خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر بجنورد اعلام كرد:

فقدان صنایع تبدیلی، بازار كشاورزی خراسان شمالی را در اختیار واسطه‌ها قرار داده است

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۷۶

چکیده: «ایجاد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی و باغداری علاوه بر رونق کشاورزی در منطقه باعث اشتغال زایی گسترده، افزایش درآمد مردم و حل مشکلات اجتماعی ناشی از بیکاری خواهد شد.»

یك فعال كارگری در بجنورد كمبود صنایع تبدیلی در استان خراسان شمالی را عامل بسیاری از مشکلات کشاورزان و باغداران در استان دانست و گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان باعث افزایش بهره‌وری و اشتغال پایدار می‌شود.

«فرهاد هدایتی» با بیان مطالب فوق به ایلنا گفت: ایجاد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی و باغداری علاوه بر رونق کشاورزی در منطقه باعث اشتغال زایی گسترده، افزایش درآمد مردم و حل مشکلات اجتماعی ناشی از بیکاری خواهد شد.

دبیر خانه كارگر بجنورد افزود: به علت شرایط نامطلوب اقتصادی ساکنان منطقه، هیچ گونه واحد صنایع تبدیلی برای فرآوری محصولات کشاورزی، دامی و باغی وجود ندارد و كشاورزان و باغداران این منطقه همواره دچار ضرر و زیان می‌شود.

به گفته این فعال کارگری، تقدیم بازار به واسطه‌‌ها و دلالان از جمله مشکلات كشاورزان و باغداران منطقه است که بدلیل نبود صنایع تبدیلی ایجاد شده شده، چرا که کشاورزان این منطقه مجبورند محصولات تولیدی خود را به صورت خام به واسطه‌ها بفروشند که پس از فرآوری همین محصول با چند برابر قیمت فروخته می‌شود.

او همچنین کمبود سیلو و سردخانه را یکی از مشکلات اساسی این منطقه عنوان کرد وگفت: کشاورزان هزینه‌های زیادی بابت حمل محصول خود پرداخت می‌کنند، بنابراین اگر مسوولان وام‌های کم بهره و دراز مدت برای ایجاد سیلو و سرد خانه در اختیار متقاضیان بگذارند علاوه بر حل این مشکلات، جوانان زیادی نیز مشغول کار خواهند شد.

هدایتی در خاتمه با بیان اینکه نبود بازار فروش مناسب و کمبود نقدینگی از دیگر مشکلات اساسی فعالان این بخش است، گفت: دولت برای ترغیب و جذب سرمایه گذاران برای ساخت واحدهای فرآوری محصولات کشاورزی و دامی باید برنامه‌های مدونی را پی‌یزی و ارائه کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز