خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته استیناف:

نظارت بر اجرای رای محرومیت تماشاگران تراکتورسازی برعهده کمیته انضباطی بود

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۳۶۸

بر اساس آیین نامه انضباطی و همانگونه که در دادنامه صادره کمیته انضباطی هم درج شده است، احکام صادره از کمیته انضباطی پس از صدور لازم الاجرا هستند و درخواست تجدیدنظر خواهی مانع انجام حکم نخواهد شد.

رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت: نظارت بر اجرای حکم محرومیت تماشاگران تیم تراکتورسازی با کمیته انضباطی بود.

به گزارش ایلنا، علیرضا صالحی در مورد تاخیر در ابلاغ رای بازی تراکتورسازی و پیکان، گفت: پس از اعلام رای کمیته انضباطی درباره تخلفات صورت گرفته توسط تماشاگران باشگاه تراکتورسازی، این باشگاه نسبت به رای درخواست تجدید نظرخواهی کرد و به همین دلیل جهت بررسی و تجدیدنظر در رای، پرونده مربوطه به کمیته استیناف ارجاع شد.

وی ادامه داد: کمیته استیناف به همین منظور عصر روز چهارشنبه ۱۴ آبان ۹۳، جلسه بررسی تشکیل و عصر همان روز رای خود را صادر کرد. طبق روال همیشگی رای‌های کمیته استیناف جهت تایپ به دبیرخانه کمیته انضباطی ارسال می‌شود و پس از امضای اعضای کمیته استیناف، برای امضای دبیرکل، جهت ابلاغ و اعلام رای به دفتر ایشان ارسال می‌شود. لازم است این نکته را یادآور شوم که دبیرخانه کمیته انضباطی روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل است که به همین دلیل روند اداری ارسال رای به دبیرکل تا روز شنبه مقدور نبوده است که شنبه قبل از ظهر به امضا دبیرکل رسیده و سپس در سایت فدراسیون درج شده است و قطعا هیچ گونه تعبیر دیگری موجه تلقی نمی‌شود.

صالحی در پاسخ به این سئوال که آیا تاخیر در ابلاغ رای تجدید نظرخواهی تاثیری در روند اجرای حکم کمیته انضباطی دارد یا خیر گفت: بر اساس بند یک، ماده ۴۴ آیین نامه انضباطی و همانگونه که در دادنامه صادره کمیته انضباطی هم درج شده است، احکام صادره از کمیته انضباطی پس از صدور لازم الاجرا هستند و درخواست تجدیدنظر خواهی مانع انجام حکم نخواهد شد. همچنین بند ۳ ماده ۴۴ کمیته انضباطی مسئولیت و نظارت بر اجرای رای را بر عهده کمیته انضباطی گذاشته است.

رئیس کمیته استیناف همچنین دلیل اینکه چرا تخلف تماشاگران باشگاه تراکتورسازی به پرداخت جزای نقدی تبدیل نشده است را اینگونه تشریح کرد: با توجه به بند ۳ ماده ۷۹ اگر تماشاگران باشگاهی اقدام به توهین و استفاده از الفاظ ناشایست و مغایر شئونات اخلاقی کند، باشگاه مربوطه تا یکصد میلیون ریال جریمه نقدی خواهد شد که در صورت تکرار تخلف باشگاه از برگزاری بازی در حضور تماشاگرانش محروم، یا به برگزاری بازی در ورزشگاه دیگر و یا پرداخت دویست میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می‌شود.

وی افزود: لازم است این نکته را تاکید کنم که بر اساس سوابق باشگاه تراکتورسازی در سال جاری، ۳ مورد تخلف مشابه از سوی تماشاگران این باشگاه وجود دارد. اولین مورد، در بازی هفته پنجم لیگ برتر مقابل تیم صبای قم بود که پیرو دادنامه ۳۰۱ کمیته انضباطی در تاریخ ۹ شهریور ۹۳ این باشگاه به پرداخت سی میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

صالحی خاطرنشان کرد: دومین تخلفِ تماشاگران این باشگاه در بازی هفته هشتم لیگ برتر مقابل تیم راه آهن صورت گرفت که طبق دادنامه ۳۲۳ کمیته انضباطی در تاریخ ۲۹ شهریور ۹۳ این باشگاه به پرداخت ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. بار دیگر در هفته یازدهم مقابل تیم سایپا، تماشاگران باشگاه تراکتورسازی تخلف خود را تکرار کردند که این بار هم بر اساس دادنامه ۳۵۰ در تاریخ ۲۹ مهر ۹۳ این باشگاه به پرداخت ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

رئیس کمیته استیناف ادامه داد: بند ۳ ماده ۷۹ آیین نامه انضباطی به صراحت مقرر کرده است که در صورت تکرار تخلف، تیم متخلف از همراهی تماشاگرانش در دیدار خانگی بعدی محروم می شود که عدم رعایت این بند در برخورد با تخلف باشگاه تراکتورسازی باعثتکرار آن توسط تماشاگران شده است.

صالحی در پایان در پاسخ به این سوال که بر چه اساسی در رای کمیته استیناف جریمه نقدی باشگاه تراکتورسازی از یکصد میلیون ریال به دویست میلیون ریال افزایش داشته است، اینگونه توضیح داد: بر اساس بند ۶ ماده ۳۴ آیین نامه انضباطی، این اختیار را کمیته انضباطی به کمیته استیناف می‌دهد که در صورتی که تنبیه اعلام شده کمیته انضباطی متناسب با تخلفات نیست، کمیته استیناف می‌تواند نسبت به افزایش آن اقدام کند که بر همین اساس کمیته استیناف جریمه نقدی را به لحاظ نامناسب بودن به دویست میلیون ریال افزایش داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز