خبرگزاری کار ایران

۵ بازی ۱۳ امتیاز؛

آمار خیره‌کننده استقلال در نیم فصل دوم / ژنرال در رویای ۴ ستاره شدن!

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۳۵۷

هر چند هنوز برای حرف زدن از قهرمانی لیگ زود است و باید منتظر روزهای سخت و پیچ های خطرناک این مسیر صعب العبور نشست و دید آیا ژنرال می‌تواند تیمش را از این گردنه‌های سخت به سلامت عبور دهد.

استقلال و امیر قلعه‌نویی را بعد از فولاد باید موفق‌ترین تیم و مربی نیم فصل‌دوم تاکنون لقب داد که توانسته از ۵ دیدار دور برگشت ۱۳ امتیاز را به حساب خود واریز کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شاگردان قلعه‌نویی از هفته شانزدهم تا پایان هفته بیستم به مصاف راه‌آهن، استقلال خوزستان، سپاهان، سایپا و پیکان رفتند و با ۴ پیروزی و یک تساوی، در حالیکه با پایان نیم‌فصل تیمی بحران‌زده به حساب می‌آمدند، نتایج درخشانی گرفتند.

استقلالی‌ها در پایان نیم‌فصل و با پشت‌سر گذاشتن هفته‌ها ناکامی، با ۲۷ امتیاز در رده پنجم لیگ برتر قرار داشتند، اما با آغاز نیم‌فصل دوم استقلال هم تیمی دگرگون‌شده نشان دادند که تاکنون از ۱۵ امتیاز دور برگشت موفق شدند ۱۳ امتیاز بگیرند تا ثابت شود دیدارهای استقلال در نیم‌فصل نخست درس‌های خوبی برای آن‌ها داشته است.

پسران‌آبی در این دیدارها، ۹ بار موفق به گلزنی شدند و ۵ بار هم دروازه‌شان را به روی حریفان بازشده دیدند. این آمار استقلال را تا پایان هفته بیستم تا رتبه دوم بالا کشید و حالا سربازان ژنرال، پیشاهنگان جدول پنج‌ضلعی مدعیان در دور برگشت هم به حساب می‌‌آیند و اگر جدول انتزاعی درباره عملکرد ۵ تیم مدعی نیم‌فصل ترسیم کنیم، استقلال در رتبه دوم آن قرار می‌گیرد.

زدن ۱۰ گل در ۵ بازی(معدل ۲ گل در هر در دیدار) آمار بسیار خوبی برای تیمی که داعیه قهرمانی دارد به حساب می‌آید، البته به همان اندازه دریافت ۵ گل در ۵ مسابقه هم کمی برای دژ دفاعی ژنرال نگران‌کننده‌ است حتی اگر در سنگر استقلال محسن فروزان در ۲ دیدار و طالب‌لو هم مقابل پیکان کلین شیت داشته‌ باشند.

اگر فولاد فردا در اهواز نتواند از سد سپاهان خوش‌ترکیب عبور کند قطعا قلعه‌نویی به مربی شماره یک لیگ در روزهای آغاز دور برگشت تبدیل خواهد شد و می‌تواند به رویای خود برای رساندن استقلال به چهارمین قهرمانی در لیگ برتر نزدیک‌تر شود. هر چند هنوز برای حرف‌زدن از قهرمانی لیگ زود است و باید منتظر روزهای سخت و پیچ‌های خطرناک این مسیر صعب‌العبور نشست و دید آیا ژنرال می‌تواند تیمش را از این گردنه‌های سخت به سلامت عبور دهد.

استقلال پیش از این با امیر قلعه‌نویی در فصل ۸۵–‎۸۴ بالاتر از پاس و سایپا؛ در فصل ۸۸– ‎۸۷ بالاتر از ذوب‌آهن و مس‌کرمان و همچنین در فصل۹۲– ‎۹۱ بالاتر از تراکتورسازی و سپاهان جام قهرمانی را بالای سر برده و ژنرال آبی‌ها در لیگ چهاردهم به دنبال ۴ ستاره کردن خود و استقلال است.

در حال حاضر ژنرال آبی‌ها خرسند از خواباندن مچ صمد دستیار سابق خود و مهم‌تر از آن پیروزی بر سید مهدی رحمتی سنگربان شاکی سابق خود و امروز پیکان، شب خوشی را در پیش دارد و خواب‌های رنگی خواهد دید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز