خبرگزاری کار ایران

زلزله ۸ ریشتری در باشگاه پرسپولیس؛

برکناری دایی، سیاسی‌ترین تصمیم باشگاهی / نقش سئول تکذیب شد!

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۵۱۲

رحیمی به عنوان مدیر عامل از مدت‌ها پیش با اعضای هیات مدیره باشگاه اختلافات عدیده‌ای داشت و این اواخر حتی از سوی یکی از اعضای متمول هیات مدیره تهدید به برکناری شده بود.

برکناری غیر منتظره علی دایی از سرمربیگری تیم پرسپولیس آنقدر شتاب‌زده و ناگهانی بود که باید آن را نتیجه تصمیمات غیر ورزشی در باشگاه بزرگ پرسپولیس دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برکناری علی دایی از سرمربیگری پرسپولیس و جایگزینی حمید درخشان در کمتر از ۲ ساعت اتفاق افتاد و این در حالی بود که به گواه خبرنگار ایلنا که علیرضا رحیمی را حوالی صبح امروز در وزارت‌ورزش دیده بود روحش هم از این تغییرات با خبر نبود.

رحیمی به عنوان مدیر عامل از مدت‌ها پیش با اعضای هیات مدیره باشگاه اختلافات عدیده‌ای داشت و این اواخر حتی از سوی یکی از اعضای متمول هیات مدیره تهدید به برکناری شده بود.

این عضو هیات مدیره که سابقه ورزشی‌اش به چند ماه هم نمی‌رسد در حالی برای پرسپولیس با بیش از نیم قرن سابقه تصمیم گیری می‌کنند که به نظر می‌رسد این تصمیمات با حمایت‌های برخی چهره‌هایی صورت گرفته که زمینه‌ساز حضور وی در هیات مدیره پرسپولیس شدند.

کمک چند میلیاردی این عضو هیات مدیره به پرسپولیس تا آنجا پیش رفته که حتی در انتخاب سرمربی و مدیر عامل نیز دخالت می‌کند و شاید بتوان برکناری علی دایی را سیاسی‌ترین تصمیم ورزشی سال‌های اخیر دانست که البته این برکناری ما را به یاد اخراج علی دایی از رأس نیمکت تیم ملی در مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۰ و پس از شکست ۲ بر یک مقابل سعودی‌‌ها انداخت.

پرواضح است که دایی به خاطر نتایج ضعیفی که امسال در پرسپولیس گرفت برکنار نشد، بلکه قربانی اختلافات هیات‌مدیره شد. دایی در حالی سکان هدایت پرسپولیس را واگذار کرد که مربیانی با سابقه‌تر از وی نظیر مجید جلالی، ‌ منصور ابراهیم‌زاده و… با جایگاهی پایین‌تر از پرسپولیس همچنان در کنار تیم‌های خود هستند و بحثی از برکناری آنها مطرح نیست.

اما جدایی از تمامی تغییراتی که شاید بتوان آن را سریع‌ترین تغییرات در رأس کادر فنی یک باشگاه دانست، جای چند سوال اساسی باقی است و آن اینکه نقش کمیته‌فنی در این انتخاب چه بود و تا چه اندازه اعضای این کمیته در انتخاب گزینه جدید نقش داشتند.

موجی که از چندی پیش جمعی از پیشکسوتان پرسپولیس بر علیه علی دایی به راه انداخته بودند سرانجام نتیجه داد و منجر به برکناری مربی‌ای شد که فصل گذشته پرسپولیس را نایب قهرمان لیگ کرده بود و حتی تا روز آخر این شانس را داشت که قهرمان لیگ سیزدهم باشد اما موجی که از داخل پرسپولیس به راه افتاد سرانجام علی دایی را قربانی کرد تا باز هم این سوال ذهن دوستداران واقعی پرسپولیس را به خود مشغول کند که خط اصلی این تغییرات از کجا آمده بود.

هر چند بسیاری شائبه دست داشتن چهره‌های سرشناس خیابان سئول را در تغییرات پرسپولیس محتمل می‌دانند و خط اصلی را از این ناحیه متوجه سرخ‌ها می‌بینند باید دید روزهای آینده و تغییرات کادر فنی تا چه اندازه می‌تواند مشکل پرسپولیس را حل کند، تیمی که در ۹ دیدار خانگی را پیش رو دارد و تا هفته ۱۸ که مقابل ذوب‌آهن صف آرایی خواهد کرد می‌تواند از امتیازات خانگی در تهران نهایت استفاده را ببرد و از بحران کنونی خارج شود!!!

تکذیبیه وزاتخانه

مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان بیانیه اخیر مدیر عامل پرسپولیس مبنی بر دخالت این وزارتخانه در تصمیمات هیات مدیره این باشگاه را نادرست دانست. در بیانیه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان آمده: اظهارات رحیمی مدیر عامل باشگاه پرسپولیس مبنی بر دستور وزیر محترم ورزش و جوانان به هیات مدیره باشگاه برای برکناری سرمربی تیم و تهدید وی به کناری از مدیر عاملی در صورت اجرا نشدن این تصمیم کذب محض است و ناشی از فرافکنی مدیریتی وی برای حل مسایل باشگاه مردمی پرسپولیس است. از انجاییکه مشی محمود گودرزی بر شفافیت و استقلال هیات‌مدیره در تصمیم گیری و حل مشکلات و مسایل باشگاه است طرح چنین مواردی به جای پذیرفتن مسئولیت، تلاشی برای مقصر جلوه دادن دیگران و بویژه وزیر ورزش برای پاسخگویی در مقابل هواداران به نظر می‌رسد و چه خوب بود مدیر عامل پرسپولیس مشخص کند کی و کجا چنین دستوراتی را کتبا یا شفاهی از وزیر ورزش و جوانان دیده یا شنیده است!

مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی اعلام می‌دارد وزارت ورزش و جوانان به هیچ عنوان در امور دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دخالتی ندارد و هیات مدیره این باشگاه‌ها را مسئول امور می‌داند و مهمترین دغدغه گودرزی ادامه روند واگذاری و خصوصی سازی دو باشگاه است و امیدواریم با مساعدت وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی در پاییز امسال و طی روند قانونی سهام دوباشگاه به علاقمندان واگذار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز