خبرگزاری کار ایران

یك فعال كارگری در گیلان مطرح كرد:

تهدید اشتغال ۶۵ هزار خانوار کشاورز در پی عدم پرداخت مطالبات دولتی

کد خبر : ۲۲۰۰۶

علی‌رغم پیگیری‌های مستمر کشاورزان و انجام ملاقات‌های متعدد با نمایندگان استان در مجلس، هنوز مطالبات چایکاران پرداخت نشده و این خلف وعده به بحران تبدیل شده است.

دبیر خانه کارگر گیلان گفت: بیش از ۶۰ درصد از مطالبات چای کاران از دولت هنوز پرداخت نشده است.

محمد یعقوبی ضمن انتقاد از عملکرد دولت در خصوص عدم پرداخت مطالبات چایکاران، به ایلنا گفت: مطالبات چایکاران بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان است که مقرر شده بود در دو مرحله پرداخت شود اما این امر تا كنون محقق نشده است.

این فعال كارگری با بیان اینکه در دهه اخیر چایکاران نتوانسته‌اند از دست رنج خود بهرمند شوند، افزود: تا پیش از این اکثریت چایکاران مطالبات خود را به موقع دریافت می‌کردند و علاوه بر آن کود ارزان قیمت و مساعده نیز در اختیار این چایکاران قرار می‌گرفت اما متاسفانه در شرایط امروز، مطالبات عادی کارگران نیز پرداخت نمی‌شود.

به گفته یعقوبی، علی‌رغم پیگیری‌های مستمر کشاورزان و انجام ملاقات‌های متعدد با نمایندگان استان در مجلس، هنوز مطالبات چایکاران پرداخت نشده و این خلف وعده به بحران تبدیل شده است.

یعقوبی اضافه کرد: این محصول با اختصاص بیش از ۳۶۰۰۰ هکتار زمین زراعی مستعد و بیش از ۲۴۰ هزار تن برگ سبز و تولید ۵۵ هزار تن چای خشک، اشتغال و معیشت حدود ۶۵ هزار خانوار چای کار را تامین می‌كند که امروزه این اشتغال به خطر افتاده است.

دبیر خانه كارگر گیلان با بیان اینکه ۶۰ در صد نیاز مصرفی کشور در گذشته از چای داخلی تامین می‌شد، ادامه داد: متاسفانه  هم اکنون ۵۰ درصد از باغات چای در گیلان بعلت مشکلات مالی و نداشتن امکانات و همچنین مرقوم به صرفه نبودن به تغییر کاربری اراضی روی آورده‌اند که اگر دولت در این زمینه چاره اساسی تدبیر نکند این صنعت به مشکلات عدیده‌ای دچار می‌شود كه جبران آن آسان نخواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز