خبرگزاری کار ایران

لیگ برتر در ایستگاه بیستم؛

پدیده‌مشهد صفر – پرسپولیس یک؛ خروج سرخ‌پوشان از بحران / عالیشاه درخشان‌تر از درخشان

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۶۰۸

از ساعت ۱۵ در ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد و در حضور ۱۰ هزار تماشاگر با قضاوت علیرضا فغانی به مصاف هم رفتند که این دیدار یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید..

امید عالیشاه با گلی که دقیقه ۷۶ به ثمر رساند، پرسپولیس را از بحران خارج کرد.

به گزارش ایلنا، در ادامه هفته بیستم لیگ برتر از ساعت ۱۵ در ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد و در حضور ۱۰ هزار تماشاگر با قضاوت علیرضا فغانی به مصاف هم رفتند که این دیدار یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید.

ترکیب پدیده:مجتبی روشنگر، محمد صلصالی، سعید قزل، رضا ناصحی، مسعود نظرزاده، رضا حقیقی، میلاد غرییبی، محمدمهدی نظری، یونس شاکری، محمد غلامی، بهادر نسیم‌اف

ترکیب پرسپولیس:سوشا مکانی، محسن بنگر، مایکل اومانیا، علیرضا نورمحمدی، بابک حاتمی، محمد نوری، احمد نورالهی، هادی نوروزی، امید عالیشاه، فرناندو گابریل و مهدی طارمی

اگرچه دو تیم در ۴۵ دقیقه نخست موقعیت‌های متعددی را روی دروازه یکدیگر تدارک دیدند ولی بخت با روشنگر سنگربان پدیده و سوشا سنگربان پرسپولیس یار بود که مهاجمان دو تیم نتوانستند راهی برای گشودن دروازه‌ها پیدا کنند.

البته شاگردان درخشان که چاره‌ای جز پیروزی در این دیدار ندارند بازی را با تفکرات نوری کاپیتان تیم هجومی آغاز کردند ولی در سوی دیگر میدان مردان مرزبان هم به دنبال روند خوب خود در نیم‌فصل دوم، روی ضد حملات خطرناک خود برنامه‌ریزی خوبی دارند و حتی تا آستانه فروریختن سنگر سرخ‌ها پیش رفتند اما در پایان نیمه نخست بازی بدون گل به پایان رسید.

در نیمه دوم پرسپولیسی‌ها به بازی هجومی‌‌شان ادامه دادند و بیشتر حملاتشان را از جناح راست روی دروازه میزبان تدارک دیدند. شاگردان درخشان در چند نوبت می‌توانستند دروازه روشنگر را بازکنند اما ضربات عالیشاه و طارمی از کنار دروازه عبور کرد.

بالاخره دقیقه ۷۶ پرسپولیس مزد زحماتش را گرفت. ارسال بلند هادی نوروزی از جناح راست روی دروازه پدیده با پرش بلند امید عالیشاه و ضربه سر وی بالاتر از مدافعان پراشتباه حریف توام شد تا ضربه او به کنج دروازه روشنگر برود و پرسپولیس را یک بر صفر از میزبان پیش بیاندزاد.

پدیده پس از این گل به قصد جبران رو به بازی هجومی آورد. دقیقه ۸۷ میزبان صاحب یک ضربه کرنر شد و توپ ارسالی بازیکنان پدیده از دست سوشا مکانی بیرون غلتید، ارسال مجدد بازیکنان پدیده به بهادر نسیم‌اف رسید اما ضربه سر مهاجم ازبک پدیده از یک قدمی به تیر عمودی دروازه برخورد کرد.

پس از این صحنه مکانی که معتقد بود مهاجمان پدیده روی او مرتکتب خطا شده‌اند به شدت به کمک داور اول اعتراض کرد تا به این ترتیب او هم مانند محسن بنگر و محمد نوری با کارت زرد فغانی جریمه شود. در ادامه پدیده رو به بازی مستقیم آورد اما ارسال‌های بلند بازیکنان میزبان ثمری نداشت تا پرسپولیس پس از ۵ شکست پیاپی در لیگ برتر و جام حذفی به نخستین پیروزی‌اش در نیم‌فصل دوم برسد.

شاگردان درخشان با این پیروزی، یک پله صعود کردند و در رده نهم جدول ایستادند. پدیده هم با این شکست خانگی با یک پله سقوط پایین‌تر از پرسپولیس در رده دهم جدول لیگ برتر ایستاد.

در حاشیه

- از ورود محسن پهلوان، مالک باشگاه پدیده مشهد به ورزشگاه ثامن جلوگیری شد. همچنین تبلیغات محیطی پدیده نیز جمع‌آوری شد.

- تشویق علی دایی و مازیار زارع، موضع عجیبی بود که هواداران پدیده مقابل تشویق تماشاگران پرسپولیس گرفتند!

- از علیرضا فغانی، محمدرضا ابوالفضلی و رضا سخندان پیش از آغاز دیدار تقدیر شد.

- پیش از به ثمر رساندن گل پرسپولیس، از سوی تماشاگران حاضر در ورزشگاه ثامن شعارهایی علیه حمید درخشان شنیده می‌شد.

- اشتباه سوشا مکانی در خروج از دروازه روی ارسال از جناج راست محوطه جریمه پرسپولیس، باعثانتقاد برخی بازیکنان و تماشاگران شد، حتی فریادهای گاه و بیگاه سوشا باعثدرگیری لفظی وی با نورمحمدی هم شد که با دخالت بنگر این درگیری ختم به خیر شد.

- تادئو، مهاجم برزیلی تازه‌وارد پرسپولیس که ضعیف‌تر از انتظار ظاهر شده بود در این دیدار فرصت بازی پیدا نکرد.

- محسن بنگر با دریافت کارت زرد در این دیدار، بازی هفته آینده پرسپولیس برابر صبای قم را از دست داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز