خبرگزاری کار ایران

انتظار بازی هجومی نداشته باشید؛

فریبا: تیم ملی در خط دفاع مشکل دارد / قطر خیلی موذی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۷۲۲

وقتی خط دفاع تیم مشکل دارد باید با گروکشی حمله کند و طبیعی است انتقال توپ سریع نخواهد بود. تیم ما باید به دنبال ارسال، شوت از راه دور و ضربات مجدد باشد تا به گل برسد.

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال کشورمان به تیم کارلوس کی‌روش خیلی امیدوار شده، چراکه مقابل عراق یک تیم شاداب و سرحال را دیده که در سال‌های اخیر چنین شرایطی بر تیم ملی ما حکم‌فرما نبوده و با این وضعیت می‌توان به نتایج کی‌روش و شاگردانش در جام ملت‌های آسیا امیدوار بود.

گفت و گوی بهتاش فریبا با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:

در آستانه جام ملت‌های آسیا شرایط تیم ملی را چطور می‌بینید؟
تیم ملی در بازی با عراق که خیلی خوب کار کرد و تغییراتی را در تیم ملی شاهد بودیم و نفرات جدیدی به میدان رفتند. به نظر می‌رسد کی‌روش در یکی - دو پست ابهاماتی دارد و دنبال ترمیم نقاط ضعف تیمش است. کی‌روش خیلی جرأت به خرج داد که یک هفته قبل از بازی جوان‌ها را به میدان فرستاد، چون اگر عراق تیم اصلی‌اش را به زمین می‌فرستاد و ۴ تا می‌خوردیم کار خیلی سختی می‌شد.

به این تیم ملی امیدوار هستید؟
اعتماد به نفسی که کی‌روش به بازیکنان داده و اعتقادی که به آنها دارد باعثشد به تیم ملی امیدوار شویم. چند سالی بود که تیم ملی را اینطور سرحال و آماده ندیده بودم. البته این انگیزه و جوانی تیم هم بود و جوانانی مثل امیری، رضاییان و سروش رفیعی خیلی خوب بازی کردند، البته در بازی‌های رسمی ترکیب و سیستم تیم ملی عوض خواهد شد و خیلی انتظار نداشته باشید که تیم ملی اصلی‌مان هم اینقدر هجومی بازی کند.

چرا نباید نباید چنین انتظاری داشته باشیم؟
بحثسن و سال است. هافبک وسط‌های ما جلوی عراق جوان بودند و رو به جلو بازی کردند و در بازی های رسمی کی‌روش به جای ابراهیمی و امیری از نکونام و تیموریان استفاده خواهد کرد. جواد نکونام که باید در ترکیب ماندگار باشد تا گرفتاری‌های تیم در زمین را حل کند و آندو هم هر چند هجومی‌تر از جواد اس اما به اندازه امیری نفوذ نمی‌کند.

کی‌روش اعلام کرده در جام ملت‌ها مثل جام جهانی بازی خواهیم کرد. یعنی باز هم دفاعی بازی خواهیم کرد؟
بحثدفاعی بازی کردن نیست، بلکه وقتی مشکل داریم باید همین شیوه را اجرا کنیم. ما در خط دفاعی مشکل داریم چرا که امیرحسین صادقی نیم فصل خوبی را نداشته و پژمان منتظری هم در تیم ملی نیست و کی‌روش مجبور شده در مرکز خط دفاع از بازیکنان غیرتخصصی استفاده کند. وقتی خط دفاع تیم مشکل دارد باید با گروکشی حمله کند و طبیعی است انتقال توپ سریع نخواهد بود. تیم ما باید به دنبال ارسال، شوت از راه دور و ضربات مجدد باشد تا به گل برسد.

گروه‌ایران در جام ملت‌های آسیا را چطور می‌بینید؟
گروه خیلی سختی داریم. من بازی‌های ۳ تیم دیگر گروه را در این چند روزه دید‌ه‌ام. بحرین یک تیم سرحال، شوت‌زن، تاکتیکی و فیزیکی است. امارات امسال جوان‌شده و خیلی‌خوب است و قطر هم موذی است و به این راحتی نمی‌توانیم آنها را ببریم و صعود کنیم. کار خیلی سختی داریم، ضمن اینکه تدارک تیم‌های دیگر را با ما مقایسه کنید که همه آنها ۱۳-۱۴ بازی و ما فقط ۲ بازی تدارکاتی انجام داده‌ایم.

پیش‌بینی شما از حضور ایران در جام ملت‌های آسیا چیست؟
از گروه‌مان که صعود کنیم باید با عراق یا ژاپن بازی کنیم که هر دو تیم خوب هستند. عراق بعد از ازبکستان جوان‌ترین تیم بازی‌هاست و کار ما سخت است. اگر در گروه اول شویم و به عراق بخوریم جزو ۴ تیم خواهیم بود و سختی کار تازه از آنجا شروع می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز