاوتی میان اهل تشیع و تسنن نیست و اسلام به عنوان الگوی نمونه و واحد معرفی شده است.

وی افزود: در بازدید از زیارتگاه ها و اماکن مقدسه کشور مصر و در دیدار با شیخ الزهرا صحبت از این شد که دنیا دنیای وحدت است و نیازمند سخن جدیدی است و اگر اختلافی است کار دشمن است.

بقایی ادامه داد: تمام انسان های روی زمین، بنا بر فطرت خود، عدالت خواه و خواهان انسانیت و مبارزه با ظلم هستند و هیچ انسانی و هیچ قومی نیست که روی زمین تفاوت خوبی و بدی را نداند و انتهای نگاه انسان واقعی به مهدی موعود(عج) است که از عدل و داد زمین را پر می کند.

معاون رییس جمهور تاکید کرد: تمامی عدالت خواهان دنیا شاهد برپایی باشکوه اجلاس سران عدم تعهد بودند و بر همگان روشن شد که پرچم حرکت و جنبش عدالت خواهی در جهان امروز، در دست جمهوری اسلامی ایران است.

وی در ادامه در خصوص برنامه بازدید از منطقه آزاد چابهار گفت: باید تشکر کرد از زحمات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار که علی رغم مشکلات بسیار زیاد موفق شدند در این منطقه حرکت های بسیار خوبی در منطقه انجام دهند و امیدواریم این فعالیت ها ادامه دار باشد.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی چابهار را پایلوت فعالیت های تجاری و بازرگانی با کشورهای همجوار خواند و افزود: چابهار با تمام زیبایی ها و جاذبه های گردشگری باید نیم نگاهی نیز به فعالیت های بازرگانی خارجی داشته باشد؛ چرا که این بندر در مقایسه با بندرعباس به لحاظ موقعیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بندر چابهار باید شرایط خوبی را برای ارائه خدمات به کشورهای همسایه مانند هند اختصاص دهد.

بقایی ادامه داد: این بندر، بهترین بندر برای کشورهای عمان، هند، پاکستان، افغانستان و آسیای میانه است و آن ها نیز به موقعیت برجسته چابهار آشنا هستند. باید بستر بهتری فراهم شود تا این کشورها فعالیت های خود را با چابهار گسترش داده و در این راه نباید به بودجه های دولتی چشم دوخته شود.امیدواریم با همت مدیرعامل سازمان، فرماندار و مسؤولین شهر، حوزه های عملیاتی بیشتری برای جذب سرمایه و سرمایه گذار انجام شود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که خط آهن چابهار به عنوان یکی از طرح های مهر ماندگار مراحل احداث را به زودی به پایان برساند.

معاون رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همچنین بر اهمیت برنامه ریزی سازمان منطقه آزاد چابهار بر اساس توجه بیشتر به معیشت و رفاه مردم شهرستان چابهار و انجام ملاقات های مردمی در این منطقه تأکید کرد و گفت: نباید مشکلات را تنها مختص به منطقه دانست؛ بلکه باید از پشت میزهای خود به میان مردم آمد و مشکلات آن ها را مورد بررسی قرار داد و تا حد امکان مشکلات رفاهی و معیشتی مردم را کاهش داد.

وی در پایان خطاب به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: بررسی و تلاش کنید که برنامه ها و کارها در انحصار گروه ها و افراد خاص نباشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز