خبرگزاری کار ایران

آیت الله صفایی بوشهری تاکید کرد:

برای برنامه‌ریزی، تولید و عرضه محصولات صنعت نفت در بوشهر اقدام شود

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۶۴

یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه یافتگی هر کشور توسعه در زمینه مثلث صنعت، معدن و تجارت است و پیشرفت در اضلاع این مثلث باعث بالندگی کشور در هندسه توسعه یافتگی می‌شود.

ایلنا: امام جمعه بوشهر معتقد است رشد صنعتی در حوزه کشف، استخراج، پالایش و تبدیل معادن و توسعه در عرصه تجارت یکی از شاخص‌های پیشرفت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا از بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر و نمایند ولی فقه در استان بوشهر در همایش تجلیل از اصناف، صنعت گران و معدن کاران استان بوشهر گفت: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه یافتگی هر کشور و به تبع آن هر استانی توسعه و پیشرفت در زمینه مثلث صنعت، معدن و تجارت است. پیشرفت در اضلاع این مثلث باعث بالندگی کشور در هندسه توسعه یافتگی می‌شود. رشد صنعتی در حوزه کشف، استخراج، پالایش و تبدیل معادن و توسعه در عرصه تجارت یکی از شاخص‌های پیشرفت است. پس از گذر از مرحله کشاورزی به مرحله صنعتی در جهان کشور‌ها با توجه به توسعه یافتگی در این بخش به کشور‌های صنعتی و غیر صنعتی تقسیم شدند.

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه خاطر نشان کرد: کشور ایران در زمینه صنعت معدن و تجارت دارای ویژگی‌ها منحصر به فردی است و استان بوشهر داری ویژگی‌های خاصتری است، زیرا از ذخائر بالای مواد معدنی برخودار است و به ویژه دارای ذخائر منحصر فردی در حوزه نفت و گاز است. در سال‌های گذشته ما در زمینه توسعه استفاده از منابع و تجارت دارای سیاست واحدی نبوده‌ایم به طوری که در مقوله تجارت با جایگاه گذشته خود فاصله زیادی داریم.

امام جمعه بوشهر افزود: استان بوشهر نباید پل هوایی برای عبور مواد اولیه و تولیدی باشد ما هم اکنون شاهد این مسئله هستیم که خوراک پتروشمی‌های مختلف با صد‌ها کیلومتر فاصله از استان بوشهر تهیه می‌شود، ولی طرح دو پروژه پتروشمی در استان بر روی زمین مانده‌اند. لازم است درون استان بوشهر برای برنامه ریزی، تولید و ارائه به بازار صنایع بالا دستی و پایین دستی صنعت نفت و گاز تصمیم گیری و اقدام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز