خبرگزاری کار ایران

هفته هفتم لیگ برتر فوتبال؛

جدال داغ علیمنصور با تارتار / قوهای‌نصرت در نخجیر کرانچار / پدیده‌‌ی مرزبان در لب‌کارون

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۲۴۹

شاگردان علی دایی که دیگر جایی برای اشتباه کردن ندارند برای رسیدن به صدر نباید امتیاز از دست بدهند و چاره ای جز قربانی کردن دیگر سرخپوش لیگ ندارند.

دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی تبریز اوج دیدارهای هفته هفتم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر است جایی که در نبرد سرخ‌ها باید یک تیم قربانی شود و به نظر نمی‌رسد با جایگاه دو تیم در جدول هیچ یک راضی به نتیجه تساوی باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نبرد پرسپولیس و تراکتورسازی حساس‌ترین مسابقه ایستگاه هفتم لیگ است که هر دو تیم سرخپوش و هواداران‌شان به امید پیروزی در آن و صعود به جمع بالانشینان جدول تنها به برد تیم محبوب‌شان فکر می‌کنند و حاضر نیستند از این میدان سخت دست خالی بازگردند.

رقابت‌های هفته هفتم از روز پنجشنبه آغاز خواهد شد و روز جمعه با نبرد سرخ‌ها در ورزشگاه آزادی به اوج خود خواهد رسید. این هفته استقلال صدرنشین که با ۵ پیروزی مقتدرانه حضورش را در صدر جدول تثبیت کرده، میهمان نفت مسجد سلیمان قعرنشین است و برای تداوم موفقیت‌های خود از همین حالا ۳ امتیاز این مسابقه بیرون از خانه را مال خود می‌داند. روز پنجشنبه استقلال‌تهران یکه‌تاز ۱۵ امتیازی جدول رده‌بندی در مسجد سلیمان مهیمان نفت این شهر خواهد بود. دو تیم در شرایطی کاملا متفاوت به مصاف هم می‌روند جایی که آبی‌پوشان‌تهران در آمادگی کامل هستند و نفت با نتایج ضعیف خود حال و روز خوشی ندارد و از همین روزهای شروع لیگ خود را به عنوان یکی از گزینه‌های سقوط مطرح کرده‌اند.

سپاهان‌اصفهان نیز که در ۳ دیدار گذشته فقط ۲ امتیاز کسب کرده در فولادشهر میزبان ملوان است. طلایی‌پوشان دیار زاینده‌رود برای حفظ شانس قهرمانی خود باید در این دیدار پیروز شوند. ملوان نیز که شرایط چندان خوبی برخلاف فصل گذشته ندارد و حال و روز بهاری دارد، باید از این دیدار امتیاز بگیرد چراکه هفته گذشته و پس از تساوی خانگی مقابل استقلال خوزستان تماشاگران متعصب انزلی بر علیه کادر فنی تیم شعار سر دادند. در دیگر دیدارهای مهم هفته هفتم و در روز جمعه ورزشگاه آزادی‌تهران محلی برای تیم‌های قرمز فوتبال ایران است.

پرسپولیس و شاگردان علی دایی که تاکنون از ۶ مسابقه ۸ امتیاز کسب کرده‌اند و شرایط چندان مساعدی در جدول ندارند روز جمعه مقابل تماشاگران پرشمار خود میزبان تراکتورسازی ۱۳ امتیازی و رده دومی است. شاگردان علی دایی که دیگر جایی برای اشتباه کردن ندارند و برای رسیدن به صدر نباید امتیاز از دست بدهند چاره‌ای جز قربانی‌کردن دیگر سرخپوش لیگ ندارند و نباید این فرصت طلایی را برای جبران ناکامی‌های خود از دست بدهد و بویِژه دو شکست تلخ بیرون از خانه مقابل فولاد و ملوان را حداقل به لحاظ امتیازی جبران کند. سرخ‌ها که تاکنون حرکت پونوسانی داشته‌اند با پیروزی مقابل صبای‌قم تاحدودی به جدول بازگشتند و ۳ امتیاز دیدار با تراکتورسازی می‌توانند آنها به کورس مدعیان بازگرداند. از سوی دیگر شاگردان رسول خطیبی تیم دست و پا بسته‌ای نیستند و جایگاه آنها در رده دوم جدول نشان می‌دهد نباید این تیم را حریفی آسان برای سرخ‌پوشان پایتخت دانست. حضور گسترده تماشاگران متعصب دو تیم در ورزشگاه آزادی و سابقه دیدارهای تماشایی گذشته بین آنان می‌تواند عواملی برای حساسیت و زیبایی این دیدار تماشایی و جذاب باشد.

دیدار پیکان‌تهران که هنوز نتوانسته در لیگ چهاردهم موفق به گلزنی شود با فولادخوزستان مدافع عنوان قهرمانی هم از جمله دیدارهایی خواهد بود که می‌تواند از اهمیت خاصی برخوردار باشد و شاید این دیدار با نخستین تغییرات کادر فنی تیم‌های لیگ چهاردهم همراه شود. جایی که علیرغم حمایت‌های مدیران باشگاه پیکان منصور ابراهیم‌زاده موقعیت چندان مستحکمی ندارد.

برنامه دیدارهای هفته هفتم لیگ‌برتر به این شرح است:

پنجشنبه ۱۳ شهریورماه:

گسترش‌فولاد تبریز – نفت‌تهران(ساعت ۱۷:۳۰)

سپاهان‌اصفهان – ملوان بندرانزلی(ساعت ۱۸:۵۰)

نفت‌مسجدسلیمان – استقلال‌تهران(ساعت ۱۸:۵۰)

استقلال‌خوزستان – پدیده‌مشهد(ساعت ۱۹)

جمعه ۱۴ شهریورماه:

سایپا البرز – ذوب آهن اصفهان(ساعت ۱۷:۳۰)

پرسپولیس تهران – تراکتورسازی تبریز(ساعت ۱۸:۵۰)

پیکان تهران – فولادخوزستان(ساعت ۱۸:۵۰)

راه آهن‌تهران – صبای‌قم(ساعت ۱۸:۵۰)

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز