خبرگزاری کار ایران

شورای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل:

احمدی‌نژاد در چهاردهمین نشست سالانه اتحادیه مستقل حضور می‌یابد

کد خبر : ۱۰۱۱۸۵

شورای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با صدور اطلاعیه ای پیرامون خبر منتشر شده در رسانه‌ها تحت عنوان مجوزی برای حضور احمدی‌نژاد در دانشگاه تربیت مدرس صادر نشده است توضیحاتی را ارائه کرد.

شورای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با صدور اطلاعیه ای پیرامون خبر منتشر شده در رسانه‌ها تحت عنوان "مجوزی برای حضور "احمدی‌نژاد" در دانشگاه تربیت مدرس صادر نشده است" توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، متن این اطلاعیه بدین شرح است.

بسمه تعالی

ضمن احترام به مسئولان محترم دانشگاه و تایید مجدد دعوت از محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان در چهاردهمبن نشست سالانه اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور که در دانشگاه تربیت مدرس در حال برگزاری است، لازم می دانیم توضیحاتی را درخصوص اخبار منتشر شده درباره ی حضور محمود احمدی نژاد در دانشگاه تربیت مدرس ارائه دهیم.

1- این نشست بر اساس مصوبه هیئت نظارت بر تشکل های دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری مسیر قانونی برای گرفتن مجوز های لازم جهت برگزاری را طی کرده است و هیچ قانونی مبنی بر تنظیم جزئیات برنامه ها با مسئولان محترم محل برگزاری نشست وجود ندارد.

2- همانطور که مسئولان محترم دانشگاه تربیت مدرس تایید می کنند، چهاردهمین نشست اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل مجوز های لازم جهت برگزاری را دریافت کرده است و مسئول برگزاری نشست فوق الذکر "شورای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل" است و برنامه های این نشست هیچ ارتباط محتوایی با مسئولان و رئیس محترم دانشگاه تربیت مدرس ندارد و بر اساس قانون نیازمند هماهنگی نیست.

3- برنامه طراحی شده جهت حضور دکتر محمود احمدی نژاد عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در چهاردهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور به معنای تایید یا رد فعالیت های ایشان نیست.

4-با توجه به اظهارات رئیس محترم دانشگاه تربیت مدرس که حضور آقای احمدی نژاد را برای فضای دانشگاه تربیت مدرس تنش زا اعلام کرده اند و این امر را موجب دلخوری اساتید و دانشجویان محترم دانشگاه تربیت مدرس که به عنوان یکی از قطب های علمی کشور به حساب می آید، دانسته اند؛ مجددا اعلام می کنیم مسئولیت حضور دکتر احمدی نژاد بر عهده "شورای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور" است و در دایره فعالیت های درون دانشگاهی دانشگاه تربیت مدرس تعریف نمی شود.

5- لازم به تذکر است بر خلاف اظهارات مطرح شده در رسانه ها مبنی بر حضور محمود احمدی نژاد برای اولین بار در دانشگاه ها این اظهار نظر کذب محض است و ایشان پیش از این چندین بار در سطح دانشگاه های کشور و در مجامع عمومی دانشجویان حضور یافته اند و حضور ایشان در خصوص تببین شعار چهاردهمین نشت این اتحادیه دانشجویی است، لذا از رسانه های محترم در خواست داریم تا صداقت را در اطلاع رسانی و فضای مجازی رعایت بفرمایند.

در پایان ضمن احترام مجدد به مسئولان دانشگاه تربیت مدرس اعلام می کنیم نحوه برگزاری و حضور رئیس جمهور سابق کشورمان آزمونی مهم برای سنجش صداقت در شعارهای مطرح شده توسط دولت یازدهم در خصوص ایجاد فضایی شاداب در دانشگاه ها است، فلذا همانطور که در شعار چهاردهمین نشست سالانه این اتحادیه دانشجویی بر تداوم مسیر امام به عنوان یکی از مولفه های اعتلای جامعه برای رسیدن به نقشه راه پیشرفت اسلامی ایرانی تاکید شده است و نگاه امام راحل به دانشگاه انسان ساز و مبدا تحول نگاه می کردند، هرگونه رفتار محافظه کارانه و انقباظی را ارتجاعی تلخ به دوران بسته و تفریطی دانشگاه در قبال سیاست و جامعه می دانیم.

والسلام علی من اتبع الهدی
شورای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز