خبرگزاری کار ایران

هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال؛

فرکی‌و سپاهان در سودای‌صدرنشینی / آغاز غوها با آقا فیروز / جدال‌ خودروسازان برای فرار از بحران

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۸۹۹

در مهمترین دیدار هفته سپاهان پس از پیروزی حساس هفته گذشته مقابل پیکان این هفته در مصاف با گسترش فولاد سودای صدرنشینی در لیگ را در سر می پروراند.

هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال فردا چهارشنبه با انجام ۳ دیدار پیگیری می شود که در مهمترین دیدار سپاهان پس از پیروزی حساس هفته گذشته مقابل پیکان این هفته در مصاف با گسترش فولاد سودای صدرنشینی در لیگ را در سر می پروراند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رقابت های فوتبال لیگ برتر با برگزاری دیدارهای هفته هفدهم به دلیل در پیش بودن مسابقات جام ملت های آسیا و آغاز اردوهای تیم ملی به تعطیلی ۵۰ روزه خواهد رفت از همین رو تیم ها تلاش دارند تا با پیروزی به تعطیلات نیم فصل بروند.

خیز بلند زردها برای صدرنشینی
در اصفهان، سپاهان و شاگردان حسین فرکی به نتیجه ای جز پیروزی و کسب ۳ امتیاز برای رسیدن به صدر جدول فکر نمی کنند و این فرصت طلایی را برای تکیه زدن بر صدر لیگ فوتبال ایران را از دست نخواهند داد. البته سپاهانی ها برای رسیدن به صدر رقیب جدی به نام نفت هم دارند که نتیجه دیدار این تیم مقابل راه آهن هم می تواند بخشی در معادلات صدرنشینی تعیین کننده باشد. با این همه سپاهان که هم اکنون با ۳۰ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارند تمام توان خود را برای پیروزی در این دیدار خانگی بکار خواهند گرفت. در مقابل گسترش فولاد با ۱۶ امتیاز سیزدهم است و برای آنکه فانوس به دست وارد تعطیلات نشود باید در این دیدار امتیاز کسب کند. کمالوند هرچند با جذب چند بازیکن جدید درصدد تقویت تیمش برآمده، ولی باید دید این تغییرات در کوتاه مدت توانسته به تیم گسترش کمک کند یا نه. آنچه مشخص است گسترش با کسب حتی یک تساوی هم در زمین سپاهان می تواند امیدوارانه به تعطیلات نیم فصل برود و تیم متحول شده‌ای را مهیای نیم فصل دوم نماید.

پیکار خانوادگی مربیان تازه وارد

در قم، صبای میانه‌جدولی در خانه میزبان‌ملوانی است که حال و روز خوشی ندارد و در نیم فصل‌اول بدترین نتیجه تاریخ حضور این باشگاه در لیگ‌برتر را کسب کرده است. ملوانان برای فرار از این شرایط بغرنج در این فصل سکان هدایت تیم‌شان را به مربی کارکشته‌ای چون فیروز کریمی سپرده‌اند تا شاید در نیم فصل‌دوم از بحران نتیجه‌گیری خارج شوند. کریمی سومین مربی است که در طول یک نیم‌فصل سکاندار هدایت ملوانان می‌شود و به گفته خودش تردید ندارد ملوان امسال سقوط نخواهد کرد. باید دید فیروز کریمی که ید طولایی در نتیجه‌گرفتن با تیم‌های فانوس بدست دارد می‌تواند این‌بار هم ملوانان را از کابوس سقوط نجات دهد و به مربی محبوب‌انزلی‌چی‌ها تبدیل شود. در مقابل صبا هم پس از جدایی صمد با تارتار نخستین حضورش را در لیگ تجربه می‌کند و جدال دو مربی که برای نخستین بار روی نیمکت دو تیم می‌نشینند می‌تواند جالب و تماشایی باشد. صبا در نیم فصل اول جایگاه درخور هفتمی را در اختیار دارد و بدنبال تداوم همین روند در دیدار با تیم قعر جدولی ملوان است. باید دید در نبرد اندیشه‌های دو مربی که نسبت خانوادگی هم با یکدیگر دارند کدام تیم شادمان خواهد بود و کدام تیم مغموم.

جدال‌صنفی خودروسازان برای فرار از بحران

در کرج مصاف خودروسازان هم در نوع خودش دیداری‌جالب و هیجان‌انگیز خواهد بود. سایپا باجلالی ۲۳ امتیازی است و در رده‌ششم جدول قرار دارد. این تیم برای آن‌که این موقعیت‌مناسب را در جدول حفظ کند به دنبال برتری مقابل پیکان خواهد بود. در مقابل، پیکان که در نخستین حضور مرفاوی عملکرد ناموفقی داشت بهتر می‌داند خطر سقوط این تیم رده‌دوازدهمی را همچنان تهدید می‌کند. در نبرد خودروسازان هیچ‌یک حاضر نیستند ۳ امتیاز را به رقیب واگذار کنند و جدای از رقابت‌های صنفی، موقعیت دو تیم در جدول می‌طلبد تا برای کسب ۳ امتیاز با تمام توان به میدان بروند تا تعطیلات‌نیم‌فصل برای آنها طعم دیگری داشته باشد.

برنامه دیدارهای آغازین هفته هفدهم لیگ برتر به این شرح است:

چهارشنبه ۱۹ آذرماه

سپاهان‌اصفهان - گسترش‌فولاد تبریز، ورزشگاه فولادشهر - ساعت ۱۵

صبای‌قم - ملوان‌بندر انزلی، ورزشگاه یادگار امام‌(ره) - ساعت ۱۵

سایپای‌البرز - پیکان‌تهران، ورزشگاه انقلاب کرج - ساعت ۱۵

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز