خبرگزاری کار ایران

کوتاه و خواندنی از دربی پایتخت؛

پرسپولیس برنده دربی‌های آذرماه / رکوردداران دربی در یک نگاه

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۱۲۸

دو تیم سرخابی پایتخت تاکنون ۵ بار در آذر ماه مقابل یکدیگر صف آرایی کرده اند که تیم پرسپولیس صاحب سه پیروزی، استقلال یک برد و یک بازی نیز با نتیجه تساوی خاتمه یافته است.

تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس تهران، در حالی فردا هفتاد و نهمین دیدار سنتی خود را در ورزشگاه آزادی برگزار خواهند کرد که سابقه رویارویی های دو تیم در آذرماه با برتری پرسپولیس همراه بوده است.

به گزارش ایلنا، در مجموع ۷۸ دیدار گذشته، ۲۴ پیروزی برای استقلال، ۱۸ برد برای پرسپولیس و ۳۶ بازی دو تیم نیز به تساوی انجامیده است.

دو تیم سرخابی پایتخت تاکنون ۵ بار در آذر ماه مقابل یکدیگر صف آرایی کرده اند که تیم پرسپولیس صاحب سه پیروزی، استقلال یک برد و یک بازی نیز با نتیجه تساوی خاتمه یافته است.

در هفتاد و هشت دیدار گذشته، ۹۰ بازیکن دو تیم موفق به گلزنی شدند که سهم استقلال ۴۵ بازیکن و سهم پرسپولیس ۴۵ بازیکن است.

در تیم استقلال، علی جباری و غلامحسین مظلومی هر کدام با ۵ گل، عباس مژدهی و فرهاد مجیدی هر کدام ۴ گل و حسن روشن، صمد مرفاوی، صادق ورمزیار، آرش برهانی و مجتبی جباری هر کدام با ۳ گل به ترتیب در صدر گلزنان این باشگاه قرار دارند.

در تیم پرسپولیس تهران نیز مرحوم صفر ایرانپاک با ۷ گل، حسین کلانی ۶ گل، همایون بهزادی و مهدی هاشمی نسب هر کدام با ۴گل و فرشاد پیوس، هادی نوروزی و ایمون زاید هر کدام با ۳ گل، گلزنان برتر پرسپولیس به استقلال محسوب می شوند.

ایرج سلیمانی و ایمون زاید از پرسپولیس، تنها بازیکنانی هستند که توانسته اند در یک بازی سه گل وارد دروازه تیم حریف کنند.

غلامرضا فتح آبادی، شاهرخ بیانی و مهدی هاشمی نسب از بازیکنانی هستند که در هر دو تیم بازی کرده اند و موفق به گلزنی شدند.

همچنین فتح آبادی ۲ گل به پرسپولیس و یک گل به استقلال، بیانی ۲ گل به استقلال و یک گل به پرسپولیس و هاشمی نسب وقتی در تیم پرسپولیس بود ۴ گل به استقلال زد و زمانی که عضو تیم استقلال بود، یک گل برای این تیم به ثمر رساند.

پرگل ترین دیدار این دو تیم؛ شهرآورد روز ۱۶ شهریور ماه سال ۱۳۵۲ است که با نتیجه شش بر صفر به سود تیم پرسپولیس به اتمام رسید.

در طول ۴۶ سال گذشته، دیدارهای چهارم، ششم و سی و هشتم دو تیم ناتمام ماند که فدراسیون فوتبال هر سه دیدار را به سود تیم استقلال اعلام کرد.

تاکنون ۱۵۵ گل در هفتاد و هفت دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس رد و بدل شده است که سهم استقلال ۸۱ گل و سهم پرسپولیس ۷۴ گل است.

دیدار سی ام دو تیم که در روز ۱۹ اسفندماه سال ۱۳۶۷ برگزار شد، ضربات پنالتی تعیین کننده تیم پیروز میدان بود که پرسپولیس با نتیجه ۴ بر ۲ استقلال را پشت سر گذاشت.

از نظر سرعت در زدن گل، تیم استقلال رکورددار است. علی سامره در دیدار پنجاه و سوم در دقیقه اول بازی، رضا عادل خانی و داوود سیدعباسی به ترتیب در شهرآوردهای یازدهم و پنجاه و ششم در دقیقه سوم و امید روانخواه در دقیقه چهارم دیدار شصت و چهارم برای استقلال تهران گل زدند، حسین کلانی مهاجم سرخ پوشان در دقیقه دوم دیدار ششم برای پرسپولیسی ها گلزنی کرد.

تیم پرسپولیس تهران از نظر گل زدن در دقایق پایانی بازی رکورد دار این دیدارهاست. مازیار زارع در دقیقه ۴ + ۹۰ دیدار شصت و ششم گل تساوی بخش تیمش را به ثمر رساند.

همچنین صفر ایرانپاک در دیدار هفتم، حسین کلانی در دیدار هشتم و همایون بهزادی در شهرآورد دوازدهم در دقیقه ۹۰ و ایمون زاید در دیدار هفتاد و چهارم در دقیقه ۲ + ۹۰ بازی برای تیم پرسپولیس گلزنی کردند. پیروز قربانی مدافع استقلال نیز در دقیقه ۲ + ۹۰ در دیدار پنجاه و هشتم گل پیروزی بخش آبی پوشان را به ثمر رساند.

تیم استقلال تهران از شهرآورد چهل و دوم در روز ۲۷ مهر ماه سال ۱۳۷۵ تا دیدار چهل و نهم در نهم دی ماه ۱۳۷۹ در هشت دیدار متوالی موفق به شکست پرسپولیس نشد.

آبی پوشان در پنج دیدار(۶۹ تا ۷۳) که با هدایت پرویز مظلومی برگزار کردند به رکورد چهار پیروزی و یک تساوی دست یافتند.

شش دیدار سرخ آبی پایتخت(بازی ۶۲ تا ۶۷) با نتیجه مشابه یک بر یک مساوی به پایان رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز