خبرگزاری کار ایران

هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال؛

جنگ‌‌های جنوبی سرخابی‌ برای فرار از بحران / دربی‌کوچک استیلی و منصوریان

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۲۵۷

چهاردهمین دوره لیگ برتر درحالی فردا پنجشنبه و با انجام ۵ دیدار به تعطیلات ۵۳ روزه می‌رود که نفت در دربی تهران به فکر حفظ صدر است و سرخابی ها در رقابت با حریفان اهوازی در اندیشه پیروزی هستند.

روز دوم از هفته هفدهم لیگ‌برتر فوتبال فردا پنجشنبه با انجام ۵ دیدار دیگر پیگیری خواهد شد که مصاف سرخابی‌های‌پایتخت با تیم‌های خوزستانی نوید بخش دیدارهایی جذاب و هیجان انگیز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفته هفدهم لیگ‌برتر فوتبال فردا(پنجشنبه) با ۵ بازی پیگیری خواهد شد که در مهمترین دیدارها پرسپولیس در خانه از فولاد خوزستان میزبانی می‌کند و استقلال تهران میهمان هم‌نام خوزستانی‌اش استقلال اهواز است.

روز دوم و پایانی از هفدهمین هفته رقابت های فوتبال لیگ‌برتر باشگاه‌های کشور درحالی فردا پنجشنبه با برگزاری ۵ دیدار پیگیری می‌شود که پس از پایان این دیدارها، لیگ برتر به خاطر برگزاری اردوهای تیم ملی و انجام رقابت‌های جام ملت‌های استرالیا به مدت ۵۳ روز تعطیل می‌شود.

پرسپولیس - فولاد؛ کار سخت درخشان مقابل اسکوچیچ
سرخپوشان پرسپولیس پس از حداحافظی تلخ با جام حذفی و شکست مقابل ذوب آهن، بار دیگر کام هواداران خود را تلخ کرده اند، تنها با شکست فولاد و تیم سرحال اسکوچیچ می توانند دل هواداران خود را تاحدودی بدست آورند. پرسپولیس که نتوانست شروع خوبی در نیم فصل دوم داشته باشد و با شکست مقابل نفت تهران کار خود را آغاز کرد حالا تمام تمرکز خود را روی شکست یکی از مدعیان لیگ گذاشته تا بازگشت دوباره به لیگ برتر داشته باشد. حمید درخشان که بعد از پیروزی تیمش در دربی پایتخت احساس امنیت می‌کرد، این روزها و پس از شکست مقابل نفت تهران و ذوب‌آهن و وداع تلخ با جام حذفی باز هم جایگاهش را متزلزل می‌بیند.

در کنار این می‌توان به بازداشت حمیدرضا سیاسی مدیرعامل این باشگاه هم اشاره کرد که این عوامل باعثشده حاشیه‌های پرسپولیس پررنگ‌تر شود. با تمام این حواشی، سرخپوشان به هیچ‌وجه دوست ندارند با شکست خانگی به استقبال تعطیلات ۵۰ روزه لیگ بروند و سومین شکست پیاپی خود را تجربه کنند. در سوی دیگر میدان فولاد با وجود حاشیه‌های زیاد این فصل به دلیل مشکلات کارت پایان خدمت بازیکنانش، توانسته جایگاه خوبی در جدول رده‌بندی داشته باشد. شاگردان دراگان اسکوچیچ در حال حاضر فقط دو امتیاز با صدرنشین‌های ۳۰ امتیازی فاصله دارند و هفته گذشته نیز موفق شدند در خانه ۳ بر ۲ قهرمان نیم فصل را شکست دهند. پیروزی مقابل تراکتورسازی انگیزه فولادی‌ها را بیشتر و کار پرسپولیس را سخت‌تر کرده است.

پدیده - نفت مسجدسلیمان؛ این بازی برنده می خواهد
این دو تیم که اولین فصل حضورشان در لیگ برتر را تجربه می کنند، وضعیت چندان خوبی در جدول ندارند. پدیده بعد از چند هفته پدیده بودن در لیگ با افت شدیدی مواجه شد تا از رتبه‌های بالایی جدول به رتبه‌های پایین جدول سقوط کند. وضعیت این تیم از رقیب این هفته‌اش بهتر است اما پدیده با نتایج هفته های ابتدایی کمی انتظارات را بالا برد تا خیلی‌ها روی این تیم حساب ویژه‌ای باز کنند. پدیده هفته گذشته هم که نیم فصل دوم را آغاز کرد چیزی نمانده بود شکست را مقابل ملوان پذیرا شود اما پیش از پایان بازی کار را به تساوی کشاند. در مقابل شاگردان بهروز مکوندی با ۱۳ امتیاز در رتبه پانزدهم جدول حضور دارند و خطر سقوط به لیگ دسته اول را حس می‌کنند. شکست خانگی هفته گذشته این تیم مقابل سایپا هم نشان داد که مسجدسلیمانی‌ها کار بسیار سختی برای بقا در لیگ دارند. دیدار با پدیده هم یکی از همان کارهای سخت مکوندی و شاگردانش است.

راه‌آهن - نفت؛ دربی کوچک استیلی و منصوریان
این بازی هم دربی پایتخت است اما نه به جذابیت دربی سرخابی‌ها؛ هرچند به خاطر شرایط دو تیم در جدول رده‌بندی لیگ برتر و هدایت این دو تیم توسط دو چهره مطرح پرسپولیس و استقلال، این مسابقه هیجان و حساسیت ویژه‌ای پیدا کرده است. در یکسوی این میدان، حمید استیلی است و تیمش که در بحران مالی، مدیریتی و نتیجه‌گیری قرار گرفته و امروز جزو سه تیم قعرنشین لیگ است. میزبان این بازی اگر بخواهد شانس خود را برای بقا در لیگ برتر افزایش دهد، حداقل باید در دیدارهای خانگی پیروز شود، آن هم برابر هر حریفی حتی نفت صدرنشین زیرا تساوی و شکست تفاوتی برای این تیم ندارد. در سوی دیگر میدان اما علیرضا منصوریان با تیمش ایستاده‌اند، تیمی که از نفرات جوان تشکیل شده و علاوه بر صدرنشینی در لیگ برتر، امروز یکی از دو فینالیست جام حذفی نیز هست. تیمی که این روزها شرایط خوبی دارد زیرا در یازده هفته گذشته نباخته، در ۴ بازی متوالی پیروز شده و در دو هفته گذشته دو تیم مدعی تراکتورسازی و پرسپولیس را از پیش رو برداشته است.

نفتی‌ها برای حفظ و افزایش این رکوردها و مهمتر از آن نگه داشتن صدر جدول که به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به سپاهان بدست آورده‌اند، در رقابت سرخابی که بین مربیان دو تیم وجود دارد، تنها به پیروزی می‌اندیشند زیرا به خاطر اختلاف اندک امتیازی بین تیم اول تا پنجم، کوچکترین اشتباه، منجر به سقوط آنها به رده‌های پائین‌تر می‌شود.

تراکتورسازی - ذوب‌آهن؛ خط آتش تراکتور مقابل تیم متحول شده یحیی
شکست قهرمان نیم فصل در اولین بازی دور برگشت، خیلی برای تراکتورسازان گران تمام شد. دریافت ۳ گل از فولاد خوزستان گریبان ۳ بازیکن تراکتورسازی را گرفت و رسول خطیبی پس از شکست تیمش اعلام کرد حامد لک، محسن دلیر و شهریار شیروند دیگر جایی در تیمش ندارند و باید خودشان را به پادگان معرفی کنند. سرمربی جوان تراکتورسازی که چند بازی است وارد بحران شده، خودش به تنهایی می‌تواند تیمش را به حاشیه هم وارد کند. وی که با صحبت‌ها و رفتاری که با سه بازیکن تیمش داشت حسابی برای تراکتورسازان حاشیه‌سازی کرد، خیلی زود از حرف‌هایش پشیمان شد و اعلام کرد به بازیکنانش نگفته که به پادگان بروند. با این حال تراکتورسازی قبل از تعطیلات یک فرصت دیگر دارد تا از حاشیه‌های اخیر رهایی یابد. خطیبی با خریدهای خوب نیم فصل قصد دارد تا در نیمه دوم لیگ باز هم پیشتاز رایلیگ باشد و سودای قهرمانی خود را محقق کند. خط حمله آتشین تراکتورسازی با ادینهو حالا برای هر خط دفاعی خطرناک است و ایستادگی مقابل آن دشوار. باید دید ذوبی ها که این روزها با رسیدن به فینال جام حذفی روی ابرها سیر می کنند چه تدبیری برای مهار این خط حمله پرقدرت دارند.

کار ذوب‌آهن برای کسب امتیاز در تبریز بسیار سخت است. یحیی گل‌محمدی و شاگردانش که دو پیروزی پیاپی در جام حذفی مقابل استقلال و پرسپولیس کسب کرده‌اند، نسبت به نیم فصل اول کاملا متحول شده به نظر می‌رسند. پیروزی ۳ بر یک ذوب‌آهن مقابل صبای قم، این تیم را از پایین جدول به رتبه‌های میانی کشاند و حالا گل‌محمدی و شاگردانش امیدوارند که حتی به پله‌های بالاتر هم صعود کنند.

استقلال خوزستان - استقلال؛ قلعه و ویسی بدنبال عبور از بحران
دو تیم همنام استقلال خوزستان و اهواز را باید حساس ترین دیدار برای آبی های پایتخت دانست؛ دیداری که ناکامی در آن از کادر فنی استقلال و امیر قلعه نویی دیگر پذیرفته نخواهد بود. هواداران استقلال بعد از نتایج ضعیف این تیم در نیم فصل اول، باخت در دربی و البته حذف از رقابت‌های جام حذفی هیچ بهانه‌ای را در قبال نتیجه نگرفتن تیم‌شان قبول نخواهند کرد. حالا که استقلال درگیر حاشیه‌های زیادی شده، هر روز یکی از بازیکنان این تیم ساز جدایی کوک می‌کند و امیر قلعه‌نویی هم مقابل این حاشیه‌ها سکوت کرده، می‌توان گفت اوضاع این تیم خوب نیست. استقلال شرایط دشواری را پشت سر می‌گذارد اما یک پیروزی قبل از تعطیلات می‌تواند آرامش خاطر را به امیر قلعه‌نویی برگرداند تا وی تیمش را در تعطیلات بازسازی کند.

رقابت دو تیم آبی‌پوش لیگ برتر که یکی برای فرار از پائین جدول و دیگری برای نزدیک شدن به صدر به میدان می‌آیند، بسیار جالب و دیدنی است. صنعتی خوزستان که با هدایت عبدالله ویسی هنوز به تیمی که هوادارانش انتظار دارند، نرسیده، اگر در این بازی پیروز نشود، خطر سقوط به مثلثقعرنشینان و یا نزدیک شدن به این بخش جدول را بالای سر خود احساس خواهد کرد اما بردن استقلال در اهواز، هم این تیم را از نظر امتیازی و هم از نظر روحی - روانی به آرامش می‌ رساند و آنها با انگیزه بیشتری به تعطیلات نیم فصل می‌روند. شاگردان ویسی که سال گذشته آبی‌های پایتخت را در اهواز شکست دادند امیدوارند تا از تیم پرنوسان این روزهای استقلال بازهم یک مغلوب بسازند تا به اوضاع این تیم سرو سامان بدهند.

در این بازی که سیدمهدی سیدصالحی مهاجم سال‌های پیش استقلال مقابل این تیم قرار می‌گیرد، شاگردان قلعه‌نویی برای دورشدن کامل از روزهای بحرانی و رسیدن به ۳ امتیاز ارزشمند در خارج از خانه به میدان می‌روند. اگر استقلال بتواند در این مسابقه پیروز شود، شاید خاطره عدم نتیجه گیری مطلوب در هفته‌های گذشته، باخت در دربی و حذف شدن از جام حذفی را تا حدودی از ذهن هوادارانش پاک کرده و با صعود به رده‌ای بهتری از پنجمی به تعطیلات برود، اما تساوی یا باخت، حواشی موجود در این باشگاه را بیشتر می‌کند.

برنامه کامل هفته هفدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

چهارشنبه ۱۹ آذر
سپاهان - گسترش فولاد، ورزشگاه فولادشهر اصفهان - ساعت ۱۵
صبای قم - ملوان، ورزشگاه یادگار امام قم(ره) - ساعت ۱۵
سایپا - پیکان، ورزشگاه انقلاب کرج - ساعت ۱۵

پنجشنبه ۲۰ آذر
پرسپولیس - فولاد خوزستان، ورزشگاه آزادی تهران - ساعت ۱۴:۱۵
پدیده‌خراسان - نفت مسجدسلیمان، ورزشگاه ثامن الائمه مشهد - ساعت ۱۵
راه‌آهن - نفت تهران، ورزشگاه تختی تهران - ساعت ۱۵
تراکتورسازی تبریز - ذوب‌آهن اصفهان، ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز - ساعت ۱۵
استقلال خوزستان - استقلال تهران، ورزشگاه غدیر اهواز - ساعت ۱۶:۲۰

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز