خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد:

۲۰ درصد کودکان سیستان و بلوچستان دچار سوء تغذیه هستند

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۷۵

حدود ۲۰ درصد کودکان سیستان و بلوچستان دچار سوء تغذیه هستند که این آمار دو برابر میانگین کشوری است و این استان به لحاظ سطح تغذیه در مرز هشدار قرار دارد.

ایلنا: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بالای ۲۰ درصد کودکان استان دچار سوء تغذیه هستند که این آمار دو برابر میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زاهدان، سید مهدی طباطبایی طی جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در استانداری ضمن بیان مطلب بالا اظهار کرد: طبق پژوهش وزارت بهداشت، امنیت غذایی ایران در محدوده «پر‌خطر» است.

وی ادامه داد: نتایج آخرین مطالعات وضعیت تغذیه‌ای مردم کشور نشان از آن دارد که بالای ۲۰ درصد کودکان سیستان و بلوچستان دچار سوء تغذیه هستند و در این زمینه در مرز هشدار قرار داریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان میزان کم خونی بانوان استان را نیز دو برابر میانگین کشوری دانست و تصریح کرد: کم خونی بیشتر در کودکان کم سن و سال و زنان باردار دیده می‌شود و متاسفانه لاغری، کم‌وزنی و کوتاه قدی از مهم‌ترین عارضه‌های سوء تغذیه‌ است که در استان دچار آن هستیم.

طباطبایی با بیان اینکه سوء تغذیه به لحاظ هوشی نیز مشکلاتی ایجاد می‌کند، ابراز داشت: برقراری امنیت غذایی و شرایطی که همه افراد جامعه به غذای سالم دسترسی داشته باشند، برای حل این مشکل ضروری است.

وی ادمه داد: سوء امنیت تغذیه یک مشکل اقتصادی، اجتماعی است که در این رابطه تفاهمنامه‌هایی از سوی وزارت بهداشت با دستگاه‌های اجرایی منعقد شده تا سعی شود که تغذیه مردم را به سمت و سوی تغذیه مناسب ببریم

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز