خبرگزاری کار ایران

هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال؛

جدال مرزی ۵ مدعی برای تسخیر صدر / ژنرال - آقا معلم؛ بازی برنده ها / آواز قو بیخ گوش درخشان

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۴۵۵

هفته نوزدهم لیگ برتر می تواند آبستن حوادثپیش بینی نشده ای در لیگ برتر باشد؛ جائی که ۵ تیم فرصت صعود به صدر را دارند و شاید این هفته صدرنشین تازه ای برای لیگ معرفی شود.

هفته نوزدهم رقابت های لیگ برتر فوتبال از فردا چهارشنبه با انجام سه دیدار آغاز می شود و روز جمعه به پایان خواهد رسید و در مهمترین دیدار هفته دو تیم مدعی و بالانشین نفت تهران و سپاهان اصفهان نبردی تمام عیار را برای صدرنشینی در فولاد شهر برگزار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نوزدهمین هفته لیگ برتر می تواند آبستن حوادثتازه ای باشد که دست به دست شدن صدر جدول مهمترین اتفاق خواهد بود. مصاف سپاهان زخم خورده از دیدار هفته گذشته مقابل نفت تهران که برابر استقلال خوزستان متوقف شد می تواند تماشایی ترین و حساسترین دیدار هفته لقب بگیرد و صدرجدول رده بندی لیگ را دستخوش تغییرات کند.

همین روز سایپای البرز با هدایت مجید جلالی در ورزشگاه انقلاب کرج از استقلال تهران میزبانی خواهد کرد. دو تیم که هفته گذشته به پیروزی های ارزشمندی دست یافته اند به دنبال کسب ۳ امتیاز خواهند بود تا روند مثبت خود را تداوم بخشند.

استقلال که در نیم فصل با چند خرید کلیدی کاملا متحول شده این روزها با میدان داری کرار جاسم به تیمی زهردار و خوش ترکیب بدل شده که می تواند در نیم فصل دوم مدعی جدی قهرمانی لیگ باشد. وعده ای که قلعه نویی در هفته اول لیگ داد و حالا هواداران به جایگاهی کمتر از این راضی نمی شوند.

در سوی دیگر مجید جلالی تیمی جوان و دونده را در اختیار دارد که هفته گذشته دو بار مقابل گسترش فولاد بازی باخته را برگرداند و از شکست یک پیروزی با ارزش ساخت. سایپا در بازی رفت هم دو بار دروازه استقلال را باز کرد ولی گل آبی ها در وقت های اضافه آنها را پیروز میدان کرد.

جدال پیکان تهران و گسترش فولادتبریز که در این فصل چندان قدرتمند نشان نداده اند نیز از دیگر دیدارهای روزچهارشنبه است.

روز پنجشنبه، راه آهن که با علی لطیفی جوان حال روز خوشی ندارد در اکباتان به مصاف ذوب آهنی می رود که با پیروزهای متوالی خود را به جمع تیم های بالای جدول رسانده و حتی جواز حضور در دیدار نهایی جام حذفی را بدست آورده است. نفت مسجد سلیمان و صبای قم هم برگزار کننده دیگر این هفته دیدار خواهند بود.

اما جمعه، پرسپولیس تهران پس از ۳ باخت متوالی و سقوط به رتبه نهم جدول رده بندی در ورزشگاه آزادی از ملوان قعرنشین پذیرایی می کند، اما حمید درخشان به خوبی می داند که رسیدن به برتری برابر تیم هایی که فیروز کریمی هدایت آنها را برعهده دارد، دشوار است.

پرسپولیس در این دیدار محمدنوری و مهدی طارمی دو مهره اصلی خود را به دلیل ۳ اخطاره بودن در اختیار ندارد و پیام صادقیان نیز مثل همیشه مصدوم است.

حمید درخشان که در روزهای اخیر شایعاتی در خصوص برکناری اش در صورت عدم پیروزی مقابل ملوان منتشر شده است روز جمعه می تواند سرنوشت خود را در پایان ۹۰ دقیقه دیدار با ملوان رقم بزند.

تراکتورسازی هم که با کسب تساوی های متوالی به رتبه چهارم نزول کرده در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز میزبان پدیده مشهد است و بهترین فرصت را برای جبران نتایج چند هفته گذشته اش دارد.

در نهایت دربی حساس استقلال صنعتی خوزستان و فولاد روز جمعه در اهواز برگزار می شود. استقلال صنعتی برای فاصله گرفتن از جمع تیم های پایین جدول و فولاد نیز که در رتبه دوم جای دارد برای صدرنشینی، به این شهرآورد نگاه ویژه ای دارند.

برنامه کامل مسابقات هفته نوزدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

چهارشنبه - ۱۵ بهمن
سایپا البرز - استقلال تهران، ساعت ۱۵:۳۰(ورزشگاه انقلاب کرج)
پیکان تهران - گسترش فولاد تبریز، ساعت ۱۵:۳۰(ورزشگاه شهر قدس)
سپاهان اصفهان - نفت تهران، ساعت ۱۶(ورزشگاه فولادشهر اصفهان)

پنجشنبه - ۱۶ بهمن
راه‌آهن تهران - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۵:۳۰(ورزشگاه تختی تهران)
نفت مسجدسلیمان - صبای قم، ساعت ۱۵:۳۰(ورزشگاه بهنام محمودی)

جمعه - ۱۷ بهمن
تراکتورسازی تبریز - پدیده مشهد، ساعت ۱۶(ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز)
پرسپولیس تهران - ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۷:۰۵(ورزشگاه آزادی تهران)
استقلال خوزستان - فولاد خوزستان، ساعت ۱۷:۱۵(ورزشگاه غدیر اهواز)

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز