خبرگزاری کار ایران

بیانیه فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال؛

این آغاز راه هدفی بزرگ بود / لایحه حق پخش در بودجه عمومی کشور

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۰۵۷

صرف نظر از پولی که افزون بر سال گذشته و افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته، اصلی ترین موضوع مصوب شدن حق فوتبال در بودجه کل کشور برای سال های بعد بود که سخت نزدیک به نظر می رسد.

فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال ایران درباره موضوع حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ برتر بیانیه مشترکی صادر کردند و طی آن بر افزایش ۳۰ درصدی حق پخش مسابقات لیگ برتر تاکید شده است.

به گزارش ایلنا، فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال پس از توافق با صدا و سیمای جمهوری اسلامی برای پرداخت حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ برتر، در این بیانیه با اشاره مختصری بر اتفاقات اخیر ضمن تأکید بر افزایش ۳۰ درصدی حق پخش نسبت به سال گذشته، از تمامی عواملی که در حصول این توافق دخیل بودند از جمله رییس جمهوری، هیأت دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکر کرده اند.

این بیانیه که متن آن بر روی سایت فدراسیون فوتبال قرار گرفته، به شرح زیر است:

آنچه در این مدت ذیل عنوان تلاش برای احقاق حقوق حقه فوتبال مورد پیگیری قرار گرفت و با کوشش مجدانه دلسوزان ورزش این مرز و بوم تجلی یافت، گام آغازین برای رسیدن به هدفی بزرگ بود. این مسیر پرفراز و نشیب در مرحله نخست پس از هماهنگی میان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با مجموعه باشگاه ها شکل گرفت و به دنبال آن بعد از ساعت های متمادی نشست با کارشناسان و بررسی دقیق، پله به پله پیش رفت.

طرح بزرگ اما شرح مدونی می خواست و ضروری بود که برای رسیدن به نتیجه ای پایدار از روزمرگی عبور کرد و به برنامه محوری رسید.

اینکه آرزوی دیرین جامعه فوتبال رخ واقعیت به خود بگیرد و هزینه فوتبال از خودش دربیاید، چه اینکه در سالیان متمادی نقصان های مالی در چرخه و باشگاه داری همواره به قیاس میان فوتبال ما و تلویزیون ما و فوتبال دنیا و تلویزیون دنیا میل کرد و نتیجه ای در پی نداشت.

پس از عدم پخش رقابت های لیگ برتر از صدا و سیما و انجام سه جلسه در شورای امنیت، موضوع به هیأت محترم دولت رفت و رییس جمهور محترم دستور سریعی برای تشکیل کارگروهی را صادر کردند.

با تأکید رییس جمهور برای رفع موانع قانونی، هیأتی متشکل از وزرای محترم ورزش و جوانان و کشور و رئیس رسانه ملی مامور حل مشکل شدند.

در ادامه ارائه لایحه حق پخش تلویزیونی در بودجه عمومی کشور در سال ۱۳۹۴، توسط دولت جمهوری اسلامی ایران گام پایانی برای رسیدن به هدف بزرگ بود.

صرف نظر از پولی که افزون بر سال گذشته، امسال از طریق حق پخش به خانواده فوتبال می رسد و افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته را دارد، اصلی ترین موضوع مصوب شدن حق فوتبال در بودجه کل کشور برای سال بعد و سال های بعد و آینده ای بود که سخت نزدیک به نظر می رسد.

اینکه پس از این آمد و شدها، فوتبال خیالی آسوده برای گرفتن بخشی از حقوق مسلم اش داشته باشد.

بدین وسیله از رئیس جمهور محترم، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، وزیر محترم ورزش و جوانان، وزیر محترم کشور، مدیران محترم صدا و سیما و البته نمایندگان محترم رسانه های گروهی که برای رسیدن به این نقطه مهم که حقوق شناخته شده فوتبال می باشد کمال تشکر و امتنان را داریم.

این شرح دیکته ای بود که لاجرم بی غلط هم نبود لیکن امید است مجموعه فوتبال از امروز تلاش برای دریافت تام و تمام سایر حقوق مرتبط نظیر: کپی رایت در بخش فروش هرگونه محصولات مرتبط با فوتبال در بستر دیجیتال و مخابرات اس ام اس و ام ام اس، حمایت مالی و… باشد تا در ادامه در بحثخصوصی سازی هم گام های بلندی برداشته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز