خبرگزاری کار ایران

هفته‌چهاردهم لیگ‌برتر فوتبال؛

تراکتورسازی - استقلال؛ فینال نیم‌فصل لیگ / رسول و امیر در جستجوی خوشبختی‌

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۵۰۳

لیگ برتر فوتبال در هفته چهاردهم به پیچ حساس خود رسیده؛ جایی که استقلال در تبریز دیدار فینال گونه نیم فصل اول را مقابل تراکتورسازی صدرنشین برگزار خواهد کرد. برنده این بازی تیم خوشبخت لیگ است.

لیگ‌برتر در هفته چهاردهم به پیچ حساس خود رسیده؛ جایی‌که استقلال در تبریز دیدار فینال‌گونه نیم فصل‌اول را مقابل تراکتورسازی صدرنشین برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قطعا تیم‌های میهمان و میزبان دیدارهای هفته چهاردهم هیچ کدام نمی‌خواهند بازنده دیدارهای حساس خود باشند. دیدارهایی که ۳ امتیاز آنها از نان‌شب هم برای همه تیم‌ها واجب‌تر است. در زیر نگاهی داریم به دیدارهای امروز لیگ برتر در هفته چهاردهم…

پدیده - فولاد؛ مصاف تماشایی مرزبان و اسکوچیچ
در مورد فولاد اتفاق جالبی رخ داده است؛ تیمی که طی چند فصل اخیر ضربات پنالتی بسیاری را از دست داده، بازی هفته گذشته را با به ثمر رساندن پنالتی دقیقه ۹۰ از ملوان برد تا با ۲۴ امتیاز رده دوم جدول رده‌بندی را اشغال کند و در پی صدرنشینی در نیم فصل نخست باشد. حالا شاگردان دراگان اسکوچیچ میهمان پدیده‌ای هستند که بازی هفته سیزدهم را به نفت تهران واگذار کرده و در خانه انگیزه زیادی برای کسب هر ۳ امتیاز دارد. شاگردان علیرضا مرزبان ۱۷ امتیازی هستند و در رده نهم قرار دارند.

صبای قم - نفت‌تهران؛ دومین استقلالی مقابل صمد
تیم تحت امر صمد مرفاوی کار بزرگی کرد و در دیدار هفته سیزدهم خود موفق شد استقلال را در تهران متوقف کند و با کسب یک امتیاز از شاگردان امیر قلعه‌نویی ۲۰ امتیازی شود. صبای قم برای غلبه بر نفت تهران ۲۱ امتیازی از فرجه‌ میزبانی سود می‌برد. مرفاوی بعد از رویارویی با قلعه‌نویی حالا باید با یک استقلالی دیگر یعنی علیرضا منصوریان مواجه شود. این دیدار در حقیقت جدال ۲ استقلالی بسیار محبوب بین هواداران است.

استقلال خوزستان - سایپا؛ جدال بازنده‌ها
دیدار بازنده‌های هفته سیزدهم در اهواز فرصتی است برای جبران شکست نماینده خوزستان مقابل سپاهان و سایپا برابر راه آهن. شاگردان مجیدجلالی وضعیت قابل دفاعی در جدول رده‌بندی دارند. نارنجی‌پوشان با کسب ۱۹ امتیاز در رده هفتم قرار دارند اما در سوی دیگر استقلال خوزستان با مربی جوانش عبدالله ویسی فاصله چندانی با تیم‌های قعرنشین ندارد و هر یک امتیازی که این روزها از دست می‌دهد می‌تواند زمینه‌ساز کابوس آخر فصل باشد. بازی خانگی با سایپا شاید بهترین فرصت برای آبی‌پوشان خوزستان باشد تا بتوانند فاصله امتیازی با تیم‌های رده‌های بالاتر را کمتر کنند.

ملوان - ذوب‌آهن؛ جنگ تمام عیار
شاید کمتر کسی فکر می‌کرد ملوان بعد از رسیدن به تمکن مالی قابل قبول این طور اسیر بحران نتیجه‌گیری بشود و در قعر جدول رده‌بندی جا خوش کند. بازی خانگی با دیگر تیم قعر جدولی یعنی ذوب آهن یک فرصت برای مجموعه‌ای است که با مربی خارجی تازه‌واردش انگیزه‌های تازه‌ای دارد. آیا ملوان می‌تواند از این فرصت استفاده کند؟
شاگردان یحیی گل‌محمدی بعد از تساوی بیرون از خانه هفته پیش مقابل نفت مسجد سلیمان چاره‌ای جز پیروزی ندارند، چون اگر قرار است ذوب آهن از قافله تیم‌های کاندیدای سقوط جدا شود باید بتواند این‌گونه بازی‌های مستقیم با رقبای پایین جدول را ببرد.


تراکتورسازی - استقلال؛ اوج هیچان در تبریز
گل‌ِ بازی‌های هفته چهاردهم در تبریز برگزار می‌شود، جایی که تراکتورسازان میزبان استقلال خواهند بود. تیم رسول خطیبی با توپ پر به دیدار آبی‌پوشان خواهد رفت؛ تیم صدرنشین لیگ برتر که توانسته این صدرنشینی را در بیشتر هفته‌ها حفظ کند. سرخ های تبریز بعد از فتح دربی در هفته سیزدهم دنبال خلق شوری دیگر بین هوادارن‌شان هستند، خصوصا که خطیبی از همان ابتدای لیگ دنبال جلب اعتماد هواداران و کشاندن آنها به ورزشگاه بوده و هست. دیدار با استقلال بهترین فرصت برای گرفتن رأی اعتماد از طرفداران تراکتورسازی است. آنچه کار تراکتورسازان را برای پیروزی خانگی سخت می‌کند، تساوی هفته گذشته استقلال مقابل صبای قم است. قلعه‌نویی خیلی خوب می‌داند که در صورت شکست در تبریز فاصله تیمش از صدر جدول بیشتر می‌شود و کار برای عملی کردن قول قهرمانی سخت‌تر، خصوصا که بازی هفته پانزدهم هم دربی است و ترجیح قلعه‌نویی تساوی و نباختن است تا پیروزی! با این تفاسیر استقلالی‌ها خود را ملزم به پیروزی در تبریز می‌دانند اگرچه با توجه به در پیش بودن دربی طبیعی است که انتظار داشته باشیم آبی‌پوشان دست به عصاتر بازی کنند.
استقلالی‌ها هم البته این روزها کم حاشیه ندارند؛ بحثماندن یا رفتن تیموریان، اخبار این باشگاه را تحت‌الشعاع قرار داده و در کنارش دغدغه‌های خاص بازیکنان ملی‌پوش، مصدمیت سنگین رمضانی و خرده مسائل دیگر اجازه تمرکز ۱۰۰ درصد به تیم قلعه‌نویی نمی‌دهد، هر چند پرداخت‌های اخیر تا حدودی انگیزه‌ها را افزایش داده است. استقلال با ۲۳ امتیاز در رده سوم جدول جای دارد و این بدان معناست که حتی اگر تراکتورسازی را هم ببرد باز صدرنشین نخواهد شد.

نتایج روز نخست هفته چهاردهم لیگ برتر به شرح رقم خورد:
پنج‌شنبه ۱۵ آبان ۹۳
سپاهان یک - نفت مسجد سلیمان صفر
راه آهن صفر - پیکان صفر
پرسپولیس ۲ - گسترش‌فولاد ۲

جمعه ۱۶ آبان ۹۳
پدیده - فولاد، ساعت ۱۴:۳۰، ورزشگاه ثامن‌الحجج(ع) مشهد
استقلال خوزستان - سایپا، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه غدیر اهواز
صبای قم - نفت تهران، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه یادگار امام(ره) قم
ملوان - ذوب آهن، ساعت ۱۴:۴۵، ورزشگاه تختی بندر انزلی
تراکتورسازی - استقلال، ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز